Urząd Miejski powinien stworzyć Biuro Obsługi Klientów w galerii handlowej, by mieszkańcy mogli łatwiej i szybciej załatwiać swoje sprawy – taki wniosek na dzisiejszej sesji złożyła radna Maria Kosecka. Takie biura z powodzeniem działają w Krakowie, Olsztynie czy Rzeszowie, niektóre pracują nawet w soboty.
- Coraz więcej miast wychodzi naprzeciw mieszkańcom, ułatwiając im załatwianie urzędowych spraw. W Krakowie, Olsztynie czy Rzeszowie samorządy otwierają Biuro Obsługi Klientów w galeriach handlowych. Są czynne nawet do godziny 18, dzięki czemu mieszkańcy nie muszą zrywać się z pracy, by spotkać się z urzędnikami, a swoje sprawy mogą załatwiać odwiedzając galerię handlową bliżej miejsca swojego zamieszkania. Mogą tam pobrać i wypełnić większość wniosków – argumentowała radna Maria Kosecka. - Dlatego składam wniosek o utworzenie takiego biura w naszym mieście.
Obecnie większość spraw mieszkańcy załatwiają w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim przy ul. Łączności lub w Departamencie Spraw Obywatelskich przy ul. Kosynierów Gdyńskich. Są one czynne w godzinach pracy urzędów – w godzz. 7.30-15.30 (we wtorki do godz. 16.30, w piątki do godz. 14.30). Z kolei Referat Obsługi Kierowców na Placu Dworcowym jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8-16.
Tymczasem w Olsztynie (176 tys. mieszkańców) Urząd Miejski wydłużył swoją pracę w poniedziałki do godz. 18, urzędnicy pracują też dłużej w każdy ostatni czwartek miesiąca. Ponadto w jednej z galerii handlowych otwarto Punkt Obsługi Mieszkańców, który jest czynny w godz. 11-18. Jeszcze lepiej mają mieszkańcy 186-tysięcznego Rzeszowa, w którym biura obsługi działają w aż w czterech galeriach handlowych, które są czynne w godz. 10-18, także w soboty.
- Jeszcze przed 2010 roku była taka propozycja, by w punktach handlowych znajdowały się specjalne skrzynki, w których mieszkańcy mogliby zostawiać dokumenty i jest to do przemyślenia, ale przypomnę, że miasto jest w trudnej sytuacji finansowej i nie stać nas w tej chwili na zwiększanie kosztów bieżących. Musimy szukać oszczędności w administracji - powiedział nam Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
Co sądzicie o tym pomyśle? Sprawdziłby się w Elblągu?
Obecnie większość spraw mieszkańcy załatwiają w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miejskim przy ul. Łączności lub w Departamencie Spraw Obywatelskich przy ul. Kosynierów Gdyńskich. Są one czynne w godzinach pracy urzędów – w godzz. 7.30-15.30 (we wtorki do godz. 16.30, w piątki do godz. 14.30). Z kolei Referat Obsługi Kierowców na Placu Dworcowym jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8-16.
Tymczasem w Olsztynie (176 tys. mieszkańców) Urząd Miejski wydłużył swoją pracę w poniedziałki do godz. 18, urzędnicy pracują też dłużej w każdy ostatni czwartek miesiąca. Ponadto w jednej z galerii handlowych otwarto Punkt Obsługi Mieszkańców, który jest czynny w godz. 11-18. Jeszcze lepiej mają mieszkańcy 186-tysięcznego Rzeszowa, w którym biura obsługi działają w aż w czterech galeriach handlowych, które są czynne w godz. 10-18, także w soboty.
- Jeszcze przed 2010 roku była taka propozycja, by w punktach handlowych znajdowały się specjalne skrzynki, w których mieszkańcy mogliby zostawiać dokumenty i jest to do przemyślenia, ale przypomnę, że miasto jest w trudnej sytuacji finansowej i nie stać nas w tej chwili na zwiększanie kosztów bieżących. Musimy szukać oszczędności w administracji - powiedział nam Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
Co sądzicie o tym pomyśle? Sprawdziłby się w Elblągu?
RG