Od października bież. roku w godzinach szczytu wprowadzone zostaną do ruchu wagony tramwajowe samoobsługowe, informował Głos Elbląga z 1 października 1963 r.
Realizując uchwałę Rady Ministrów i CRZZ w sprawie kontroli i analizy podstawowych wskaźników ekonomicznych MPK w Elblągu przystępuje do wprowadzenia szeregu innowacji zmierzających do obniżenia kosztów zmierzających do obniżenia kosztów własnych. M. in. od października bież. roku w godzinach szczytu wprowadzone zostaną do ruchu wagony tramwajowe samoobsługowe, dla posiadaczy abonentów tramwajowych. W wagonach zainstalowana będzie specjalna dziurkarka i pasażerowie sami będą kasować przejazdy na dany dzień.
xxx
Z dniem 1 stycznia 1964 roku MPK w Elblągu powraca do systemu wydawania legitymacji upoważniających do ulgowych przejazdów tramwajami w oparciu o listy zgłaszane przez zakłady pracy. Krok ten podyktowany został koniecznością wprowadzenia kontroli wydawania abonentów ulgowych z uwagi na to, że wielu mieszkańców Elbląga korzysta z ulg nieprawnie. Zdarzają się częste wypadki, że pasażerowie posiadają po kilka ulgowych abonentów. Natomiast zgodnie z obowiązującymi przepisami, ulgowy przejazd przysługuje jedynie przy dojeździe do pracy i powrocie do miejsca zamieszkania.
xxx
Prywatne taksówki posiadają aparaty radiowe, czyste i estetyczne wnętrza, a ich wygląd zewnętrzny również nie nasuwa specjalnych zastrzeżeń. Inaczej zupełnie przedstawia się sprawa z taksówkami miejskimi. Często odrapana karoseria, brak radia, wyeksploatowane, słowem mała elegancja wozów powoduje, że taksówki miejskie w porównaniu z prywatnymi, niestety – nie wytrzymają konkurencji.
xxx
Z dniem 1 stycznia 1964 roku MPK w Elblągu powraca do systemu wydawania legitymacji upoważniających do ulgowych przejazdów tramwajami w oparciu o listy zgłaszane przez zakłady pracy. Krok ten podyktowany został koniecznością wprowadzenia kontroli wydawania abonentów ulgowych z uwagi na to, że wielu mieszkańców Elbląga korzysta z ulg nieprawnie. Zdarzają się częste wypadki, że pasażerowie posiadają po kilka ulgowych abonentów. Natomiast zgodnie z obowiązującymi przepisami, ulgowy przejazd przysługuje jedynie przy dojeździe do pracy i powrocie do miejsca zamieszkania.
xxx
Prywatne taksówki posiadają aparaty radiowe, czyste i estetyczne wnętrza, a ich wygląd zewnętrzny również nie nasuwa specjalnych zastrzeżeń. Inaczej zupełnie przedstawia się sprawa z taksówkami miejskimi. Często odrapana karoseria, brak radia, wyeksploatowane, słowem mała elegancja wozów powoduje, że taksówki miejskie w porównaniu z prywatnymi, niestety – nie wytrzymają konkurencji.
oprac. Olaf B.