UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Pilates – o co tutaj chodzi?

 
Pilates – o co tutaj chodzi?

Aktywność fizyczna nie zawsze musi nam się kojarzyć z obciążającymi i wyczerpującymi ćwiczeniami. Tego rodzaju treningi to nie jedyny sposób na uzyskanie wymarzonej sylwetki. Istnieją ćwiczenia, których wykonywanie sprawia radość, a jednocześnie mają one za zadanie wzmocnić cały organizm.

W dobie dwudziestego pierwszego wieku, każdy z nas ma możliwość dopasowania do siebie odpowiedniego treningu, który pomoże nam osiągnąć wyznaczony cel. Ważne jest jednak to, by kilka razy w tygodniu znaleźć czas na wykonywanie określonych ćwiczeń, i regularnie do nich wracać. Tak spędzony czas z pewnością da nam szereg korzyści i sprawi, że cieszyć się będziemy lepszym samopoczuciem - doradzają eksperci z bloga o zdrowiu https://byc-zdrowym.pl/blog-zdrowiu-nasze-porady/.

Pilates jest jedną z form ćwiczeń, które nadają się dla niemal każdego kto cieszy się zdrowiem i chce utrzymać równowagę psychiczną w swoim życiu codziennym. To rodzaj ćwiczeń, które mają niesamowity wpływ na zachowanie w codziennym życiu, a także ułatwiają nam one w podejmowaniu racjonalnych decyzji. To doskonała odskocznia od codzienności, która nie jeden raz nas przytłacza i nie pozwala na zebranie myśli. Podczas ćwiczeń można pozwolić sobie na słuchanie spokojnej i relaksującej muzyki, która ułatwia nam koncentrację i pozwala na ukojenie zmysłów. Pilates jest rodzajem ćwiczeń, które zalecana są szczególnie kobietom w ciąży, ponieważ przygotowują one ciało do zbliżającego się porodu.

 

Pilates – co tak naprawdę oznacza?

W ostatnim czasie pilates jest jedną z popularniejszych form aktywności fizycznej. Jest to trening, który charakteryzuje się tym, że ma on wpływ na różne partie naszego ciała i porusza mięśnie do pracy. Podczas ćwiczeń mięśnie ulegają naprzemiennie rozciąganiu, a następnie rozluźnieniu. To pozwala na poruszenie nawet najmniejszych mięśni do pracy. Dzięki temu poprawia się kondycja ćwiczącego, a także zwiększa się elastyczność całego ciała. Regularne ćwiczenia sprawiają, że jesteśmy w stanie uchwycić moment równowagi w bardzo szybkim tempie. W pilatesie to co najważniejsze, to zachowanie odpowiedniej techniki wykonywanych ćwiczeń. Konieczne jest wykonywanie ćwiczeń, dążąc do tego, by każdy mięsień w ciele został poruszony. Podczas wykonywania ćwiczeń pilates, do pracy angażowane są wszystkie mięśnie, a to bardzo rzadko zdarza się w trakcie innej aktywności fizycznej. Mięśnie są dodatkowo rozciągane, a to sprawia, że bardzo szybko jesteśmy w stanie osiągnąć elastyczność.

Pilates jest doskonałym sposobem na poprawienie wyglądu sylwetki. Ćwiczenia te pomagają przede wszystkim na wyprostowanie sylwetki, a także umacniają mięśnie na całym ciele i plecach, co ułatwia podstawowe utrzymanie kręgosłupa. Dzięki  takim treningom nasze mięśnie nie są spięte. Dodatkowo są to ćwiczenia, które znacząco umacniają mięśnie brzucha, a szczególnie te, które znajdują się pod pępkiem. To miejsce jest bardzo ważne dla kobiet, a szczególnie tych, które były w ciąży.

 

Pilates na odchudzanie

Regularne wykonywanie pilatesu znacząco wpływa na wygląd sylwetki. Jednak trzeba wiedzieć, że nie są to zmiany spektakularne. W czasie ćwiczeń do pracy pobudzane są mięśnie, ale nie jest to tempo pracy wysokie, więc spalanie tkanki tłuszczowej w tym przypadku nie jest intensywne. Tego rodzaju ćwiczenia są zalecane szczególnie dla osób, które do tej pory prowadziły siedzący tryb życia i chcą zwiększyć swoją aktywność fizyczną. Pilates pozwala na przygotowanie mięśni do intensywnych ćwiczeń, a dzięki temu minimalizują one ryzyko pojawienia się kontuzji. To rodzaj aktywności fizycznej, która przygotowuje ciało do dalszych i bardziej intensywnych ćwiczeń.

 

Dla kogo jest pilates?

Jednymi z osób, które najczęściej uczęszczają na zajęcia z pilastesu są oczywiście kobiety. To właśnie one czują, że tego rodzaju ćwiczenia są dla nich najbardziej odpowiednie. Nie sprawia to jednak, że mężczyźni również nie mogą zdecydować się na tego rodzaju ćwiczenia. To aktywność fizyczna, która przyczynia się do wzmocnienia mięśni, a także do lepszego zapoznania się ze swoim ciałem i jego umiejętnościami. Warto więc zdecydować się na taką aktywność fizyczną, jeżeli to właśnie takie cele chcemy osiągnąć. To przede wszystkim sport dla kobiet, bez względu na to, w jakim wieku się one znajdują.

 

----- materiał płatny -----

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl