UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Koncert organowo-kameralny w Pasłęku

2014-09-25
13:00
Na zdjęciu Teresa Piech.
Na zdjęciu Teresa Piech.

W niedzielę 28 września o godz. 19 zapraszamy na koncert kameralny na XVIII-wiecznych organach Hildebrandta w Pasłęku. Przy organach zasiądzie Marcin Szelest, a na skrzypcach barokowych zagra Teresa Piech. W programie utwory mistrzów XVII- i XVIII-wiecznych oraz improwizacje organowe. Koncert odbędzie się w Kościele pw. św. Bartłomieja w Pasłęku. Wstęp wolny.

Johann Christian Kittel (1732–1809)
       − Fantasia con organo pleno
      
       Johann Peter Kellner (1705–1772)
       − Herzlich thut mich verlangen
      
       Johann Sebastian Bach (1685–1750)
       − Fuga in g (BWV 1026)
      
       Carl Philipp Emanuel Bach (1714–1788)
       − Sonata a-moll (Wq 70/4)
       Allegro assai, Adagio, Allegro
      
       Georg Philipp Telemann
(1681−1767)
       − Fantazja Es-dur (TWV 40:20)
       Dolce, Allegro, Largo, Presto
      
       Johann Sebastian Bach
       − 4 Duetti
       e-moll (BWV 802), F-dur (BWV 803), G-dur (BWV 804),
       a-moll (BWV 805)
      
       Johann Georg Pisendel (1687–1755)
       − Sonata Es-dur
       Adagio, Allegro, Larghetto, Allegro
      
       Wilhelm Friedemann Bach (1710–1784)
       − Fuga C-dur (F 31A/1)
      
       Johann Ludwig Krebs
(1713–1780)
       − Fuga in a pro organo pleno
      
       Teresa Piech ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie (klasa skrzypiec doc. Ewy Szubry-Jargoń), następnie odbyła studia podyplomowe w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie (skrzypce barokowe – Lucy van Dael), uczestniczyła też w licznych kur-sach mistrzowskich w kraju i za granicą. Jako solistka i kameralistka koncertuje regular-nie w kraju i za granicą, współpracując z wieloma zespołami muzyki dawnej; jest współ-założycielką zespołu Harmonia Sacra. Była członkiem European Union Baroque Orche-stra. Współpracowała z wybitnymi muzykami, m.in. Larsem Ulrikiem Mortensenem, Royem Goodmanem i Joshuą Rifkinem. Dokonała licznych nagrań płytowych. Jest wice-prezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej oraz członkiem-założycielem Stowa-rzyszenia Na Rzecz Historycznych Organów Hansa Hummla w Olkuszu. W Akademii Muzycznej w Krakowie pracuje od 2012 roku, w tej uczelni uzyskała stopień doktora sztuki (2013). Prowadzi klasę skrzypiec barokowych. Gra na instrumencie z roku 1668, pochodzącym z pracowni Antonia Marianiego z Pesaro.

  Na zdjęciu Marcin Szelest.
Na zdjęciu Marcin Szelest.


       Marcin Szelest ukończył studia w zakresie gry organowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy (dyplom z wyróżnieniem, 1997), oraz – jako stypendy¬sta Fulbrighta – w The Boston Conservatory (USA), w klasie prof. Jamesa Davida Christie (Artist Diploma in Organ Performance, 1999).
       W 1995 roku zdobył I nagrodę na II Międzynarodowym Konkursie Organowym im. J. P. Sweelincka w Gdańsku. Jego działalność koncertowa w kraju i za granicą obejmuje za-równo recitale organowe, jak i występy z zespołem muzyki dawnej Harmonia Sacra, któ-rego jest współzałożycielem i kierownikiem artystycznym, a także z licznymi solistami, chórami, orkiestrami i zespołami historycznych instrumentów (m.in. Capella Cracovien-sis, Concerto Palatino, The Bach Ensemble, Vox Luminis, Weser Renaissance Bremen, Wrocławska Orkiestra Barokowa) pod batutą takich dyrygentów, jak: Manfred Cordes, Paul McCreesh, Paul Esswood, Barthold Kuijken, Seiji Ozawa, Andrew Parrott czy Joshua Rifkin.
      
       Marcin Szelest jest profesorem organów oraz kierownikiem Katedry Muzyki Dawnej w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jego praca habilitacyjna Przemiany stylistyczne we włoskiej muzyce organowej przełomu XVI i XVII stulecia (2007) została wyróżniona na-grodą Prezesa Rady Ministrów. Jest również dyrektorem artystycznym Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej i organistą kościoła Świętego Krzyża w Krakowie, gdzie gra na odrestaurowanym instrumencie z 1704 roku.
      


       Serdecznie zapraszamy
---- Reklama ----
.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl