Ratusz nie może znaleźć firm, które zmodernizowałyby zajezdnie tramwajową i wykonały punkt przesiadkowy przy placu Dworcowym. Przeszkodą są pieniądze. Urzędnicy chcieli na tę inwestycję przeznaczyć 6,4 mln zł – okazało się, że jest to tylko połowa sumy, którą za swoje usługi zaproponowały firmy gotowe podjąć się wykonania inwestycji. Zobacz zdjęcia z zajezdni tramwajowej.
Ratusz wciąż szuka wykonawcy, który podejmie się modernizacji zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej i stworzenia punktu przesiadkowego w rejonie dworca PKP. W kolejnym przetargu miejscy urzędnicy podzielili przedmiot zamówienia na trzy części, umożliwiając wykonawcom składanie oferty na poszczególne zadania. Do przetargu zgłosiło się pięć firm, z których żadna nie chciała podjąć się całości inwestycji. Niestety i tym razem okazało się, że szacunki urzędników dotyczących kosztów wykonania inwestycji są niższe od cen oferowanych przez potencjalnych wykonawców.
Budowa hali na terenie zajezdni tramwajowej w Elblągu
W ramach tego zadania wykonawca miał rozebrać istniejącą halę stalową i wybudować nową wraz oraz wykonać roboty sanitarne. Urzędnicy wycenili koszt na prawie 4,2 mln zł. Ta kwota okazała się za mała. Wybudować nową halę chciały dwie firmy, ale obie zażyczyły sobie za nią ponad 7 mln zł (tańsza oferta wynosiła prawie 7,1 mln zł, droższa: 7,4 mln zł).
Budowa torów i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej
To zadanie polega na budowie torowiska i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni przy ul. Browarnej, pracach drogowych na ul. Browarnej oraz wykonaniu robót sanitarnych w zakresie montażu skrzynek odwodnienia punktowego i elementów odwodnienia liniowego w torach tramwajowych. Na tę część inwestycji urzędnicy zdecydowali się przeznaczyć kwotę 1,6 mln zł. na przetarg wpłynęły oferty dwóch firm, które znaczenie drożej wyceniły swoje usługi: tańsza oferta opiewała na 4,5 mln zł, droższa na 6,8 mln zł.
Budowa węzła przesiadkowego w obszarze placu Dworcowego
W ramach tego zadania wykonawca miał przebudować perony przystanków tramwajowych w rejonie placu Dworcowego wraz z budową chodnika i małej architektury na peronach tramwajowych i placu Dworcowym. Urzędnicy planują postawienie na węźle m.in. tablic informacyjnych, biletomatów, stojaków rowerowych, gablot informacyjnych. Na pętli autobusowej przy dworcu PKP wiaty przystankowe mają być oświetlone, a lampy wymienione na ledowe. Koszt tej części urzędnicy oszacowali na 600 tys. zł. Jedyna oferta, która wpłynęła do urzędu, opiewała na 1,5 mln zł.
Całość inwestycji urzędnicy oszacowali na 6,4 mln zł, tymczasem biorąc pod uwagę najtańsze oferty jej koszt wyniósłby 13,1 mln zł. W porównaniu z ostatnim przetargiem ceny trochę spadły. Wówczas urzędnicy nie przewidywali podziału inwestycji na części, a wpłynęła jedna oferta, która opiewała na 16 mln zł. We wcześniejszych przetargach nie wpłynęły żadne oferty.
Teraz ruch jest po stronie prezydenta. Przypomnijmy: dzisiejszy przetarg był już czwartą próbą znalezienia wykonawców. Według planów ratusza inwestycja ma być gotowa w pierwszym kwartale 2020 r.
Budowa hali na terenie zajezdni tramwajowej w Elblągu
W ramach tego zadania wykonawca miał rozebrać istniejącą halę stalową i wybudować nową wraz oraz wykonać roboty sanitarne. Urzędnicy wycenili koszt na prawie 4,2 mln zł. Ta kwota okazała się za mała. Wybudować nową halę chciały dwie firmy, ale obie zażyczyły sobie za nią ponad 7 mln zł (tańsza oferta wynosiła prawie 7,1 mln zł, droższa: 7,4 mln zł).
Budowa torów i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej
To zadanie polega na budowie torowiska i trakcji tramwajowej na terenie zajezdni przy ul. Browarnej, pracach drogowych na ul. Browarnej oraz wykonaniu robót sanitarnych w zakresie montażu skrzynek odwodnienia punktowego i elementów odwodnienia liniowego w torach tramwajowych. Na tę część inwestycji urzędnicy zdecydowali się przeznaczyć kwotę 1,6 mln zł. na przetarg wpłynęły oferty dwóch firm, które znaczenie drożej wyceniły swoje usługi: tańsza oferta opiewała na 4,5 mln zł, droższa na 6,8 mln zł.
Budowa węzła przesiadkowego w obszarze placu Dworcowego
W ramach tego zadania wykonawca miał przebudować perony przystanków tramwajowych w rejonie placu Dworcowego wraz z budową chodnika i małej architektury na peronach tramwajowych i placu Dworcowym. Urzędnicy planują postawienie na węźle m.in. tablic informacyjnych, biletomatów, stojaków rowerowych, gablot informacyjnych. Na pętli autobusowej przy dworcu PKP wiaty przystankowe mają być oświetlone, a lampy wymienione na ledowe. Koszt tej części urzędnicy oszacowali na 600 tys. zł. Jedyna oferta, która wpłynęła do urzędu, opiewała na 1,5 mln zł.
Całość inwestycji urzędnicy oszacowali na 6,4 mln zł, tymczasem biorąc pod uwagę najtańsze oferty jej koszt wyniósłby 13,1 mln zł. W porównaniu z ostatnim przetargiem ceny trochę spadły. Wówczas urzędnicy nie przewidywali podziału inwestycji na części, a wpłynęła jedna oferta, która opiewała na 16 mln zł. We wcześniejszych przetargach nie wpłynęły żadne oferty.
Teraz ruch jest po stronie prezydenta. Przypomnijmy: dzisiejszy przetarg był już czwartą próbą znalezienia wykonawców. Według planów ratusza inwestycja ma być gotowa w pierwszym kwartale 2020 r.
Sebastian Malicki