Od czterech miesięcy trwają remonty elbląskich ulic. Utrudnienia z nimi związane zarówno dla pieszych jak i kierowców są ogromne. Ale nie wszędzie prace przebiegają tak sprawnie i szybko jakbyśmy tego oczekiwali.
Od początku przebudowy ulicy Robotniczej, na odcinku między Królewiecką a Teatralną trudno było spotkać tam robotników drogowych, a tym bardziej jakąś maszynę. Na rozkopanej ulicy z reguły nie widać żywego budowlanego ducha, za to na pozostawionym do ruchu pasie korek często sięga do I LO. Trudno się więc dziwić, że nasi Czytelnicy pytają o co tu chodzi, po co zamknięto jeden pas tej ruchliwej ulicy skoro i tak miesiącami się tam praktycznie nic nie dzieje?! Wszyscy doskonale pamiętamy, że jak ktoś chce, to w zbliżonym czasie można oddać do użytku dwadzieścia kilometrów autostrady. Na to pytanie udało nam się uzyskać z Biura Prasowego Urzędu Miasta następującą odpowiedź:
"W ulicy Robotniczej zostało wykonane uzbrojenie podziemne z wyjątkiem kanalizacji sanitarnej. W trakcie prac przy wykonywaniu tej kanalizacji, ale na odcinku ul. Pocztowej stwierdzono, że jej stan umożliwia jej dalsze sprawne funkcjonowanie. Przebudowa na odcinku ul. Pocztowej została więc wykonana tak aby kanalizacja nie kolidowała z projektowanym układem drogowym. Z uwagi na niewielki zakres stanowiący kolizję tej kanalizacji z drogą w obrębie ul. Robotniczej oraz prawdopodobieństwo dobrego stanu kanalizacji w ul. Robotniczej pojawiła się koncepcja renowacji istniejącego kanału zamiast budowy nowego. Pozwoliło by to zaoszczędzić Zamawiającemu znaczną kwotę oraz czas przeznaczony na realizację inwestycji. Dlatego w tej chwili dobiegają końca specjalistyczne badania, które pozwolą odpowiedzieć, czy istniejący kanał sanitarny nadaje się do renowacji. Jeśli tak to od września zostanie zamknięty jeden tor tramwajowy i ruszą dalsze prace na tym odcinku, które potrwają do końca października."
Jako laicy budowlani zastanawiamy się czy aby wykonać te "specjalistyczne badania" w podziemnych kanałach trzeba było najpierw zerwać asfalt i wyłączyć na kilka miesięcy ten odcinek ulicy z ruchu? No cóż, na to pytanie znacznie prędzej odpowiedzą nam zapewne nasi Czytelnicy.
Elbląskim kierowcom pozostaje czekać na dalszy rozwój wypadków. Wiadomo już, że na odcinku ul. Pocztowej, w miejscu gdzie odkryto fragmenty średniowiecznych murów prace spowolnią w związku z koniecznością przeprowadzenia tam badań archeologicznych. Zakończenie całej inwestycji związanej z przebudowami i remontami elbląskich ulic przewidziano na koniec 2013 r. Nie tracimy nadziei, że w przeciwieństwie do słynnych już kładek na rzece Elbląg ta przebudowa dróg w granicach miasta nie będzie się ciągnąć w nieskończoność.
"W ulicy Robotniczej zostało wykonane uzbrojenie podziemne z wyjątkiem kanalizacji sanitarnej. W trakcie prac przy wykonywaniu tej kanalizacji, ale na odcinku ul. Pocztowej stwierdzono, że jej stan umożliwia jej dalsze sprawne funkcjonowanie. Przebudowa na odcinku ul. Pocztowej została więc wykonana tak aby kanalizacja nie kolidowała z projektowanym układem drogowym. Z uwagi na niewielki zakres stanowiący kolizję tej kanalizacji z drogą w obrębie ul. Robotniczej oraz prawdopodobieństwo dobrego stanu kanalizacji w ul. Robotniczej pojawiła się koncepcja renowacji istniejącego kanału zamiast budowy nowego. Pozwoliło by to zaoszczędzić Zamawiającemu znaczną kwotę oraz czas przeznaczony na realizację inwestycji. Dlatego w tej chwili dobiegają końca specjalistyczne badania, które pozwolą odpowiedzieć, czy istniejący kanał sanitarny nadaje się do renowacji. Jeśli tak to od września zostanie zamknięty jeden tor tramwajowy i ruszą dalsze prace na tym odcinku, które potrwają do końca października."
Jako laicy budowlani zastanawiamy się czy aby wykonać te "specjalistyczne badania" w podziemnych kanałach trzeba było najpierw zerwać asfalt i wyłączyć na kilka miesięcy ten odcinek ulicy z ruchu? No cóż, na to pytanie znacznie prędzej odpowiedzą nam zapewne nasi Czytelnicy.
Elbląskim kierowcom pozostaje czekać na dalszy rozwój wypadków. Wiadomo już, że na odcinku ul. Pocztowej, w miejscu gdzie odkryto fragmenty średniowiecznych murów prace spowolnią w związku z koniecznością przeprowadzenia tam badań archeologicznych. Zakończenie całej inwestycji związanej z przebudowami i remontami elbląskich ulic przewidziano na koniec 2013 r. Nie tracimy nadziei, że w przeciwieństwie do słynnych już kładek na rzece Elbląg ta przebudowa dróg w granicach miasta nie będzie się ciągnąć w nieskończoność.
Witold Sadowski