
Wizyty w Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych, zajęcia w ramach teatru tańca, nauka emisji głosu, zajęcia plastyczne – to tylko kilka atrakcji, które czekają gości ze Szwecji i Rosji, którzy odwiedzili Elbląg w ramach projektu Azymut, realizowanego w CSE Światowid.
Przez sześć miesięcy Polacy, Rosjanie i Szwedzi – nauczyciele, pedagodzy, terapeuci oraz osoby pracujące w instytucjach kultury, na co dzień z osobami niepełnosprawnymi, podnoszą swoje kwalifikacje, wymieniają się doświadczeniami, poznają modele i systemy obowiązujące w tych trzech krajach.
– Byliśmy już na wizytach studyjnych w Szwecji – mówi koordynatorka projektu, Teresa Miłoszewska. – Teraz pokazujemy nasze miasto. Zaprosiliśmy do poprowadzenia zajęć wybitnych ludzi, m.in Annę Haracz, która poprowadzi warsztaty taneczne i Witolda Kozłowskiego, trenera emisji głosu i instruktora śpiewu białego.
Na poszczególne zajęcia są wolne pojedyncze miejsca. Anna Haracz poprowadzi warsztaty w środę, 16 czerwca, od 10.30 do 14.30, Witold Kozłowski: w środę, od 15.00 do 20.30 oraz w czwartek, 17 czerwca, od 9.00 do 14.00.
Anna Haracz jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz hatha-jogi wg. metody Iyengara. Od lat realizuje również autorski program terapii poprzez improwizację taneczną. Jest kierownikiem artystycznym teatru „Kino Variantino”, założonego w 1998 r. Uzyskała tytuł zawodowego tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich w Warszawie. Nauczycielka jogi wg metody Yengra w stopniu Introductoty II.
Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec, oraz rocznego studium pantomimy prowadzonego przez Marka Oleksego. Z teatrem Kino Variatino realizuje własne choreografie, które prezentowane są na trójmiejskiej scenie offowej oraz na festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce (Kalisz, Lublin, Kraków, Warszawa) i zagranicą (Odessa, Estonia).
Uczestniczyła w warsztatach dla młodych choreografów, zorganizowanych przez Polli Tallu Art. Center w Estonii, oraz Academy of Dance w Odessie, oraz Movement on the EDGE w Bukareszcie 2002. Jest prezesem Stowarzyszenia Koko Peli, którego celem jest stworzenie osady kulturalnej promującej sztukę, rzemiosło i duchowość gdzieś na wsi lub w lesie.
Witold Kozłowski jest trenerem emisji głosu i instruktorem śpiewu białego i technik pracy z ciałem z wieloletnią praktyką własną i dużym doświadczeniem w nauczaniu. Od 11 lat prowadzi zajęcia pracy z głosem (w formie warsztatów grupowych oraz sesji indywidualnych) dla różnych grup odbiorców, w tym dla instruktorów, animatorów kultury i osób posługujących się głosem w pracy zawodowej. Realizator programów upowszechniających kulturę słowiańską. Inicjator wypraw terenowych do Europy Wschodniej. W pracy warsztatowej łączy swą ciekawość muzyczną i pasję eksperymentowania z inspiracjami etnomuzykologicznymi i doświadczeniami z teatru alternatywnego. Kolekcjoner etnicznych instrumentów. Pasjonuje się łucznictwem i koronkarstwem. Swoje koronki wystawiał m.in. na ogólnopolskim Festiwalu Haftu, Koronki i Rękodzieła (Łódź 2006), na Festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja” (2006, 2007) oraz w trakcie autorskiej wystawy „Nitka Witka” (Łódź 2007).
O swoim śpiewaniu mówi tak: Kiedy śpiewam pieśń białym głosem, czuję dźwięk fizycznie w ciele. To są wibracje, które czuję w kościach, plecach, uszach, nosie i czaszce. Jeśli znajdzie się kogoś, kto podobnych rzeczy szuka w śpiewie, to można spotkać się: pośpiewać i wymienić się wibracją. Tak naprawdę pieśni są bardziej dla śpiewaków niż dla słuchaczy. Znacznie większą frajdę ma osoba, która śpiewa, niż ta, która słucha. Po prostu działanie pieśni można poczuć dopiero wtedy, kiedy samemu zacznie się je śpiewać.
