UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Nie rozumiem o czym tu debatować? Elbląg był portem przez setki lat i ma to wrocic dając wiele miejsc pracy, również w kooperacji. Po za tym niepomiernie wzrośnie ranga miasta. W małej Szwecji jest 50 małych portów i wszystkie egzystują i zarabiają, a nasze duże przeladowane porty niechętnie przyjmuja małe statki, bo blokują nabrzeża dając mniejszy dochód. Dodatkowo wzrośnie ranga turystyczna nie tylko Eiblaga, ale również całej przepięknej okolicy i małych portów. Z gdyni od połowy maja zacznie pływać do przekopu spory turystyczny katamaran, a jestem pewien że stopniowo zaczną wpływać zagraniczne jachty czy lodzie motorowe. Debata o czym? O tym żeby blokować i ograniczać rozwój miasta? Gdańsk, Gdynia czy Szczecin(90 km. od morza) to porty panstwowe i prywatna czy państwowa firma wydzierżawia nabrzeża czy tereny składowe. Jednocześnie jest to największy podatnik do miejskiej kasy. Chcą żeby za darmo państwo budowało miastu zakład pracy? 49%to mało. Nie rozumiem?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    81
    21
    krzysztofabc(2023-06-02)
  • @krzysztofabc - Państwo juz posiada 30 % terenu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    1
    Paweł 678(2023-06-02)
  • @Paweł 678 - 24% i jest to Energa
  • @krzysztofabc - Polecam poczytać ostatnie raporty NIK..... o małych portach, a nie pisać głupoty.... to po pierwsze..... a po drugie - ok, małe porty w Szwecji, super..... turystyka - super..... to dla łódek miał być przekop? to kiedy te wydane ponad 2 mld zł się zwrócą????
  • A kto Ci powiedział, że to ma się zwrócić? Ty wiesz co my robimy tym przekopem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to jest nasze, przez nas wykonane, i to nie jest nasze słowo. Zapisane w ustawie budżetowej wydatki resortu obrony na uzbrojenie to prawie 97 mld zł. Co to to jest jakieś tam dwa miliardy.
  • Atostrada A1 ma okolo 400km dlugosci.1km jej autostrady kosztowal okolo 35mln, co daje 14 miliardow zl. Kiedy zwroci sie jej koszt. Masz juz policzone?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    2
    Ferdek.Schichau(2023-06-02)
  • Najlepiej wydaje się nie swoje czy to na elektrownię w Ostrołęce, czy to przekop, a może jeszcze Centralny Port Lotniczy? Dodać więcej?Marnotrawstwo. Armia? Hm..... a ten balon szpiegowski to już znaleźli? i na to idą miliardy?
  • Armia? Wyczuwam wschodni akcent.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    3
    Ferdek.Schichau(2023-06-02)
  • @Ferdek.Schichau - A ja onucę..... autostrada jest używana przez wszystkich, a przekop? Ile to statków pełnomorskich przepłynęło? Przypomnij. Tak jak lotnisko i stocznia w Radomiu
  • No i na co te pieniądze idą na brajanow I Jessici oraz ludzi po 40 (w większości kobiety ) które wola isc do monu zamiast robic w biedrze bo nic nie trzeba robić a Excel to przyjmie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    7
    Paweł 678(2023-06-02)
  • Przekop tez moze byc wykorzystywany przez wszystkich. Chcesz liczyc samochody(statki) na autostradzie(drodze wodnej), ktora jeszcze nie zostala ukonczona, nieoznakowana, nie wydano pozwolenia?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    1
    Ferdek.Schichau(2023-06-02)
  • @Ferdek.Schichau - To Ci się długość kraju nawet nie zgadza. Odcinek A1 Amber prywatny to żyła złota. Dla koncesjonariuszy przecież nie dla rządu nieudaczników. Autostrady bezpłatne będą nie słyszałeś. Nigdy się nie zwrócą.
  • @Ferdek.Schichau - Bo jak argumentów brak to wiadomo ruska onuca. Dramat.
  • @Ferdek.Schichau - Przekop to mitomania zakompleksionych nawiedzonych ludzi z PiS. Port elbląski nie był żadnym argumentem do jego budowania. Chore ambicje małego naczelnika kraju.
