UWAGA!

Co dalej z centrum handlowym Siódemka? (aktualizacja)

 Elbląg, Teren, na którym ma powstać centrum handlowe, jest ogrodzony. Z tablicy informacyjnej niewiele zostało
Teren, na którym ma powstać centrum handlowe, jest ogrodzony. Z tablicy informacyjnej niewiele zostało (fot. Witold Sadowski)

Czy uda się wreszcie rozpocząć budowę Centrum Handlowego Siódemka przy obwodnicy Elbląga? Pozwolenie na jego budowę jest ważne od kilku lat, teren jest ogrodzony, ale nikt nie wbił tu nawet łopaty, bo nie jest zaakceptowany projekt węzła Lotnisko, który ma zapewnić zjazd do centrum handlowego z obwodnicy. Wiele wskazuje na to, że ten problem może być wkrótce rozwiązany.

- Przygotowujemy nowy wariant układu komunikacyjnego w pobliżu planowanego Centrum Handlowego „Siódemka”. Będzie on uwzględniał bezpośredni zjazd do działającego po drugiej stronie drogi kompleksu gastronomicznego – powiedział nam Mieszko Wójcik, przedstawiciel Bridgehouse Developments, inwestora, który chce zbudować Centrum Handlowe Siódemka.
       Projekt węzła, zwanego Lotnisko, ma być gotowy do 30 kwietnia. Taki termin na przekazanie dokumentacji inwestorowi wyznaczyła Regionalna Dyrekcja Środowiska w Olsztynie, która od kilku lat zajmuje się sprawą tego przedsięwzięcia. W 2012 roku wydała pierwszą decyzję środowiskową, która jest niezbędna w procesie inwestycyjnym. Została ona jednak zaskarżona przez spółkę, która jest właścicielem pobliskiego kompleksu gastronomicznego. Procedurę trzeba było rozpocząć od początku.
       - Postępowanie w tej sprawie jest złożone i skomplikowane. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie poszukuje, w porozumieniu z inwestorem, rozwiązań w zakresie możliwości budowy węzła Lotnisko z pogodzeniem istnienia obecnego Miejsca Obsługi Podróżnych „Nowa Holandia”, powstałego w trakcie rozbudowy drogi krajowej nr 7 do dwujezdniowej drogi ekspresowej. Dotychczas proponowane rozwiązania uniemożliwiały bezpośredni dojazd z drogi S7 do Miejsca Obsługi Podróżnych „Nowa Holandia” - wyjaśnia Tadeusz Mordasiewicz, szef Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie.
       Ile mogą jeszcze potrwać ustalenia w sprawie projektu węzła Lotnisko? Mieszko Wójcik szacuje, że nawet rok, jeśli proponowane przez Bridgehouse Developments rozwiązania zyskają uznanie wszystkich stron postępowania. Pozytywną decyzję w tej sprawie musi wydać także olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza tym odcinkiem trasy S7. 
       Przypomnijmy, że Centrum Handlowe Siódemka ma mieć powierzchnię 60 tysięcy metrów kwadratowych, jego budowa ma kosztować ponad 100 milionów złotych.
      
       Aktualizacja:
      
Dzisiaj orzymaliśmy też odpowiedź od olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie węzła Lotnisko: - Rolą GDDKiA jest w tym wypadku uzgadnianie przygotowywanych przez inwestora rozwiązań pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami, wymaganiami jakie mają spełniać drogi publiczne oraz bezpieczeństwem ruchu drogowego - wyjaśnia Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA. - Z punktu widzenia funkcji, jakie pełni droga ekspresowa S7, dodatkowy węzeł na odcinku obwodnicy Elbląga jest zbędny. Jego lokalizacja jest niezgodna z rozporządzeniem MTiGM w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, które określa minimalne odległości pomiędzy węzłami (dla odcinków w sąsiedztwie dużego miasta dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach odstęp nie mniejszy niż 1,5 km) oraz zakazuje lokalizowania w obszarze oddziaływania węzła Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP). Inwestor CH Siódemka uzyskał w ministerstwie transportu zgodę na odstępstwo od przepisów warunków technicznych (odległość < 1,5km). Na tej podstawie GDDKiA zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt budowalny. Według tego projektu istniejący MOP Nowa Holandia byłby podłączony do S7 poprzez węzeł Lotnisko (zamiast bezpośredniego podłączenia, jak jest obecnie). Z rozwiązaniem tym nie zgodził się właściciel MOP-u, stąd dalsze szukanie przez oba podmioty - inwestora CH Siódemka i właściciela Nowej Holandii – rozwiązań satysfakcjonujących obie strony i zgodnych w przepisami o warunkach technicznych dróg - dodał Karol Głębocki. 
      
