W Galerii EL można odebrać kolejny numer bezpłatnego NOTESU.NA.6.TYGODNI.
W nowym numerze znajdziemy:
Wzorcowy model znikania - Co robi kurator, kiedy nie ma pieniędzy na wystawy? Zostaje badaczem. Mimo, że zniknięcie powszechnie kojarzy się z klęską, to zwycięża w bitwie o wyobraźnię i tworzenie rewolucyjnych scenariuszy. O tym, czego nikt nie widział, o mikropraktykach, o prywatnych utopiach mówi Daniel Muzyczuk, współkurator projektu „Poszliśmy do Croatan”;
Dźwięk marginesu sztuki - Sound art to jedyna tak zmarginalizowana dziedzina sztuki współczesnej. Brakuje jej języka opisowego, nie cieszy się zainteresowaniem ani kuratorów, ani twórców sztuki wizualnej - mówi Anna Zaradny, kompozytorka, artystka i kuratorka;
Państwo z dziurkaczem w tle - Państwo ma niewielkich obywateli. Żyją w trzech krajach: Imperium Odrobinii, Cesarstwie Niam Niamu, Zjednoczonych Republikach Podłóżskich.
Ich rządy wystosowują dyplomatyczne noty, wszczynają konflikty, prężą muskuły. Idzie im to świetnie, chociaż są z papieru. Projekt powołany przez trzech chłopaków, rozpoczął się w Warszawie w 1947 roku. O tym co dziś z niego wynika opowiada Michał Slezkin, współtwórca Państwa;
Złapać katastrofę w powietrzu - Nie do końca potrafimy utrzymać raz wybrany kierunek, wciąż potrzebujemy zmian i czasami, nawet w imię tych zmian, jesteśmy gotowi poddać się jakiejś katastrofie - mówi Jarosław Fliciński. Artysta zrealizował właśnie we Wrocławiu olbrzymią pracę w przestrzeni klatki schodowej, a w Warszawie prezentuje wraz z Peterem K. Kochem i Andre Kruysenem wystawę zatytułowaną Wystarczająco blisko
Raz jesteśmy bardziej, a raz mniej - W połowie XX wieku, pojawił się pogląd, że tożsamość jest kategorią ograniczającą i represyjną. Chcemy zasłużyć sobie na miano pełnoprawnej jednostki? To musimy być radykalnie stabilni, racjonalni. Mnie nie satysfakcjonuje ani klasyczna narracja nowoczesna, ani wylewanie dziecka z kąpielą, czyli uśmiercanie podmiotu, więc szukam ścieżki między skrajnościami - z Tomaszem Platą, teoretykiem teatru, autorem książki Być i nie być, o falowaniu tożsamości rozmawia Tomasz Fudala.
Wzorcowy model znikania - Co robi kurator, kiedy nie ma pieniędzy na wystawy? Zostaje badaczem. Mimo, że zniknięcie powszechnie kojarzy się z klęską, to zwycięża w bitwie o wyobraźnię i tworzenie rewolucyjnych scenariuszy. O tym, czego nikt nie widział, o mikropraktykach, o prywatnych utopiach mówi Daniel Muzyczuk, współkurator projektu „Poszliśmy do Croatan”;
Dźwięk marginesu sztuki - Sound art to jedyna tak zmarginalizowana dziedzina sztuki współczesnej. Brakuje jej języka opisowego, nie cieszy się zainteresowaniem ani kuratorów, ani twórców sztuki wizualnej - mówi Anna Zaradny, kompozytorka, artystka i kuratorka;
Państwo z dziurkaczem w tle - Państwo ma niewielkich obywateli. Żyją w trzech krajach: Imperium Odrobinii, Cesarstwie Niam Niamu, Zjednoczonych Republikach Podłóżskich.
Ich rządy wystosowują dyplomatyczne noty, wszczynają konflikty, prężą muskuły. Idzie im to świetnie, chociaż są z papieru. Projekt powołany przez trzech chłopaków, rozpoczął się w Warszawie w 1947 roku. O tym co dziś z niego wynika opowiada Michał Slezkin, współtwórca Państwa;
Złapać katastrofę w powietrzu - Nie do końca potrafimy utrzymać raz wybrany kierunek, wciąż potrzebujemy zmian i czasami, nawet w imię tych zmian, jesteśmy gotowi poddać się jakiejś katastrofie - mówi Jarosław Fliciński. Artysta zrealizował właśnie we Wrocławiu olbrzymią pracę w przestrzeni klatki schodowej, a w Warszawie prezentuje wraz z Peterem K. Kochem i Andre Kruysenem wystawę zatytułowaną Wystarczająco blisko
Raz jesteśmy bardziej, a raz mniej - W połowie XX wieku, pojawił się pogląd, że tożsamość jest kategorią ograniczającą i represyjną. Chcemy zasłużyć sobie na miano pełnoprawnej jednostki? To musimy być radykalnie stabilni, racjonalni. Mnie nie satysfakcjonuje ani klasyczna narracja nowoczesna, ani wylewanie dziecka z kąpielą, czyli uśmiercanie podmiotu, więc szukam ścieżki między skrajnościami - z Tomaszem Platą, teoretykiem teatru, autorem książki Być i nie być, o falowaniu tożsamości rozmawia Tomasz Fudala.
oprac. A