  • @Paweł 678 - Tak posiada ale nie 30% tylko 24% i są to tereny w posiadaniu np. Energii grupa Orlen, które nie przylegają do brzegów rzeki a więc nie można tam sytuować terminali przeładunkowych. Szczęśliwie się składa, że terminal i ew. budowa nowych to grunty należące do miasta. Jak myślicie, czy jak portem będzie zarządzać spółka z większościowym udziałem skarbu państwa to spółka ta z 51%zysków będzie inwestować na terenach miasta? NIE, bo nie będzie mogła inwestować nie na swoim gruncie. Przecież jak pogłębią TOR statki będą dopływać do terminali na gruntach miejskich, a w te terminale inwestować spółka będzie mogła zyski z 49%. Chyba nikt nie wierzy, że 49%udziału w zyskach to jest lepsze niż 100%. Tu chodzi o pieniądze dla miasta. Zachowując spółkę w 100% miejską całe zyski będą mogły być inwestowane w terminale i infrastrukturę towarzyszącą, po przejęciu 51% udziałów przez skarb państwa tylko 49%, zgodnie ze strukturą właścicielską spółki. Mam nadzieję, że mieszkańcy zaorzą demagogię Pana wicewojewody. Szkoda bo to Elblążanin, miałam nadzieję, że jak będzie przy tzw. PiSowskim korycie to będzie walczył o Elbląg, ale jakoś nie słychać....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    7
    TAKA JEST PRAWDA(2023-06-02)
  • @krzysztofabc - Tak, tak, a Kargul czyj?
  • Poziom iście putinowski, to jest dramat. Wiwat komuna.
  • @krzysztofabc - @ Krzysztof…- czego nie rozumiesz? Jeśli ktoś posiada 51% udziałów, to może wszystko zrobić, np. sprzedać, ograniczyć swobodę żeglugi. Przegłosuje wszystkie decyzje.
  • Prosze o jakis rzeczowy argument. Emocje to nie argument.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    Ferdek.Schichau(2023-06-02)
  • @TAKA JEST PRAWDA - Ale rozgrywka toczy sie, czybedzie port, czy nie bedzie. Zapomnij o 100%, bo to bajka. Nikt nie wylozy pieniedzy, nie majac zyskow, czy kontroli, jedniczesnie majac wrogow politycznych. Na UE i opozycje rowniez nie ma co liczyc. Wiec o czym ty piszesz?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    Ferdek.Schichau(2023-06-02)
  • Przekop miał być w celu uniezależnienia się od Rosji a temat portu w Elblągu wyszedł przy okazji, rząd próbuje znaleźć winnego swojej fanaberii rozwalania kasy.
  • @Real - Ten twpj argument latwo obalic. Skoro mieli gdzies Elblag to po co w ogoole 3 etap wart setki milionow. Poglebianie i umacnianie rz. ElBLAG?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    Ferdek.Schichau(2023-06-02)
  • @TAKA JEST PRAWDA - Jak tak będą orać to sami sie ie zaorzą
  • @Paweł 678 - Władze Elblaga sa tylko 4 procent wlascicielem portu, bo wkoło wszystko wróbelki sprzedały.
  • Dokładnie tak. To nie jest inwestycja z określonym czasem zwrotu kosztów.. Wiele ważnych inwestycji nie dość że sie nie amortyzuje to wymagają dodatkowych środków i generują koszty a nie zyski. Od początku ideą przekopu było uniezależnienie się od kacapków. Proste nie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Tak to widzę.(2023-06-05)
  • @Ferdek.Schichau - Prawdopodobnie już się zwrócił. Zwroty otrzymali fundatorzy autostrady płacąc mniej za paliwa oraz szybciej i sprawniej docierając do celu. Średnio miesięcznie autostradą przejeżdża 932.729 pojazdów. Jeśli każdy kierowca zaoszczędziłby tylko 5 zł to po 3002 dniach autostrada zaczyna przynosić zyski netto... OK, niech będzie, ze po 4500 dni, bo przecież są koszty bieżącego utrzymania i napraw... Przekop wraz z inwestycjami towarzyszącymi przyniesie pierwszy zysk netto już około 2600 roku... bo to słuszna inwestycja panów z PiS.
  • @Ferdek.Schichau - Ta kampania wyborcza w regionie może kosztować dowolne pieniądze... płacą podatnicy.
  • @*-* - Od kiedy samochod mniej pali na autostradzie?
Reklama