Projekt uzyskał dofinansowanie w kwocie 29 040 EUR, czyli w 84,57 % ogólnej wartości ze środków Programu „Fundusz Małych Grantów Transgranicznych i Międzyregionalnych” (Operator: Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk) w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
– Byliśmy już na wizytach studyjnych w Szwecji – mówi koordynatorka projektu, Teresa Miłoszewska. – Teraz pokazujemy nasze miasto. Zaprosiliśmy do poprowadzenia zajęć wybitnych ludzi, m.in Annę Haracz, która poprowadzi warsztaty taneczne i Witolda Kozłowskiego, trenera emisji głosu i instruktora śpiewu białego.
Na poszczególne zajęcia są wolne pojedyncze miejsca. Anna Haracz poprowadzi warsztaty w środę, 16 czerwca, od 10.30 do 14.30, Witold Kozłowski: w środę, od 15.00 do 20.30 oraz w czwartek, 17 czerwca, od 9.00 do 14.00.
Anna Haracz jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz hatha-jogi wg. metody Iyengara. Od lat realizuje również autorski program terapii poprzez improwizację taneczną. Jest kierownikiem artystycznym teatru „Kino Variantino”, założonego w 1998 r. Uzyskała tytuł zawodowego tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich w Warszawie. Nauczycielka jogi wg metody Yengra w stopniu Introductoty II.
Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec, oraz rocznego studium pantomimy prowadzonego przez Marka Oleksego. Z teatrem Kino Variatino realizuje własne choreografie, które prezentowane są na trójmiejskiej scenie offowej oraz na festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce (Kalisz, Lublin, Kraków, Warszawa) i zagranicą (Odessa, Estonia).
Uczestniczyła w warsztatach dla młodych choreografów, zorganizowanych przez Polli Tallu Art. Center w Estonii, oraz Academy of Dance w Odessie, oraz Movement on the EDGE w Bukareszcie 2002. Jest prezesem Stowarzyszenia Koko Peli, którego celem jest stworzenie osady kulturalnej promującej sztukę, rzemiosło i duchowość gdzieś na wsi lub w lesie.
Witold Kozłowski jest trenerem emisji głosu i instruktorem śpiewu białego i technik pracy z ciałem z wieloletnią praktyką własną i dużym doświadczeniem w nauczaniu. Od 11 lat prowadzi zajęcia pracy z głosem (w formie warsztatów grupowych oraz sesji indywidualnych) dla różnych grup odbiorców, w tym dla instruktorów, animatorów kultury i osób posługujących się głosem w pracy zawodowej. Realizator programów upowszechniających kulturę słowiańską. Inicjator wypraw terenowych do Europy Wschodniej. W pracy warsztatowej łączy swą ciekawość muzyczną i pasję eksperymentowania z inspiracjami etnomuzykologicznymi i doświadczeniami z teatru alternatywnego. Kolekcjoner etnicznych instrumentów. Pasjonuje się łucznictwem i koronkarstwem. Swoje koronki wystawiał m.in. na ogólnopolskim Festiwalu Haftu, Koronki i Rękodzieła (Łódź 2006), na Festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja” (2006, 2007) oraz w trakcie autorskiej wystawy „Nitka Witka” (Łódź 2007).
O swoim śpiewaniu mówi tak: Kiedy śpiewam pieśń białym głosem, czuję dźwięk fizycznie w ciele. To są wibracje, które czuję w kościach, plecach, uszach, nosie i czaszce. Jeśli znajdzie się kogoś, kto podobnych rzeczy szuka w śpiewie, to można spotkać się: pośpiewać i wymienić się wibracją. Tak naprawdę pieśni są bardziej dla śpiewaków niż dla słuchaczy. Znacznie większą frajdę ma osoba, która śpiewa, niż ta, która słucha. Po prostu działanie pieśni można poczuć dopiero wtedy, kiedy samemu zacznie się je śpiewać.
Projekt uzyskał dofinansowanie w kwocie 29 040 EUR, czyli w 84,57 % ogólnej wartości ze środków Programu „Fundusz Małych Grantów Transgranicznych i Międzyregionalnych” (Operator: Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk) w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Anna Kleina, CSE Światowid