UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Tak bedzie trzeba. Tak samo jak np. Rowy melioracyjne. To skoro wyleje a jak wiecej wody z Baltyku naplynie to bedzie lepiej ? Dane z dzialanosci stadionu Narodowego sa dostępne. Ciezko porównać wydarzenie przyciągające ludzo z całego swiata w ogromnych ilosciach do inwestycji dla grupy pasjonatow sportow wodnych i łowienia ryb. Co do wydatkow na port - w analizach i prognozach zlozonych do projektu przekupu jest założone 20 mln ton przeladunku w 2045 tyle co port w Gdyni ! I ponad 210 tys pasazerow tyle co Gdanski port obecnie . Na ten moment w Elblaskim porcie jest 300 m nabrzeża dla zeglugi pasazerskiej. Sam odpowiedz czy nie beda potrzebne inwestycje w port. Dla mnke dyskusja zakonczona. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    4
    Patryk12340987(2019-02-21)
  • A jak Ci tam więcej wody naplynie z Bałtyku, jak będą 2 śluzy? Zastanów się. Tak właśnie lepiej poglebiać rzekę z przekopem i ruchem statkow, niż bez przekopu i bez ruchu statków, bo będą pływać jednostki. To nie jest inwestycja tylko dla pasjonatów sportów wodnych i łowicnia ryb, bo jak już pisałem wcześniej tutaj jest przemysł ciężki nad rzeką i turbiny, przekładnie, odlewy i filtry przemysłowe idą drogą wodną i ci przedsiębiorcy czekają na przekop czy oni też są dla Ciebie pasjonatami? Tak jest, ale inwestycje będą nad rzeką tak czy siak, bo będą zagospodarowywać brzeg rzeki i podnosić go i tam będą dalsze nabrzeża, miasto też wyda na to pieniądze. A te prognozowane dane są mocno zawyżone, chociaż możliwy jest przeładunek 2-3 mln ton towarów rocznie, do tego ok 80- 100 tys pasażerów rocznie. Bodajże już w 1993 było 85 tysięcy pasażerów. Jak będzie przekop to pojawią się nowe kierunki rejsów i nowi klienci. Proste, a w porcie pobiera się opłatę od każdego pasażera za wejście lub zejście na pokład. Do tego dolicz ruch prywatnymi jachtami i łodziami i wynajem plus inne porty nad Zalewem, rybołówstwo, zyski z turystyki dla Starego Miasta i innych miejscowościach nadzalewowych, no i ta infrastruktura, o której mówił Wójt Sztutowa plus sprzedaż bursztynu i drewna z wycinki i już się inwestycja zwraca. Nie zwróci się ona rok 10 czy 20 lat po wykonaniu, ale zwróci się, bo będzie istniała setki lat. Proste.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    Gienek (2019-02-21)
Reklama