
- Zapomniano o osobach, które w momencie, gdy wysiądą z tramwaju będą musiały przechodzić przez ulicę Browarną na przykład w stronę ul. Różanej. Otóż będą one przechodzić ul. Browarną nielegalnie, bo wykonawca prac zapomniał o przejściu dla pieszych, od przystanku w kierunku Ogólnej - stwierdził jeden z naszych Czytelników, który uważa, że przejście dla pieszych, tuż obok przystanku, musi być. Urzędnicy tłumaczą, że nikt o niczym nie zapomniał, ale dla większego bezpieczeństwa chcą domalować pasy na jezdni, jeśli tylko zgodzi się na to projektant.
- Na odcinku ul. Browarnej pomiędzy ul. Jaśminową a Różaną zaprojektowano dwa przejścia dla pieszych, przy skrzyżowaniach ul. Browarnej z tymi ulicami. Brak przejścia na wysokości peronu tramwajowego wynika z faktu, że na tym odcinku nie ma wyznaczonych ciągów pieszych rozprowadzających ruch od i do ul. Browarnej - tłumaczy Departament Rozwoju Inwestycji i Dróg i dodaje, że na przeciwko znajdują się garaże, więc nie są to "obiekty generujące ruch pieszych".
Co ciekawe ci, którzy przejdą tuż za przystankiem zrobią to legalnie. W prawie o ruchu drogowym jest zapis, że można to zrobić pod warunkiem, że nie utrudnia się ruchu, a także wtedy, gdy odległość do najbliższego przejścia jest większa niż 100 metrów. Według urzędników właśnie tak jest w tym miejscu.
Mimo to Departament Rozwoju Inwestycji i Dróg, który właśnie jest w trakcie odbiorów drogowych, chce namalować pasy, obniżyć krawężniki i postawić znak. Po co? Po to, żeby mimo wszystko było bezpieczniej. Pomysł czeka na zgodę projektanta.
Co ciekawe ci, którzy przejdą tuż za przystankiem zrobią to legalnie. W prawie o ruchu drogowym jest zapis, że można to zrobić pod warunkiem, że nie utrudnia się ruchu, a także wtedy, gdy odległość do najbliższego przejścia jest większa niż 100 metrów. Według urzędników właśnie tak jest w tym miejscu.
Mimo to Departament Rozwoju Inwestycji i Dróg, który właśnie jest w trakcie odbiorów drogowych, chce namalować pasy, obniżyć krawężniki i postawić znak. Po co? Po to, żeby mimo wszystko było bezpieczniej. Pomysł czeka na zgodę projektanta.
mw