Drogi Czytelniku,
uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.
Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.
Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.
Trwają prace przy oczyszczaniu dna z niewybuchów i wraków w rejonie torów wodnych, przyszłej sztucznej wyspy i portu osłonowego, które powstaną podczas budowy drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Będą kosztowały dodatkowe 10 mln zł, obok 992 mln przewidzianych na pierwszy etap przekopu - informuje serwis gazeta.pl.
Wiadomo, że wykonanie pierwszego z trzech etapów projektu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" kosztować będzie 992 mln zł. Ale Urząd Morski w Gdyni poniesie też wiele innych kosztów towarzyszących - będzie musiał zapłacić m.in. za pełnienie funkcji inżyniera kontraktu i sprawowanie nadzoru środowiskowego.
Wydobycie niewypałów, niewybuchów i wraków
Znaczącym wydatkiem jest także opłacenie przygotowania dna, na co urząd wyda ok. 10,2 mln zł. Taką kwotę ma otrzymać za dwa zamówienia konsorcjum firm PRCiP z Gdańska i Piromor z Kościerzyny. W czasie 120 dni dno akwenu ma zostać oczyszczone z materiałów ferromagnetycznych, w tym wybuchowych, oraz z wraków. Prace zostaną przeprowadzone na obszarze Zatoki Gdańskiej w granicach projektowanego portu osłonowego oraz na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg w rejonie sztucznej wyspy oraz w granicach toru wodnego.
Badania ferromagnetyczne wskazują, że na dnie może znajdować się amunicja. Usunięcie jej jest warunkiem rozpoczęcia prac związanych z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Na obszarze planowanego toru wodnego na Zalewie Wiślanym przebadano obszar 170 hektarów. Wykrytych zostało 349 punktów anomalii. W rzece Elbląg takich punktów było 1320. Wszystkie mają zostać wydobyte i zutylizowane. Część z nich to zapewne niewypały i niewybuchy z okresu II wojny światowej.
źródło: gazeta.pl
wątki Pokazuj od
najnowszych Pokazuj od budzących
największe emocje
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
68 0(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
39 23Ryszard O.(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
49 13(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
45 17(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
14 5Kat_Na_Idiotów(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
60 27Portelożerca(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
26 44(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
55 18Konfederacja(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
17 9J71+1(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
20 29(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
13 14(2019-12-02)
-
Zgłoś do moderacji
Odpowiedz
Pokaż ten wątek
15 13(2019-12-02)