UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Podwójny wernisaż w Galerii EL i nagrody 29. Salonu Elbląskiego

 
Elbląg, Podwójny wernisaż w Galerii EL i nagrody 29. Salonu Elbląskiego

Centrum Sztuki Galeria EL zaprasza na wernisaż dwóch wystaw: w nawie głównej wystawa "Malarstwo zrodzone z metody" Piotra Korola, na emporze "Obrazy" Sławomira Marca i Tomasza Zawadzkiego. Wernisaż odbędzie się w czwartek, 6 lipca o godz. 18 i połączony będzie z wręczeniem nagród w ramach 29. Salonu Elbląskiego: Nagrody Publiczności oraz Rady Programowej. Wystawy czynne do 31 sierpnia.

Nowością we właśnie zakończonym 29. Salonie Elbląskim była możliwość przyznania przez odwiedzającą go publiczność nagrody w wysokości 2500 zł wybranemu artyście. Oprócz tego swoją nagrodę w postaci indywidualnej wystawy w 2018 r. przyznała także Rada Programowa Galerii EL. Kto został laureatem obu nagród, dowiemy się podczas wernisażu 6 lipca.
       Z kolei o twórczości Piotra Korola pisze Piotr Majewski:
       "(...) Obrazy są jak naczynia, które noszą w sobie zawartość — treść. W pracach Piotra Korola tę treść, a właściwie jej sugestię zawierają zaskakujące „odkrywki” obrazu właściwego, widoczne w otworach, na ramie, pod odciętym narożnikiem, w końcu — wewnątrz obrazu, który niekiedy przyjmuje postać tunelu. W tym ostatnim przypadku obraz znajduje się w głębi, pod powierzchnią — jest, ale nie można go zobaczyć. (...) W sensie czysto pojęciowym, w obiektach tego typu autor rozważa takie zagadnienia, jak: peryferyjność, fragmentaryczność, komunikacja, niewiadoma."
      
       O twórczości Tomasza Zawadzkiego pisze w katalogu wystawy Dorota Seweryn-Puchalska:
       "Artysta podejmuje się trudnego zadania wyrażenia abstrakcyjnych pojęć poprzez tkankę malarską. Ujawnia nam czas, a właściwie jego przemijalności. I wbrew pozorom czas nie jest tu destrukcją, albowiem jest w nim zapisana ciągłość trwania w kolejnych przemianach. To tak jak nasza tożsamość budowana jest w czasie poprzez pamięć. I to kolejne pojęcie, które odczytujemy w pracach artysty. Pamięć. Nierozerwalnie wiąże się z pojęciem czasu mając nad nim przewagę w swojej sile zatrzymywania go."
      
       Natomiast tak o swoich pracach mówi sam Sławomir Marzec:
       "Od wielu lat pozostaję wierny swojemu przekonaniu (a nawet zaczynam odnajdywać tego repetycje w katalogach niektórych kolegów), że sztuka jest istotnym doświadczeniem widzialności, a jednocześnie namysłem i sporem nad samą istotnością oraz samą widzialnością. Oczywiście widzialnością pojętą jak najszerzej, uwikłaną w nasze rozumienie, nasze uczucia, pamięć, wyobraźnię, doświadczenia, nadzieje i obawy."
      
Beata Branicka, Centrum Sztuki Galeria EL
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama