UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Elbląg na bocznym torze?

Elbląg, (graf. CPK)
(graf. CPK)

Czy Elbląg jako jedno z byłych miast wojewódzkich nie będzie miał szybkiego połączenia kolejowego z Centralnym Portem Komunikacyjnym, który ma powstać między Warszawą a Łodzią? Tak wynika z założeń spółki CPK, które zaprezentował portal rynek-lotniczy.pl

Program budowy i modernizacji linii kolejowych na potrzeby Centralnego Portu Komunikacyjnego przewiduje budowę 1,6 tys. km nowych linii kolejowych oraz stworzenie pajęczyny nowych połączeń, prowadzących z 10 kierunków (tzw. szprych) – patrz grafika obok. W efekcie jej powstania dojazd pociągiem do centralnego lotniska ma zająć nie dłużej niż 2 godziny.
       - 10 kolejowych „szprych” zbiega się w projektowanym węźle przesiadkowym w rejonie Baranowa i w Warszawie. Taki układ jest praktyczny i funkcjonalny w swojej prostocie. Docelowo umożliwi on skomunikowanie nawet odległych od CPK obszarów w atrakcyjnym czasie podróży przy zastosowaniu pociągów jeżdżący z prędkością do 250 km/godz. – mówi Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK. 
       Rząd ma przyjąć założenia programu w listopadzie, zanim to jednak nastąpi w maju mają się odbyć konsultacje społeczne, które mogą okazać się decydujące dla Elbląga.
       Dlaczego dla Elbląga? Bo z projektu, który opublikował portal rynek-lotniczy.pl wynika, że Elbląg jako jedne z nielicznych byłych miast wojewódzkich nie zostanie objęty pajęczyną szybkich połączeń kolejowych z CPK. Najbliższa stacja włączona w ten system to Tczew. Warto więc, by władze miasta oraz mieszkańcy pilnie śledzili losy tego projektu, by w ostateczności nie okazało się, że nasze miasto znowu straci na znaczeniu. O terminach konsultacji społecznych w tej sprawie będziemy informować na naszych łamach.
       Przypomnijmy, że budowa Centralnego Portu Lotniczego Solidarność, według założeń rządu, ma rozpocząć się w 2022 roku. Inwestycja ma powstać m.in. na terenie gminy Baranów, 40 km od Warszawy i 80 km od Łodzi. Port ma być gotowy na przełomie 2027 i 2028 roku i kosztować około 35 miliardów złotych.
      
       Więcej na ten temat w portalu ryne-kolejowy.pl
      

      
oprac. RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama