UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @Gienek - Musisz porozmawiać z panem Arkadiuszem Zglińskim, bo to jego koncepcja, że Elbląg będzie kontenerowy, jako wsparcie portu gdańskiego. .. Na tym głównie opiera się koncepcja próby udowodnienia, że ten poroniony pomysł może dać jakikolwiek zysk. .. ! Póki co port w Elblągu jest deficytowy na poziomie 100 000 zł rocznie pomimo dotacji miasta w wysokości 120 000 zł rocznie. Operator portu tylko w jednym roku, w całej jego historii, odnotował niewielki zysk na swojej działalności. .. Będzie nowy most w Nowakowie. .. niestety nie jest ujęty w obecnych planach budowy kaczego dołu. .. Szacunki opłacalności. Jeżeli podniesiemy, już zawyżone, parametry pracy przyszłego portu w Elblągu o 300%, czyli słusznie, bo jak za Bieruta, to port pierwsze zyski przyniesie po 100 latach. .. TO JEST INWESTYCJA W PLANOWĄ STRATĘ, bo ciągle nie uwzględniamy żadnych kosztów utrzymania toru wodnego przez Zalew Wiślany i budowy infrastruktury portowo-transportowej, której nie ma gdzie zbudować. .. Co do wysokich kosztów utrzymania toru wodnego na Zalewie Wiślanym nikt nie ma żadnych wątpliwości. .. No i cóż dochodzi jeszcze kwestia środowiskowa. .. Co zostanie z Obszaru Natura 2000 i rezerwatu przyrody Ujście Nogatu po pierwszym zrzucie wód balastowych przez jakiegoś miłego kapitana. .. albo pierwszej awarii skutkującej wyciekiem kilku ton ropy do Zalewu Wiślanego. .. Trupy bielków i tony zdechłych ryb i innego ptactwa. To realna odpowiedź.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    2
    GłębokaMyśl(2019-10-02)
  • Głęboka myśl jak to policzyłeś? Ja słyszałem w mediach wypowiedzi o przewozie różnorodnych ładunków, jest w końcu elewator zbożowy, dookoła Elbląga są tereny rolnicze i będzie można wozić zboże, rzepak pasze i inne pierdoły. Jak ten port ma teraz nie być deficytowy, skoro na wywóz towarów przez Rosję są nałożone cła np na materiały budowlane? Na cukier i inne, po poza tym jak do Elbląga nie mogą wpływać statki i jachty innych bander jak polskie i rosyjskie to jak port ma się rozwijać? Jak nowy most nie jest ujęty, jak jest? Tak samo jak niby toru wodnego miało nie być a jednak będzie. Głęboka myśl po przekopie tor wodny będzie 3 razy krótszy do Elbląga czyli będzie trzeba utrzymywać 3 razy krótszy odcinek jak teraz, to jak to sie ma do obecnych kosztów? A co ty chcesz tutaj budować? Jak do przeładunków 1,5 mln ton wszystko co jest wystarczy. Do Konstrukcji ponadgabarytowych są suwnice w zakładach o wielotonowym udźwigu, turbiny do Opola o wadze ponad 200 każda jakoś nimi załadowali i przewieźli. Poza tym weź sobie dodaj zyski z działalności stoczni rzecznej, do tego ruch pasażerski bo za każdego pasażera jest opłata 0,25 euro o tym nic nie mówiłeś Głęboka myśl, o noclegach, o restauracjach sklepach, w których turyści będą robić zakupy. To wszystko będzie się liczyć do zwrotu przekopu. No i będzie zimowanie jachtów w Elblągu, widziałeś jakie są opłaty za cumowanie w marinach w Sopocie czy Gdyni za taki jacht 9 metrowy to trzeba tam zapłacić blisko 50 zł za dobę, a w Elblągu jest to 15 zł za dobę, miesięcznie 200 zł czysta ekonomia wystarczy sobie policzyć ile kasy można zaoszczędzić na zimowaniu jachtu w Elblągu- miesięcznie to nawet 300-400 zł mniej to już spora różnica jak ktoś zimuje jacht przez 4 miesiące to już robiąc to w Elblągu będzie mógł na tym zaoszczędzić 1200-1600 zł. A co do natury 2000 to jest skandal, że w oglei ktoś coś takiego wymyśił, ryby to zdechną na Zalewie od braku tlenu, bo bez ruchu statków Zalew się ciągle zamula i wypłyca no i właśnie przez ten rezerwat na Mierzei, bo tysiące kormoranów wyzera ryby z Zalewu i niszczy odchodami dużo więcej drzew niż wycięli pod przekop. Jakoś za Niemca po całym Zalewie pływali, pogłębiali go i wtedy było paliwo dużo bardziej szkodliwe jak dzisiaj, bo zawierało związki ołowiu dodatkowo pływały jednostki o napędzie parowym na węgiel i ryb było pełno. Dopiero jak zaprzestali pogłębiania Zalewu wszytko zaczęło się zmniejszać, obszar Zalewu się kurczył i zarastał wystarczy spojrzeć na jez. Druzno, coraz bardziej zarastające i płytsze, jak jest mroźna zima i dłua to ryby się. Tam duszą i zdychają z braku tlenu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    Gienek(2019-10-02)
Reklama