UWAGA!

Uwaga na skrzyżowaniu

 Elbląg, Uwaga na skrzyżowaniu

Warto pamiętać, że na feralnym skrzyżowaniu ulic: Brzeskiej, Piłsudskiego, i Robotniczej zmieniły się zasady dotyczące pierwszeństwa przejazdu. Aby kierowcy mogli przyzwyczaić się do zmian, do końca października sygnalizacja działać będzie przez całą dobę.

Jak informowaliśmy wczoraj na tym skrzyżowaniu doszło to tragicznego wypadku. Kierujący dostawczym Mercedesem młody Rosjanin wymusił pierwszeństwo przejazdu na prawidłowo jadącym ul. Robotniczą dostawczym samochodzie Mazda. W wyniku wypadku śmierć poniosła pasażerka Mazdy. Tragedia zdarzyła się około 6 rano, jeszcze przed włączeniem nowej sygnalizacji świetlnej i zmianą organizacji ruchu na skrzyżowaniu.
     Na pytanie o to, czy po przebudowie nie należało otworzyć skrzyżowania dopiero po zakończeniu całej operacji ustawienia nowych znaków związanych ze zmianą organizacji ruchu i uruchomieniu sygnalizacji, Ryszard Onopiak z elbląskiego Zarządu Dróg odpowiada, że przy kolejnych etapach inwestycji zachowane zostały względy bezpieczeństwa.
     - Ustawione zostały poziome i pionowe znaki dotyczące ruchu, pojawiła się też tablica o ograniczeniu prędkości do 30 kilometrów - wyjaśnia Ryszard Onopiak. – Chcieliśmy też dać kierowcom czas na przystosowanie się do nowych zasad i zaplanowaliśmy, że przez pewien czas sygnalizacja włączona będzie przez całą dobę.
     Od wczoraj – od chwili włączenia sygnalizacji świetlnej – wykonawca robót na skrzyżowaniu przystąpił do wymiany znaków, tak, aby odpowiadał nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu. W tej chwili, jak zapewnił nas Ryszard Onopiak, wszystkie znaki są już wymienione. Jeszcze przez cały dzień wczoraj trwały prace związane ze skoordynowaniem nowych sygnalizatorów ze światłami z trzech najbliższych skrzyżowań – stąd możliwe przerwy w działaniu sygnalizatorów i kłopoty związane z pokonaniem feralnego skrzyżowania. Na szczęście od chwili uruchomienia świateł na rogu Robotniczej, Piłsudskiego i Brzeskiej nie doszło tam już do żadnego zdarzenia drogowego.
     Policja przypomina o zachowaniu szczególnej ostrożności podczas jazdy w obcym mieście, ale także we własnym – w miejscach, gdzie prowadzone są remonty.
     – Tak w swoim mieście, jak i w obcym nie można jechać „na pamięć” - przestrzega naczelnik sekcji ruchu drogowego elbląskiej komendy, Ryszard Walczak.
     Przypominamy: pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu mają samochody jadące ulicami: Brzeską i Piłsudskiego, ulica Robotnicza jest zaś ulicą podporządkowaną.
     
