UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

PKS nadal będzie woził elblążan

 
Elbląg, PKS nadal będzie woził elblążan
(fot. Anna Dembińska, archiwum portEl.pl)

Wiele wskazuje na to, że to elbląski PKS będzie zwycięzcą przetargu na obsługę części linii autobusowych w Elblągu. Jego oferta została wybrana przez komisję przetargową jako najkorzystniejsza. - Nie złożono odwołań od tej decyzji – informuje Zarząd Komunikacji Miejskiej.

Elbląski PKS wygrał pierwszy przetarg w tej sprawie jeszcze w ubiegłym roku, oferując za siedmioletnią obsługę części autobusowych linii 44,3 mln złotych. Jednak Krajowa Izba Odwoławcza po odwołaniu spółki Arriva nakazała Zarządowi Komunikacji Miejskiej wykluczyć PKS z tego postępowania z powodu rażąco niskiej ceny oferty. Dodajmy, że Arriva oferowała 60,4 mln zł, a szacunkowa wartość zamówienia wyniosła 46,4 mln zł.

W efekcie decyzji KIO elbląski ZKM ogłosił nowy przetarg, zapowiedział umowę z nowym wykonawcą od 1 kwietnia, a na czas od 1 stycznia do 31 marca podpisał umowę na tymczasowe świadczenie usług (tak zwaną umowę zakłóceniową) pakiecie nr 1, obejmującym linie nr 16, 17, 20, 21, 22, z elbląskim PKS. Wiele wskazuje na to, że to właśnie ten lokalny przewoźnik będzie obsługiwał wspomniane linie do 2027 roku. Jego oferta opiewa na 45,6 mln złotych i została uznana za najkorzystniejszą spośród pięciu nadesłanych propozycji. Dodajmy, że w przetargu nie wystartowała spółka Arriva, która woziła elblążan przez ostatnie 7 lat.

- Na decyzję komisji przetargowej o wyborze najkorzystniejszej oferty nie wpłynęły żadne odwołania. Trwają przygotowania do podpisania umowy z przewoźnikiem – poinformował nas Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Przypomnijmy, że obsługę linii nr 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19 23, 24, 100 (tak zwany pakiet nr 2) realizuje konsorcjum firm z Gostynina i Grodziska Mazowieckiego. 

 

Jak obecnie funkcjonuje komunikacja miejska w Elblągu? Jakie są wpływy z biletów po wprowadzeniu rewolucji w schemacie połączeń? Czy i jakie zmiany będą jeszcze wprowadzone po uwagach mieszkańców? Odpowiedzi na te pytania w naszym artykule, który ukaże się w przyszlym tygodniu.

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Zlikwidować w końcu sprzedaż biletów u kierowców!!! Autobus zamiast jechać to stoi ba przystanku bo tłuczki wsiadają bez biletu i kupują u kierowcy. Non stop spóźnione są autobusy przez tą sprzedaż biletów! Jeździć się już nie da!
  • Jechalem ostatnio autobusikiem nr 14.NIe dosc, ze maly, to cos w srodku niemilosiernie pukalo, a drzwi nie chcialy sie zamykac i otwierac - te jedyne, nie liczac od kierowcy. Takaze mamy "nowa"jakosc w Elblagu.
  • W niektórych gdańskich autobusach i w Starogardzie Gd. małe biletomaty są zainstalowane w środku pojazdu
  • Wyobrażacie sobie pracę w której chęć pójścia „na stronę” to stres i problem? To zapraszam do pracy jako kierowca autobusu w Elblagu. Na zajezdniach brak normalnych toalet, wymazane odchodami toi-toi, gdzie nie ma jak nawet rąk umyć.
  • Bieda z nędzą. W niedzielę podjeżdżałem tramwajem linii nr 1 aby przesiąść się na 24 do Próchnika. Tramwaj spóżnił się o minutę, autobus przyjechał trzy minuty wcześniej i zobaczyłem tylko jak odjeżdża z przystanku. Następny za godzinę. Życzę wszystkim ''tfurcom''tej parodii zwanej dalej zmianami w komunikacji miejskiej aby ludzie którzy w końcu ich zastąpią rozliczyli ich za ten cyrk.
  • Spokojnie zaraz nasz miejscowy błazen-celebryta od czerwonego koryta wyjaśni kto ma jeździć a kto nie
  • Tego który wymyślił po no nowemu linię z Nad Jaru do Rubna /Nowakowa powinni zwolnić i to w cuglach.
  • Jak by kazdy kupił sobie samochód to by ludzie nie musieli jeździć komunikacja miejska
  • @Były kierowca - Trzeba było zgłaszać do PIP i związków zawodowych. Mnie pasażera interesuje logicznie zrealizowana siec połączeń, czyste pojazdy i punktualne kursowanie. Czy Ciebie moje problemy zawodowe interesują ? Wątpie.
  • czasem ciekawe rzeczy piszą w komentarzach, jak np. ten: "@&&& - Przedszkole na Dąbrowskiego jest postawione NIELEGALNIE!!! Ktoś chyba wziął za to grubą kasę - MOŻE REDAKCJA SIĘ ZAINTERESUJE TYM TEMATEM? dlaczego podstępem wybudowano taki budynek usługowy pomimo braku wymaganych pozwoleń, wbrew planowi zagospodarowania? Malo tego - dlaczego przyznano dofinansowanie z UE w sytuacji gdy naruszone zostało prawo budowlane?"- NO WŁAŚNIE - CO NA TO REDAKCJA?
  • RobertKoliński Czy decydenci i plenipotenci elbląskiego ZKM dojrzeli już do decyzji o puszczeniu autobusu nr 21 przez m. in. Kamionkę, tak jak jeździła stara 7., czy w dalszym ciągu ignorują potrzeby mieszkańców tego jednego z największych osiedli-sypialni w mieście? Hashtagi: #samorzad, #nieudolnosc, #pomnikoMania, #uklady, #ZKM
  • @RobertKoliński - Przede wszystkim ZKM trzeba oddać w ręce prywaciarza tak, bo tylko tak będzie mu zależeć na pasażerach (klientach)- a więc polepszy się jakośc usług, będą promocje itd. Oczywiście UM pownien tak dobrać firmę, żeby nie bylo wpadki z firmą krzak. I tu dochodzimy do sedna sprawy - nie z tym betonem w naszym UM. ..
Reklama