UWAGA!

Formy odzyskają formę

 Elbląg, "Żubr" autorstwa Lecha Kunki doczeka się konserwacji
"Żubr" autorstwa Lecha Kunki doczeka się konserwacji (fot. Anna Dembińska)

Charakterystyczny „żubr”, czyli forma przestrzenna Lecha Kunki przy placu Słowiańskim doczeka się konserwacji, podobnie jak sześć innych tego typu obiektów. Dodatkowo trzy formy przestrzenne – znajdujące się na terenie i przy Galerii El – zostaną podświetlone.

Prace konserwacyjne i oświetleniowe dotyczące form przestrzennych są związane z realizacją projektu pod nazwą „Utworzenie ścieżek dydaktycznych na cele turystyczno-rekreacyjne w Elblągu”. Miasto przeznaczyło na nie w sumie ok. 140 tys. złotych.

Do 30 listopada oświetlone miały być formy przestrzenne znajdujące się na dziedzińcu Galerii El – dwie autorstwa Ewerdta Hilgemanna i jedna autorstwa Henryka Berlewi. Prace ma prowadzić firma Elmar Electric z Elbląga.

- Termin ten zostanie najprawdopodobniej ponownie przesunięty aneksem ze względu na fakt, że nadal nie można wejść na teren budowy, bo na terenie Galerii EL trwają prace innego wykonawcy - Przemysłówki 03 z Elbląga - w ramach projektu pn. „Modernizacja dawnego kościoła NMP-obecnie Centrum sztuki Galeria EL w Elblągu” - informuje Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblągu.

Do końca roku z pracami konserwatorskimi ma być objętych siedem innych form: Jerzego Krechowicza, Edwarda Krasińskiego i Katarzyny Kobro (wszystkie znajdują się dziedzińcu Galerii EL), Henryka Stażewskiego (przy ul. Rycerskiej), Lecha Kunki („żubr” na pl. Słowiańskim), Hilarego Krzysztofiaka (park Planty) i Jana Hendrycha (park Kajki). Prace wykonuje Artur Czarnecki - Sandpress. - Zadanie jest aktualnie realizowane, dlatego też otaśmowano jedną z form, tzw. „żubra” - dodaje Łukasz Mierzejewski.

 

 

RG

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Parę lat temu wszystkie formy zyskały opis w formie tablic zainstalowanych obok każdej z nich. W ubiegłym roku postawiono koko nich nowe nie wiadomo czemu mające służyć nowe opisy w formie jakiś ławek. Teraz znów chcą je czyścić mimo że np wspominany żubr był piaskowany chyba 2 lata temu. Ile kasy jeszcze wydacie z naszej kasy na te figury i kto na tym zarabia. Pozniej wieczna śpiewka ze nie ma kasy.
  • Teraz przy każdej figurze postawmy wielki słup np taki jaki jest przy każdej biedronce czy mc Donald. To będzie reklama.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    8
    Rodziceg(2020-09-29)
  • napiszcie w końcu że coś zrobiliście, nikt już nie wierzy w wasze ratuszowe bajki
  • Złom wyczyszczony a chodniki wciąż będą krzywe Druga sprawa to niech ktoś obliczy ilu turystów to przyciągnęło do miasta, ale nie kolegów z partii na początku lat osiemdziesiątych tylko w minione wakacje
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    10
    Zielarski(2020-09-29)
  • Jestem po kursie spawania - zrobię to taniej. .
  • Ten problem rozwiązał by Mareczek z Edkiem z programu złomowisko.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    12
    Jamaleg(2020-09-29)
  • oooo po ponad pół roku nieróbstwa planują że może coś zrobią ale się nie da z powodu czynników zewnętrznych - do standaryzacji nieroby!!
  • Zlikwidować ten chłam
  • Tylko przenieście tą z Zawady w inne miejsce osiedla bo miejsce obecne to porażka.
  • Akurat wszystkie formy przestrzenne, które powstały w 1965 roku w I Biennale Form Przestrzennych (kolejne formy były tworzone jeszcze dwa lata później, a trzy następne imprezy posiadały już inny charakter), stanowią trwałe dziedzictwo kultury narodowej, a także i światowej. To nasze wydarzenie kulturalne sprzed lat nadal jest wymieniane we wszystkich światowych wydawnictwach. Artyści uczestniczący w nim to herosi polskiej kultury, którzy przełamali stereotypy i wykazali ówczesnej władzy, ale też i społeczeństwu, że kultura jest autonomiczna i może istnieć samodzielnie bez względu na ustrój i poziom intelektualny ludzi. To wymaga od nas stałej dbałości o tą formę kultury narodowej i krytyka tego wydarzenia świadczy bądź o braku zrozumienia jej wymiaru lub po prostu z braku wiedzy i umiejętności myślenia kategoriami humanizmu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    26
    10
    Dbajmy o nasz dorobek.(2020-09-29)
  • Idę z psem na wystawę do galerii sztuki nowoczesnej. - Tu nie wolno z psami - mówi ochroniarz. - To nie jest pies - odpowiadam. - To jest performance. - A, to przepraszam. Idziemy z psem dalej. Oglądamy rzeźbę Smefra centaura. Pół koń, pół Smerf. - Zawsze się zastanawiałem - mówię do psa - komu kibicują centaury w czasie rodeo. - Srać mi się chce - odpowiada pies. - Trzeba było srać przed wejściem. - Wtedy mi się nie chciało. Idziemy dalej. Oglądam jakąś kobietę, która stoi po kolana w basenie z moczem i wykrzykuje alfabet od tyłu. - Z, Y, X - krzyczy. - U, V, W.
  • dalej mieszkańcy wsi elbląskiej nie rozumieją że te"rzeźby"to odpad poprzemysłowy a władza PRL-u urabiała ludzi na tak zwaną sztukę socjalistyczną czytaj - robotniczą bo inna sztuka - klasyczna czy barokowa to sztuka burżuazyjna i kapitalistyczna, 100% artystów się z tym zgadzało bo jak nie to przestawali być artystami proste? no nie, bo dziś wielu ludzi uważa że to fajne a miasto finansuje ten odpad poprzemysłowy udając głupka, oczywiście nie wszystkie te "rzeźby"to odpad bo sam lubię 2 czy 3 i one wyglądają w sumie w porządku, ale dlaczego nikt nie pomyśli żeby zamówić u artystów eleganckie rzeźby typu klasycyzm itd i jeden z parków przerobić na taką elegancką galerię imperiale z ławkami, kwiatami, oczkami wodnymi, nie bo nie bo po co, miał być amsterdam jest elbląg
Reklama