UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Kwadratura koła

Elbląg, Kwadratura koła

Wczoraj (7 sierpnia) w Galerii EL odbył się wernisaż wystawy zatytułowanej „Oko zwiedzione”, na której prezentowana jest sztuka optyczna ze zbiorów muzeum w Chełmie. Oglądając wystawę, można mieć wątpliwości, czy to, co widzimy, jest celowym złudzeniem optycznym, czy tylko wynikiem przepracowania. Zobacz fotoreportaż .

Widzom wyjaśniała to kurator wystawy Jagoda Barczyńska z Muzeum Chełmskiego: Eksponowane prace stworzone zostały, chciałoby się rzec - z premedytacją, aby łudzić oko wiedza. Wklęsłości i wypukłości płaszczyzn, łudzenie widza pulsacją kół, falujących linii, wpisanych w siebie kwadratów, poślizgiem świateł na połyskliwych, metalicznych powierzchniach, odbiciem otoczenia w rzędach ułożonych soczewek, zastosowaniem luster dających uczucie nieskończoności. Wszystko po to, aby uzmysłowić człowiekowi, jak omylny i nieobiektywny jest narząd percepcji, w który został wyposażony.
     Ten nurt swoje apogeum przeżywał w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku, ale wciąż znajduje kontynuatorów - na wystawie prezentowane są m.in. prace młodego plastyka z Warszawy: „Kwadratura koła” i „Kolistość kwadratu”. Jednak głównie są to prace sprzed kilku dziesięcioleci, m.in. Tomasza Zawadzkiego, Karla-Heinza Adlera, Josefa Albersa, Enrico Castellani, Ludwiga Wildinga, Mieczysława Wiśniewskiego, Artura Brunsza. Dwaj ostatni są również twórcami elbląskich form przestrzennych, uczestnikami naszych sławnych Biennale z tamtych lat.
     Wystawę można oglądać do końca sierpnia. Galeria jest otwarta codziennie od 10 do 18, a w niedzielę od 10 do 17.
Anieze
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama