
Coraz częściej w brytyjskich szkołach nauczyciele pracują z dziećmi polskiego pochodzenia. W związku z tym chcą jak najwięcej dowiedzieć się o życiu polskiej młodzieży i o samej Polsce. Chodzą nawet na krótkie szkolenia, mające na celu nauczenie ich prostych zwrotów w języku polskim i prawidłowej wymowy polskich imion i nazwisk. Ostatnio przyjechali do Elbląga.
W ostatnim tygodniu września z inicjatywy Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia w Elblągu oraz British Council reprezentowanego przez Chrisa Williamsa odbyło się w Elblągu seminarium kontaktowe pod nazwą „Wspólne przedsięwzięcia edukacyjne”. Wzięli w nim udział nauczycieli z Wielkiej Brytanii i z naszego regionu. Celem spotkania było nawiązanie kontaktów oraz przygotowanie projektów współpracy szkół z Polski i Wielkiej Brytanii.
Gośćmi z Wielkiej Brytanii byli: Chris Williams - przedstawiciel programu Comenius przy British Council, Shona Macleod - nauczycielka języka angielskiego dla dzieci emigrantów, Mandy North - dyrektor szkoły Gleed Boys’ School, Spalding, Lincs i dr Hilary Faulkner - koordynator nauczania języka angielskiego dla dzieci emigrantów i projektów międzynarodowych w Thomas Deacon Academy w Peterborough.
- Goście przedstawili licznie przybyłym nauczycielom z naszego regionu swoje placówki oraz propozycje współpracy - mówi Mariola Chodakowska-Malkiewicz, konsultant języka angielskiego i edukacji europejskiej w W-MODN w Elblągu. - Coraz częściej w szkołach pracują z dziećmi polskiego pochodzenia, co wiąże się z nowymi dla nich problemami. Nauczyciele z Wielkiej Brytanii chcą jak najwięcej dowiedzieć się o życiu polskiej młodzieży, no i o samej Polsce. Oczywiście największym problemem jest znajomość języka angielskiego, natomiast w zakresie umiejętności matematycznych uczniowie polskiego pochodzenia są podobno bezkonkurencyjni. Brytyjską ciekawostką są krótkie szkolenia dla nauczycieli angielskich, mające na celu nauczenie ich prostych zwrotów w języku polskim i prawidłowej wymowy imion i nazwisk polskich dzieci. Przykro musi być chłopcu o imieniu np. Paweł, którego nazywają Pałel. Nawiązanie współpracy ma się przyczynić do rozwiązania tych problemów, a przede wszystkim ma pomóc polskim dzieciom w osiągnięciu sukcesu w angielskiej szkole.
Grupa brytyjska odwiedziła również Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Elblągu, gdzie na spotkaniu z jego dyrektorem Andrzejem Korpackim rozmawiano o konkretnych działaniach w ramach planowanej współpracy.
Zarówno strona brytyjska jak i W-MODN liczą, że wszystkie szkoły obecne na seminarium podejmą współpracę.
Gośćmi z Wielkiej Brytanii byli: Chris Williams - przedstawiciel programu Comenius przy British Council, Shona Macleod - nauczycielka języka angielskiego dla dzieci emigrantów, Mandy North - dyrektor szkoły Gleed Boys’ School, Spalding, Lincs i dr Hilary Faulkner - koordynator nauczania języka angielskiego dla dzieci emigrantów i projektów międzynarodowych w Thomas Deacon Academy w Peterborough.
- Goście przedstawili licznie przybyłym nauczycielom z naszego regionu swoje placówki oraz propozycje współpracy - mówi Mariola Chodakowska-Malkiewicz, konsultant języka angielskiego i edukacji europejskiej w W-MODN w Elblągu. - Coraz częściej w szkołach pracują z dziećmi polskiego pochodzenia, co wiąże się z nowymi dla nich problemami. Nauczyciele z Wielkiej Brytanii chcą jak najwięcej dowiedzieć się o życiu polskiej młodzieży, no i o samej Polsce. Oczywiście największym problemem jest znajomość języka angielskiego, natomiast w zakresie umiejętności matematycznych uczniowie polskiego pochodzenia są podobno bezkonkurencyjni. Brytyjską ciekawostką są krótkie szkolenia dla nauczycieli angielskich, mające na celu nauczenie ich prostych zwrotów w języku polskim i prawidłowej wymowy imion i nazwisk polskich dzieci. Przykro musi być chłopcu o imieniu np. Paweł, którego nazywają Pałel. Nawiązanie współpracy ma się przyczynić do rozwiązania tych problemów, a przede wszystkim ma pomóc polskim dzieciom w osiągnięciu sukcesu w angielskiej szkole.
Grupa brytyjska odwiedziła również Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Elblągu, gdzie na spotkaniu z jego dyrektorem Andrzejem Korpackim rozmawiano o konkretnych działaniach w ramach planowanej współpracy.
Zarówno strona brytyjska jak i W-MODN liczą, że wszystkie szkoły obecne na seminarium podejmą współpracę.
PD