UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Przepisy przepisami , a moze tak matka natura i zmiana klimatu miala na to wpływ? Tak masz racje coraz wiecej winnic powstaje w Polsce tak samo malych browarow bo jest popyt na piwa craftowe.
  • A ile miejsc pracy da przekop? Kaznodzieja z portu ma jakies dane ? Inwestycje takie jak np. Przebudowa EPECu, obwodnica od strony parku przemyslowego na modrzewinie- duzo firm tam powstaje , a planu na udroznienie ruchu brak , wystarczy widok na most Uni w godzina 15-17, inwestycja w zabezpieczenie przeciwpowodziowe miasta.Jest wiele inwestycji które czekaja od lat i musza byc wykonane. A chcemy brac sie za cos bez czego mozemy sobie na razie poradzic. Przeciez nie kupuje sie pociągów a potem kladzie sie tory , dlaczego tak cchcemy dzialac w sprawie przekopu.
  • To jest wlasnie logika. Wazne by ktos inny nie dostal. Lepiej dzialac bez celu aby tylko przypadkiem ktos nie mial lepiej.
  • Tak bedzie trzeba. Tak samo jak np. Rowy melioracyjne. To skoro wyleje a jak wiecej wody z Baltyku naplynie to bedzie lepiej ? Dane z dzialanosci stadionu Narodowego sa dostępne. Ciezko porównać wydarzenie przyciągające ludzo z całego swiata w ogromnych ilosciach do inwestycji dla grupy pasjonatow sportow wodnych i łowienia ryb. Co do wydatkow na port - w analizach i prognozach zlozonych do projektu przekupu jest założone 20 mln ton przeladunku w 2045 tyle co port w Gdyni ! I ponad 210 tys pasazerow tyle co Gdanski port obecnie . Na ten moment w Elblaskim porcie jest 300 m nabrzeża dla zeglugi pasazerskiej. Sam odpowiedz czy nie beda potrzebne inwestycje w port. Dla mnke dyskusja zakonczona. Pozdrawiam
  • Tak matka natura tylko po części, a głównym winowajcą były przepisy. Przecież w innych krajach Europy środkowej można sobie destylować np śliwowice czy pálinkę i sprzedawać z gospodarstw- to dodatkowa gałąź gospodarki i dodatkowe PKB, u nas tego nie można, dopiero od niedawna wprowadzono w Polsce ułatwienia dla winiarzy i producentów piwa czy cydru. Np. produkcja MOL. Popyt na dobre piwa był u nas zawsze, bo piwo to tradycyjny polski napój od początku istnienia Polski i wcześniej jeszcze, podobnie jak miód pitny i potem wódka. A wina były u nas produkowane w okolicy Sandomierza czy Zielonej Góry, nawet za Niemca robili tam szampana. Ale duży wpływ ma też na powstawanie nowych winnic hodowla nowych bardziej zimnotrwałych odmian winogron, takowe stworzono w USA i nawet ostatnio był spór w UE na ich temat, bo Grecja i Włochy nie chcą, żeby te nowe odmiany były uprawiane w Europie tylko te dawne odmiany z ich krajów w tym te starożytne. Są na ten temat informacje w mediach i internecie.
  • A tak z drugiej strony czemu nie ma działań władz miasta Elbląg w celu pozytywnego przedstawiania wdrażanej inwestycji? Urząd Marszałkowski w Gdańsku bruździ jak może w imię gdańskich interesów a Elbląg? Prezydent powinien pojechać na Mierzeję w czasie wycinek i tłumaczyć jak ta inwestycja jest ważna dla regionu. Poza tym argumenty ekologów bardzo łatwo obalić ale kto to ma robić jak nie przedstawiciele miasta Elbląg?
  • A jak Ci tam więcej wody naplynie z Bałtyku, jak będą 2 śluzy? Zastanów się. Tak właśnie lepiej poglebiać rzekę z przekopem i ruchem statkow, niż bez przekopu i bez ruchu statków, bo będą pływać jednostki. To nie jest inwestycja tylko dla pasjonatów sportów wodnych i łowicnia ryb, bo jak już pisałem wcześniej tutaj jest przemysł ciężki nad rzeką i turbiny, przekładnie, odlewy i filtry przemysłowe idą drogą wodną i ci przedsiębiorcy czekają na przekop czy oni też są dla Ciebie pasjonatami? Tak jest, ale inwestycje będą nad rzeką tak czy siak, bo będą zagospodarowywać brzeg rzeki i podnosić go i tam będą dalsze nabrzeża, miasto też wyda na to pieniądze. A te prognozowane dane są mocno zawyżone, chociaż możliwy jest przeładunek 2-3 mln ton towarów rocznie, do tego ok 80- 100 tys pasażerów rocznie. Bodajże już w 1993 było 85 tysięcy pasażerów. Jak będzie przekop to pojawią się nowe kierunki rejsów i nowi klienci. Proste, a w porcie pobiera się opłatę od każdego pasażera za wejście lub zejście na pokład. Do tego dolicz ruch prywatnymi jachtami i łodziami i wynajem plus inne porty nad Zalewem, rybołówstwo, zyski z turystyki dla Starego Miasta i innych miejscowościach nadzalewowych, no i ta infrastruktura, o której mówił Wójt Sztutowa plus sprzedaż bursztynu i drewna z wycinki i już się inwestycja zwraca. Nie zwróci się ona rok 10 czy 20 lat po wykonaniu, ale zwróci się, bo będzie istniała setki lat. Proste.
  • Cele działania już Ci wskazałem, nie chodzi o to, żeby ktoś nie miał lepiej, tylko o to, że Elbląg i okolice to od wielu lat niedoinwestowany rejon Polski, No i każda inwestycja w infrastrukturę poprawi jego rozwój tak jak budowa S7 czy autostrad jest po to właśnie, żeby był większy rozwój regionów. Jak będzie dobry dostęp komunikacyjny i różnorodny, to przyjdą tu inwestycje. Proste.
  • Dużo, będą nowe miejsca pracy w porcie, przy obsłudze przekopu statek hydrograficzny będzie nowy pływał z załogą, zwiększy się produkcja ponadgabarytów w tutejszych zakładach i odżyje Starówka. No masz te inwestycje w mieście, a jak się to ma do przekopu, który jest inwestycją rządową? Przecież te rzeczy, o których mówisz to zadania samorządu. Udaj się na sesję RM i tam domagaj się tych inwestycji, bo to władze Elbląga są za nie odpowiedzialne i będą z nich rozliczane. Niech Ci odpowiedzą kiedy wykonają te inwestycje.
  • Ręce opadają. Dajcie spokój z polityką. Elbląg z przekopem będzie atrakcyjniejszy dla nas, Elblążan. Kto wykona te prace zasługuje na uznanie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    Lexnova(2019-02-21)
  • Rosja i PO jest przeciwna, czyli decyzja o przekopie jest na pewno słuszna. Oby tylko PiS rządził następną kadencję bo inaczej nici z tego będą.
  • Zablokujcie tego Patryka,
Reklama