UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @pomorzanka - Trollu, za kobietę tez się przebierzesz, honoru nie masz.
  • Trzymam kciuki za przekop i za PIS, tego nam potrzeba w regionie, może coś się ruszy. Mieszkamy w pięknym regionie ale zapomnianym przez poprzednie władze, jak obecne coś chcą zrobić, to szanowne towarzystwo ekologów brzęczy, a gdzie do cholery wy jesteście gdzie na prawdę coś złego się dzieje. Kto wam płaci za ten zamęt, burmistrz Krynicy czy Warszawa.
  • Jakby było lepiej to by nie sprowadzali do Elbląga. Właśnie to jest proste. Nie całe zboże do Elbląga, ale te z okolicznych gospodarstw. Wystarczy, zeby wysyłali stąd 200-300 tysięcy ton rocznie i już będzie dobrze. Siódemką do Gdańska w czasie letnich korków to ile będzie się jechać do portu w Gdańsku? Ile kierowców będzie potrzeba, a z Krosna do Elbląga to 1 kierowca obróci przez swoją zmianę kilka razy, a barka czy kabotażowiec popłynie omijając korki. Taki system jest też tańszy dla rolników, bo mogą swoim ciągnikiem zawieźć zboże do elwatora w Elblągu z oddalonych od miasta o5, 10-30 km gospodarstw nie wydając pieniędzy na transport ciężarowką do Gdańska do portu.
  • Kopać, kopać i jeszcze raz kopać i nie patrzeć na innych. Jeżeli ktoś myśli tylko i wyłącznie o zwrocie inwestycji to niech zainwestuje w alkohol, przy dużej ilości szybko się zwraca.
  • Kupią też jagody i grzyby od sprzedawców w lesnych drogach. Normalnie biznes będzie kwitł
  • No i przyjadą dziwki i będą stały jak w Koryncie koło kanału. ..
  • Dziki potrafią dobrze pływać......
  • Pytania na które nie ma odpowiedzi : kto będzie zarządzał przeprawą, kto będzie płacił za utrzymanie przeprawy i kto będzie brał ew. pożytki ? Kto zapłaci za tor wodny, jego utrzymanie, odcinek kanał ( rz. Elbląg ), budowę mostu w Nowakowie, podniesieniu mostu Europejskiego, budowę obrotnicy dla statków w porcie i budowę nowego portu, bo ten co jest to jaja do kwadratu. Amen
  • Dokładnie Robert Koliński. Transport wodny jest najtańszy, a TIR-y niszczą szybko drogi- przejazd 1 obładowanego TIRa to jak przejazd 150 tys samochodów osobowych w tym samym miejscu. Nikt nie mówi o kosztach remontu dróg tym spowodowanych. Nikt nie mówi o kosztach społecznych wypadków z udziałem TIRów, gdzie jest potem wiele ofiar śmiertelnych i kalek. Nie mówiąc już o tym, że u nas brakuje już ponad 100 tys. kierowców i będzie brakowało coraz więcej. To kto będzie woził towary tymi ciężarówkami? Transport wodny eliminuje wszystkie te zagrożenia i jest transportem najtańszym. Nawet 1 nieduża barka o ładowności 700 ton i 3 osobową zalogą jest tańsza niż 30 TIR-ów z 30 kierowcami. Nie mówiąc już o statkach o ładowności 3000-4000 ton, które tu będą mogły przypływać.
  • Elbląg, Tolkmicko, Frombork, Braniewo oraz miejscowości nadzalewowe się w końcu ockną. Tylko nie wiem w jaki sposób Olsztyn chce wtulić d*** do Przekopu.
  • Patryk teraz właśnie widać, że nie jesteś chyba z Elbląga, bo te turbiny będą transportowane właśnie z Elbląga z hal nad rzeką i tam są SUWNICE O wielotonowym udźwigu. Właśnie tak ladowali na barkę największe w Polsce zbudowane turbiny dla nowych bloków elektrowni Opole o mocy ponad 900 MW i wadze kilkuset ton. Proste suwnica jest w Kanale przy hali Maag Gear i Siemens i tam ładują to samo jest przy odlewni. Dlatego miasto jest przygotowane do tego transportu właśnie widać, że niewiele wiesz.
  • Tak przecież nikt nie mówi, że Elbląg będzie drugą Gdynią, ale małym/ średnim portem feederowym, w Trójmieście mają budować huba przeładunklwego do gromadzenia ładunków z mniejszych portów i załadunku na wielkie statki. Port ma powierzchnię 470 ha i spokojnie można go rozbudować do mocy przeładunkowych na 2-3 mln ton rocznie. Jest przecież pętla żuławska i są nowe Mariny nad Zalewem zmodernizowane i powiększone cumowiska, w Elblągu też jest wiele marin i cumowisk, jest serwis łodzi i stocznia rzeczna z suwnica i nieduża pochylnią więc spokojnie można tu remonty jednostek robić co się dzieje, ale po przekopie będzie można to robić na większą skalę. A tor wodny przecież jest i tak, rzekę Elbląg trzeba i tak co kilka lat odmulać, bo inaczej osady podniosą lustro wody i rzeka wyleje, teraz tor wodny do Rosji ma ok 60 km długości, a ten przy przekopie będzie dużo krótszy przecież i Rosja nie chce pogłębiac toru wodnego po swojej stronie, co sprawi, że niedługo nie będą mogły tam pływać polskie jednostki i port w Elblągu będzie martwy. A przekop to będzie też atrakcja turystyczna jak będzie można wpływać z Bałtyku na Zalew i do Elbląga.
Reklama