[ X ]
Nie ma wolnej prasy bez finansowego wsparcia reklamodawców. Wszystko co publikujemy poniżej dostajesz w zamian za oglądanie banerów.To chyba nie jest wygórowana cena? Może wyłącz więc AdBlocka?

UWAGA!

Zadbaj o swoją przyszłość. Idź na wybory!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Co nowego na budowie przekopu

Epidemia koronawirusa nie wstrzymała prac przy budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną. - Aktualnie toczą się roboty kafarowe, polegające na pogrążaniu ścianki szczelnej nabrzeża południowego. Trwają tam także roboty pogłębiarskie i prace zasypowe – informuje Urząd Morski w Gdyni. Zobacz więcej zdjęć i film.

W miejscu gdzie powstaje Kanał Żeglugowy trwają wykopy, a urobek z nich jest transportowany i hałdowany w południowej części przekopu. Zostanie on bowiem wykorzystany do budowy obwiedni sztucznej wyspy

- Zakończyliśmy już budowę drogi dojazdowej do tymczasowego nabrzeża przeładunkowego – mówi Dominik Wróblewski, kierownik budowy konsorcjum NDI/Besix. - To tu będą dostarczane drogą morską i rozładowywane transporty materiału koniecznego do realizacji projektu. Wykonujemy też prace związane z umocnieniem powstałej grobli. Wbiliśmy już pale pod podpory mostów południowego i północnego.

Na budowie wykonano kolejne prace elektryczne i techniczne. Zakończono przewierty, aby usunąć kolizje w części południowej inwestycji. Wkrótce rozpocznie się usuwanie kolizji z liniami średniego napięcia. Rozbudowywana jest sieć dla potrzeb zasilania placu budowy.

- Rozpoczynamy roboty kafarowe przy falochronie zachodnim – mówi Jacek Szymański, dyrektor projektu z konsorcjum NDI/Besix. - Pogłębiamy też basen wodny. W tym trudnym czasie staramy się, przede wszystkim dbając o bezpieczeństwo naszych pracowników i podwykonawców,  zapewnić im wszystkie możliwe środki ochrony i kontynuować zaplanowane roboty. Mamy środki dezynfekujące, środki ochrony osobistej. Pracujemy w dwóch zespołach, zmianowo, tydzień na tydzień. Na budowie pracuje aktualnie około 150 osób, 40 jednostek sprzętowych. Zatrudniamy około 30 firm podwykonawczych, a zdecydowana większość pochodzi z regionu.

  Elbląg, Co nowego na budowie przekopu
Fot. materiały prasowe NDI/Besix

- Prace na budowie trwają. Tak jak we wszystkich innych aspektach działalności, zarówno naszej jak i wykonawcy, wdrożone zostały wszelki rekomendacje Głównego Inspektora Sanitarnego oraz innych organów państwowych – mówi kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni. - Aktualnie wykonawca przygotowuje projekty technologiczne dla śluzy, obudowy kanału żeglugowego oraz falochronu wschodniego. 

Urząd Morski w Gdyni obecnie finalizuje dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na drugą część inwestycji (przebudowa rzeki Elbląg z umocnieniami brzegów i budowa mostu w Nowakowie). Trzecia część to budowa drogi wodnej na Zalewie Wiślanym.

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,880 km (w tym przejście przez Zalew Wiślany - 10,176 km; rzekę Elbląg – 10,381 km; pozostałe 2,323 km to odcinek stanowiska postojowego, śluzy i portu zewnętrznego), a jej głębokość 5 m. Docelowo ma ona umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4-4,5 m, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą konsorcjum firm NDI i Besix.​

Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama