UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Aby było bezpieczniej

Do końca maja w niektórych miejscach na ulicach miasta wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu podjął taką decyzję po analizie raportu o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego za rok 2006.

Podstawą do wprowadzenia zmian stał się raport opracowany przez pracowników Katedry Budownictwa Drogowego Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Ważne okazały się także sugestie elbląskich policjantów. Do końca maja w kilku miejscach na ulicach miasta wprowadzone zostaną zmiany w oznakowaniu pionowym i poziomym ulic.
     1. na ul. 12 Lutego zostanie zlikwidowany lewoskręt do ul. Królewieckiej (przy budynku handlowym „Świat Dziecka"). Dojazd z ul. 12 Lutego (od strony ul.Teatralnej) do ul. Królewieckiej na zasadzie prawoskrętu zostanie zachowany. Natomiast ruch z kierunku ul. Królewieckiej do ul. 12 Lutego odbywać się będzie tylko na zasadzie prawoskrętu. Dojazd od strony ul. Grota Roweckiego do miejsc parkingowych na ul. Królewieckiej będzie możliwy poprzez ul. Winną, Pocztową,
     Królewiecką. Zmiana ta jest kontynuacją wcześniejszych działań - polegających na likwidacji niebezpiecznego przejścia dla pieszych na ul. 12 Lutego. Dodatkowo po obu stronach jezdni ul. 12 Lutego (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do skrzyżowania z ul. Nowowiejską) zostaną ustawione nowe bariery wygrodzeniowe, uniemożliwiające dowolne przekraczanie jezdni przez pieszych.
     W latach 2004-2006 w tym miejscu doszło do 6 wypadków i 30 kolizji.
     Zmiany te będą obowiązywały do czasu planowanej na najbliższe lata przebudowy odcinka drogi wojewódzkiej nr 504 ( ul. 12 Lutego).
     2. z Al. Grunwaldzkiej zostanie zlikwidowany lewoskręt do centrum handlowego (w halach Elzamu). Dojazd z Al. Grunwaldzkiej (od strony ul. Fabrycznej, Hetmańskiej) będzie zachowany na zasadzie prawoskrętu. Wyjazd z centrum handlowego odbywać się będzie tylko na zasadzie prawoskrętu w Al. Grunwaldzką. Dojazd do centrum handlowego od strony ulic Mickiewicza, Żeromskiego, Komeńskiego będzie możliwy jedynie z ulicy Lotniczej - o tym kierunku dojazdu będą informowały biało-niebieskie tablice kierunkowe. Ruch dwukierunkowy przy bramie wjazdowej/wyjazdowej od strony ul. Lotniczej zostanie zachowany bez zmian.
     W latach 2004-2006 w tym miejscu doszło do 10 wypadków i 40 kolizji.
     Zmiany te będą obowiązywały do czasu planowanej przebudowy tego odcinka drogi wojewódzkiej nr 500 (od skrzyżowania z ul. Hetmańską do skrzyżowania z ul. Polną).
     Z badań ruchu drogowego wykonanym w 2006 r. na skrzyżowaniu Al. Tysiąclecia i Hetmańskiej wynika, że średnie dzienne natężenie ruchu drogowego (ilość przejeżdżających samochodów) na głównych ulicach miasta Al. Tysiąclecia - Al. Grunwaldzka i Hetmańska - 12 Lutego wynosi ok. 30 000 pojazdów. Bardzo duże natężenie ruchu drogowego jest jednym z głównych powodów występowania zdarzeń drogowych na tych ulicach, gdyż dotychczas pojazdy wykonujące manewr skrętu w lewo blokowały jeden z dwóch istniejących pasów ruchu i w godzinach szczytu tworzyły się zatory.
     Po wprowadzeniu wyżej opisanych zmian poprawi się poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
     - O wprowadzonych zmianach w oznakowaniu dodatkowo będą informowały tablice informacyjne, dlatego prosimy o zachowanie szczególnej uwagi i ostrożności oraz zastosowanie się do nowej, zmienionej organizacji ruchu drogowego – apelują urzędnicy z Zarządu Dróg UM w Elblągu.
oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Krócej pisząc: na całej ul. 12go lutego oraz na Grunwaldzkiej między Lotniczą, a Fabryczną, zostanie namalowana podwójna linia ciągła.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Krystus(2008-05-09)
  • A. .I to wymagało aż dwóch lat wnikliwych obserwacji. .. W takim razie ile lat musi minąć, by zostały zrealizowane zapewnienia o poprawie bezpieczeństwa Królewieckiej w obszarze Dąbrowy ? Obiecywano: - oświetlenie - podwójne ciągłe przy wyjazdach z osiedli - wycinkę drzew ograniczających widoczność - fotoradar. .. jedyny skuteczny bat na traktujących ostatnią prostą w terenie zabudowanym jako PAS STARTOWY dla swoich rzęchów. . Grunwaldzka oczywistość czekała 2 lata. W Dąbrowie zatem jednak niestety musi ktoś zginąć, podobnie jak na Bielanach. .. :(((((
  • Ponadto, dysydenci winni przyjrzeć się ustawieniu świateł. Szczególnie na skrzyzowaniu teatralna -12 lutego, -nowowiejska. Przy logicznym, sensownym, rozlożeniu czasow świecenia, możliwe jest przejście tych ulic przez pieszych "jednym cięgiem". Obecnie "dziadki" jak ruszą to się nie zatrzymują mimo że to ma być przejście dwuetapowe. A rzeczywiście mogli by je prześć za jednym razem. Jeżeli auta po drugiej stronie, skręcają w lewo, to w tym czasie połowę jezdni można pokonać. Niestety. Wszystko odbywa cię po kolei i czasu nie starcza. Brakuje wyobraźni (ustawiaczom czasu)
  • Z ul. Giermków od lat niemożliwy jest prawoskręt w ul. Hetmańską - to jakiś hoorrrror, ktoś długo myślał, żeby to wymysleć - norman. bix
  • A co ze skrzyżowaniem Mickiewicza - Bema-Kościuszki czyli tzw. KOCIOŁ przy Skarbówce? W godzinach szczytu (zarówno rano jak i po południu) na tym krótkim łączniku między dwoma sygnalizatorami jak stanie samochód skrędający z bema w lewo w Mickiewicza to korek aż do MDK-u. Ciekawe czy "fachowcy" policzyli tamtejsze natężenie ruchu - a raczej bezruchu w korkach?
  • Codziennie prowadzę (w róznych godzinach dnia) dzieci do szkoły nr 19 przez przejście ze światłam - ul. Płk. Dąbka. Kierowcy są beznadziejni rzejeżdżają nam prawie po palcach! najbardziej martwi zachowanie instruktorów Jazdy, którzy w ogóle nie zwracają przyszłym kierowcom o zwolnieniu przed przejściem. Wszędzie gdzie są drogi do szkoły powinny być kładki górą.
  • Co daje likwidowanie przejść? Ich właśnie powinno być jak najwięcej. Szlak mnie trafia gdy jestem przy ul. 12 lutego i muszę przejść na drugą stronę. Zasuwam całą długość do przejścia, aby potem zejść na dół. Współczuję osobom chorym i niepełnosprawnym oraz matkom z małymi dziećmi. Mam wrażenie że niedługo w naszym mieście trzeba będzie nauczyć się fruwać, aby przejść na drugą stronę ulicy. Dlaczego robi się wszystko aby dobrze było kierowcom a nie pieszym?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ciekawa(2008-05-10)
  • A co z Ogolna???? tam to tez niezle jest
  • A ja proponuję jeszcze dwa garby na Moniuszki !
  • Taka idea panuje w Elblągu!!Jak coś jest trudne to należy zlikwidować!!Po co się trudzić!! Zlikwidujmy miasto. Kto tym zarzadza? 12-lutego to przykład absurdu. Zgadzam się z przedmówcą. Jak bedę chciała kupić kwiaty w Azali to mam przejść do Hetmanskiej? Prawdziwie sokrateńska myśl!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    chello(2008-05-11)
  • Szanowni Państwo. Jestem zdumiony wytrwałością władz miasta, w upiększaniu naszego grodu. Takiego Prezydenta, jakim jest nasz Pan Prezydent nie jedno miasto w Polsce chciało by mieć. Dzisiąj jechałem do m. Kadyny za fatalny stan tej drogi Pan Starosta elbląski, Pan Burmistrz miasta Tolkmicko i Wójt gminy Elbląg nie powinni mieć powodu do dumy. Droga jest w bardzo złym stanie technicznym. występują na niej wielkie ubytki w asfalcie. Jazda tą drogą na naszą mini rywierę powinna należeć do przyjemnści z wielu względów. Jednym z nich jest nie wielka odległośc od Elbląga do Zalewu Wiślanego. Tą drogą strach jeżdzić ponieważ omijając te dziury w asfalcie w każdej chwili może dojść do poważnego wypadku. Pdsumowując stwierdzam, że ta droga zagraża bezpieczęństwu podrużującym.
  • W nawiązanie do swojej wypowiedzi na temat stanu technicznego drogi z Elbląga do Kadyn chcę dodać, że mam na mysli drogę od strony ul. Fromborskiej w kierunku na Pruchnik tu którędy kursuje autobus nr 12
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kasztelan40(2008-05-11)
Reklama