UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @Kaczan - Raczej platformy cofamy wstecZ chym PiS wtedy mocno mocno blokował przekop CH. .. .
  • @Kat_Na_Idiotów - Jesteś ekspertem czy laikiem?Raczej tym drugim, więc jeżeli się nie znasz, to nie wypisuje bredni, myśląc twoim tokiem, to port morski w Szczecinie dawno by nie istniał.
  • Idiota KAT, TO zdrajca i stary ruski ubek. Takze, nie ma sensu z nim komentowac.
  • Hallo dzieci, rozmowa dotyczy Elbląga, wody, kanału a przede wszystkim historii a w tej chwili moi mili historia się "przekonuje a Nie wy już o 500plus
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Ja wedkarz(2020-07-30)
  • Z historii widać iż wszystkie wcześniejsze prace i inwestycje związane z rzeką Elbląg miały sens albo ekonomiczny albo też hydrotechniczny. Na przestrzeni 600 lat miało to sens tylko problem polega na tym, że ani dzisiaj ani za kolejne 600 lat Elbląg nie będzie żadnym portem morskim. Garstka ludzi zapatrzona w swoje aspiracje, żeby postawić się Rosji i nie być od nich uzależniona w związku przepływem kutrów przez cieśninę Pilawska dokonuje rewolucji przyrodniczej i niszczy wszystko aby zrobić przekop na mierzei wiślanej. Pod żadnym względem nie ma to uzasadnienia, ani gospodarczym ani też logicznym. Aby ten przekop zwrócił się kiedykolwiek finansowo potrzeba by tak około 850 lat i to pod warunkiem, że Elbląg przez ten cały czas byłby portem morskim. Zapomniałem dodać, że oczywiście mamy dwa wielkie porty morskie Gdańsk i Gdynia gdzie bez przeszkód wpływają statki każdego rozmiaru. Tutaj mogłyby wpływać tylko te najmniejsze, no nie wspominam już nawet o kosztach pogłębiania co kilka lat zalewu i rzeki Elbląg, aby wszystko funkcjonowało normalnie. Tych parę kutrów, które będą korzystały z przepływu na Bałtyk nie zarobi na utrzymanie kanału i same też będą musiały uiszczac opłaty za przepływ. Nie sądzę, aby i to było finansowo opłacalne dla nich i nadal będą pływać za darmo przez cieśninę Pilawską.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Elblążanin Ryszard(2020-07-30)
  • Panie Autorze - trzeba sie ogarnąć. .. Budowa rozmaitych kanałów, z Elbląskim włącznie, służyłą czemuś. .. Były to głównie potrzeby gospodarczo-transportowe. Najpierw potrzeba, potem rozwiązanie problemu jej zaspokojenia. Przekop - odwrotnie. .. Najpierw przekop - potem pomyślimy, po co on. .. Region może i się ożywi, ale jedynie przez utworzenie kilku spółek "dobrej zmiany"- jedna do pogłębiania toru, druga do wywożenia mułu, a trzecia - do nadzorowana tych dwóch. .. Nie jest Pan w stanie wskazać żadnej konkretnej funkcji dla przekopu - dopóki to się Panu nie udaje, to proszę nie opowiadać o świetlanej przyszłości Elbląga, bo zaczyna Pan niepokojąco przypominać Pana Premiera.
  • Super artykuł, chciałbym tylko sprostować że wielkim ośrodkiem to jest Trójmiasto, bo miejscowośc na wschód od Elbląga to typowa, bagienna pijawka, która podłączona jest do centralnej kroplówki. Jeszcze jedno, po sekularyzacji państwa krzyżackiego i powstaniu w jego miejsce Prus Królewskich z Gdańskiem, Elblągiem i Toruniem oraz Prus Książęcych- że stolicą w Królewcu, bracia zakonni przeszli na luteranizm i przestali istnieć na tych ziemiach, więc skąd tu mowa o państwie krzyżackim?
  • Hydropneumatyk.
  • A moim zdaniem inwestycje w rozwój turystyki wodnej, w tym budowa kanału na Wielkie Jeziora Mazurskie spowoduje że Elbląg będzie nawiększym po Berlinie portem śródlądowym w tym rejonie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    zeglarz(2020-08-01)
  • Szanowni Elblążanie i zwolennicy wszelkich inwestycji o wątpliwej przyszłości ekonomicznej. Ja nie mam nic do tych wspaniałych planów, z jednym wyjątkiem - nie chcę ich finansować z moich podatków, bez jakiejkolwiek nadziei na zwrot. Zobowiążcie się proszę, że będziecie płacić dodatkowy 1%, a może 10% ze swoich podatków na utrzymanie takiej inwestycji i budujcie nawet przekop do Morza Czarnego. Szczęścia i rozumu życzę.
  • @bem48 - Bzdet poczytajcie niedaleka historie. Umiecie czytac???na wsi uczono.
  • @Roman Kukielak - A ja nie chce finansowac parlamentu ani innych instytucji. z moich podatkow. Byli mieszkancy okolicznych pgr powinni opuscic miasto. wstyd robia. masa ludzi to czyta chamskie komentarze. gdyby byl konkurs na najbardziej niznoszaca sie ludnosc danego obszaru nasze miasto wygraloby. jakie wladze taki dobrobyt. Pijakow nikt nie goni a kierowcom zakladaja blokady. zalosne.
Reklama