
Sąd Rejonowy w Braniewie szuka dyrektora, który pokieruje działalnością administracyjną. Wśród wymagań m. in.: pięcioletni staż pracy i znajomość odpowiednich przepisów.
Zadania dyrektora sądu reguluje ustawa o „Prawo o ustroju sądów powszechnych”. Do najważniejszych z nich należą: kierowanie działalnością administracyjną sądu oraz wykonywanie przypisanych zadań w zakresie finansowym, gospodarczym, kontroli finansowej, gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa oraz audytu wewnętrznego w tych obszarach.
Kandydat na dyrektora Sądu Rejonowego w Braniewie musi legitymować się ukończeniem studiów wyższych, wiedzą w zakresie zarządzania instytucjami publicznymi, finansów publicznych, prowadzenia inwestycji i gospodarowania mieniem Skarbu Państwa. Wymagany jest też minimum pięcioletni staż pracy, z czego minimum dwa lata na stanowisku kierowniczym oraz brak przeszkód prawnych związanych z zajmowaniem takiego stanowiska.
Kandydaci swoje dokumenty powinni wysłać pocztą do 6 marca na adres Ministerstwa Sprawiedliwości. Rekrutacja będzie polegała na rozmowie oraz teście wiedzy z zakresu znajomości przepisów prawa dotyczących finansów publicznych, zamówień publicznych, rachunkowości, prawa pracy oraz organizacji i funkcjonowania sądów.