UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

EOK wieńczy sezon u boku Thomasa Kalba

 
Elbląg, EOK wieńczy sezon u boku Thomasa Kalba
fot. nadesłana

Zazwyczaj to oni podrywają melomanów z foteli, wczoraj (16 czerwca) sami zagrali na stojąco. Taką formą koncertu Elbląska Orkiestra Kameralna zwieńczyła sezon artystyczny 2018/2019 i podziękowała elbląskim słuchaczom za zaangażowanie i czas spędzony z Orkiestrą. Kameraliści weszli w dialog z kompozytorskimi klasykami - znaleźć klucz do ich twórczości to niełatwe zadanie, ale dla EOK nie ma rzeczy niemożliwych.

Pod batutą jednego z najwybitniejszych niemieckich mistrzów dyrygentury, Thomasa Kalba, muzycy zinterpretowali dzieła takich kompozytorów, jak Henryk Czyż, Feliks Mendelssohn-Bartholdy, Edward Grieg i Astor Piazzolla. Kalb okazał się jednym z najenergetyczniejszych dyrygentów, jakich widziała sala koncertowa ZPSM i potwierdził, że Orkiestry pod jego kierunkiem to kosmiczne tempo i dźwiękowa paleta barw. Na początek z instrumentów popłynęła kompozycja Czyża, Canzona di barocco na orkiestrę smyczkową. Jak stwierdził prowadzący Jarosław Praszczałek, „to kompozycja odwołującą się do epoki baroku, w której kulminacji następuje przełamanie stylu, a następnie swoisty stempel, podpis kompozytora XX wieku”.
       Symfonia smyczkowa nr 12 g-moll Feliksa Mendelssohna stała się pretekstem do przypomnienia wczesnego dorobku niemieckiego mistrza. Natomiast dzięki Kwartetowi smyczkowemu nr 1 g-moll op. 27 Edwarda Griega wyobraźnię melomanów wypełniły postacie rodem ze skandynawskich sag i podań. Podczas bisu musiały jednak ustąpić miejsca rozśpiewanym i roztańczonym ulicom Argentyny – za sprawą Fugi i tajemnicy Astora Piazzolli. Tymczasem na początku lipca EOK po raz szósty odwiedzi gotyckie kościoły regionu w ramach Festiwalu „Muzyka Polska na Warmii i Żuławach”. Tym razem artyści wystąpią w świątyniach Pasłęka, Elbląga i Krzyżanowa.
      

       Patronem medialnym EOK jest Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl
      
Elbląska Orkiestra Kameralna
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem (od najstarszych opinii)
Pokazuj od
najnowszych
Pokazuj od budzących
największe emocje
Reklama