     
     Zobacz także: "Wypadek na skrzyżowaniu"
AJ, M

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • A g...o prawda ! Jechałem o 9.00 do pracy i co ? Znaki na robotniczej i brzeskiej/piłsudskiego informowały o "uwaga na drogę z pierszeństwem przejazdu". NAJPIERW ROBI SIĘ OZNAKOWANIE I ORGANIZACJE A DOPIERO WTEDY ODDAJE SIĘ SKRZYŻOWANIE DO RUCHU ! Co innego gdyby nie było wczoraj notatki w portelu ( który podał za dziennikiem bałtyckim) "że z dniem dzisiejszym "czyli poniedziałkiem" następuje zmiana organizacji ruchu". Mowa również była o tym że Dąbka jest podporządkowana - co z tą sprawą "..Od dziś ulica Piłsudskiego za skrzyżowaniem z ul. Płk. Dąbka oraz ulica Brzeska stają się drogami z pierwszeństwem przejazdu..." Przepraszam , z której strony skrzyżowania ? Piłsudskiego jest po obu stronach Dąbka. Niech sie Pan Ryszard Onopiak wypowie. Bardzo proszę.
  • ...druga strona mealu ( patrzcie moja wypowiedź powyżej..) że jednak w naszym mieście coś się dzieje. Przynajmniej w korku stać nie będe jak będę z pracy wracał...
  • Skżyrzowanie było zmknięte ponad tydzień nie można było w ytm czasie ustawiać sygnalizacji i zmieniać znaki?
  • Oczywiście SKRZYŻOWANIE a nie jak wyżej
  • to co działo się na tym skrzyżowaniu od 3-4 dni to skandal, każdy jeździł jak chciał , a policja nic nie robiłą , przecież widać było ,że wczesniej czy później może tam dojść do tragedii, teraz to niech te sygnalizatory świtlne postawią tej zabitej kobiecie na cmentarzu.
  • Nie wpadł nikt do tej pory na pomysł aby zmieżyć natężenie ruchu na tych nowych skrzyżowaniach i dopiero wtedy w zalezności do potrzeb zsynchronizować sygnalizację świetlną i dostosować pierwszeństwo przejazdu ? Z tego co widać władze uznały trasę UE i jej przedłużenie jako priorytetową i do niej próbują dopasować ruch. Przecież "berlinka" miała przebiegać według planów słynnego malarza nie przez centrum Elbląga. I tak sobie możemy pisać o tym i owym a władze i tak to mają w głębokim poważaniu. To przecież oni rządzą a nie wyborcy. O nas przypomną sobie przy okazji nowych wyborów. A ja z tgo powodu czuję się najbardzej pokrzywdzony bo na nich nie głosowałem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Albert(2003-10-21)
  • Te skrzeyżowanie jest porabane. Przejscie dla pieszych na ulicy Brzeskiej jest nie zrobione i nie robi sie znim nic, aby przejść na druga strone trzeba przejsc po trawie na ktorej jest pełno ,,min,,.
  • Czas, żeby władze miasta i osoby odpowiedzialne za wprowadzanie zmian w organizacji ruchu, zaczęły odpowiadać finansowo, za swój brak wyobraźni. Osoby poszkodowane (rodzina zmarłej) powinny wystąpić o odszkodowanie wobec prezydenta i innych osób odpowiedzialnych. Przecież to już kolejny śmiertelny wypadek przy uruchamianiu nowego skrzyżowania!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Grzebar(2003-10-21)
  • POPIERAM GRZEBARA! A Albert nie ma racji - nie wielki malarz A.Hitler projektował "berlinke" tylko doskonaly inzynier i organizator, Fritz Todt ( wraz z Miejskim Elblaskim Biurem Urzadzeniowym , kierownik- Otto Bolz) i miala ona biec przez centrum Elblaga. Most Unii E. stoi dokladnie w tym miejscu, gdzie go zaplanowano w 1935 roku. Aleja Schlieffena ( generalnie Brzeska i Pilsudskiego) wraz z zabudowa zostaly zaplanowane jako 4 jezdniowe, zwróćcie uwage w jakiej odleglosci stoja domy. Dalej - to nie przypadek ALEJA (Allee) Loensa - Marymoncką, przez Dębicę ( tam dzisiaj jest Ulica Wschodnia) i Gronowskie Pustacie do "berlinki". Niemcy przewidywali, że w 1990 roku Elblag będzie liczył 450. tysiecy mieszkańców i taka inwestycja wydawala im sie konieczna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    warmiak(2003-10-21)
  • warmiak, bardzo bym cie prosil, jesli posiadasz jakies materialy nt. planow niemcow co do elblaga po roku 1939 czy inne podobne o elblagu, prosze podziel sie nimi ze mna chocby poprzez maila. z gory dziekuje.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pROSiAczek (sercem elblazanin)(2003-10-21)
  • a moim zdaniem bzdurą jest , aby ulica Robotnicza była ulicą podporządkowaną (przynajmniej do momentu ukończenia inwestycji ), czy to oznacza, że w najbliższym czasie należy się spodziewać, że ulica Płk. Dąbka też będzie ulicą podporzadkowaną ?
  • a po jaka cholere zmaina pierszeństwa dla tranzytu?? skrzyzowanie jest zbudwane w Elblągu i mieszkanom miasta powinno ułatwiać jazde a nie "tranztowi" a jak sie komus nie podoba to niech do braniewa przez pasłęk jezdzi
Reklama