      
RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • śmieszne to wszystko
  • nie wiem czy widzieliscie na planie www.centrumogrody.pl , nie ma KFC , nie będzie darmowej coli.
  • Juz przestancie o tym CH pisac, bo tu NIC nie powstanie, trwa LATAMI jakies pozwolenie, a teraz mówią znowu o latach, ale jeszcze więcej pozwolen.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    2
    dekla(2015-03-12)
  • Pitu, pitu, pitu a wszyscy którzy umieją klikać wiedzą, że firma zajmuje się handlem nieruchomościami-przede wszystkim. Teraz nie okres na sprzedawanie, ani budowanie zwłaszcza w Elblągu gdzie brak jest stabilności podejmowania decyzji administracyjnych, a większość społeczeństwa jest zwolennikiem narzekania, wyznawaniem teorii spiskowych oraz nakręcania psychozy strachu. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    5
    cieciorka(2015-03-12)
  • Spokojnie, dorzucimy to do przekopu, będzie można co kilka miesięcy dyskutowac o tym;)
  • Olsztyn z pewnością do tego nie dopusci
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19
    2
    jezry(2015-03-12)
  • Właśnie tak jak napisano w aktualizacji - właściciel Nowej Holandii się nie zgodził bo będzie to strzał w stopę - jego stopę zarobkową. I tyle.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    0
    ja3434(2015-03-12)
  • jak patrzę na te niemoty administracyjne i zawiłości polskiego prawa - no jak u Razputina na Krymie ale to ma swoje uzasadnienie - korzenie są znane, te szczególnie w trzcińsko-bagiennym a gonią z upodobaniem tego króliczka do upadłego - oj przepraszam do kolejnych wyborów - very prymityw. .. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    2
    AMalejużniekoniecznie(2015-03-12)
  • ....... bo to taki popieprzony Kraj . A co robi w tym kierunku MIASTO Elbląg z p. Prezydentem i jego świtą ? by powstały nowe miejsca pracy ? NIC, NIC, NIC tylko pie......dzą w stołki. Z obwodnicy Gdańska zjazdy do miejsc handlu co 100 m i wszystko jest Ok. Ale tu z tym beznadziejnym Olsztynem nic nie moźnna zrobić. NIECH ELBLĄG PRZENIESIE SIĘ DO WOJ. POMORSKIEGO TO ZACZNIE ROZKWITAĆ I BĘDĄ NOWE MIEJSCA PRACY. PRECZ Z TYMI BEZNADZIEJNYMI DECYDENTAMI Z OLSZTYNA.
  • żadnego więcej centrum handlowego w elblągu ! zabijacie konkurencję, niszczycie miejsca pracy, wyganiacie ludzi za granice swoimi bezradnymi pomysłami!
  • Jedyne wyjście wszyscy zbojkotujmy kompleks w Now. Hol. zobaczymy jak szybko splajtują.
  • Polska jest najbardziej przyjaznym krajem dla inwestorów, a olsztyn za wszelką cenę stara się wspierać kazde dzialanie ELBLĄGA zmierzające do jego dalszego równomiernego rozwoju. Właściciele Nowej Holandii cieszą się z możliwości powstania po sąsiedzku kompleksu handlowego, bo dzięki temu będą mieli więcej klientów i popierają rozwiazania komunikacyjne zaproponowane przez 7.Polska to najbardziej uroczy i przyjazny kraj w Europie.
Reklama