UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Pociągi pojadą szybciej?

 
Elbląg, Pociągi pojadą szybciej?
fot. Michał Skroboszewski (arch. portEl.pl)

PKP Polskie Linie Kolejowe chce zmodernizować tory kolejowe w okolicach Elbląga. Najbardziej optymistyczny wariant zakłada zwiększenie prędkości na trasie Braniewo – Malbork do 160 km na godzinę. W planach jest także remont fragmentów kolei nadzalewowej.

Zakończyły się konsultacje w sprawie modernizacji infrastruktury kolejowej w naszym regionie. Szeroko pojęte plany modernizacji obejmują linie 204 (Braniewo – Elbląg – Malbork), 217 (linia szerokotorowa od granicy polsko – rosyjskiej do Braniewa), fragmenty linii 254 (dającej dostęp do portu w Elblągu) oraz fragmenty linii 221 (Braniewo – Olsztyn Gutkowo).

Głównym celem projektu jest dostosowanie tych linii do standardów unijnych i wytycznych PKP PLK. Jak obecnie wyglądają te linie, nie trzeba opisywać.

Efektem będzie opracowanie kilku wariantów inwestycyjnych i rekomendowanie PKP PLK najbardziej korzystnego wariantu ze względu na wpływ na środowisko, stosunek kosztów do korzyści. Kolejnym etapem będzie przygotowanie dokumentów niezbędnych do realizacji inwestycji w wariancie wybranym przez PKP PLK.

Co to oznacza dla Elbląga? Rozważanie będą m.in. sposoby zwiększenia dostępności portu w Elblągu, zwiększenia przepustowości, prędkości, jakości infrastruktury. Jednym z rozpatrywanych wariantów będzie m.in. możliwość dostosowania trakcji kolejowej do tego, aby pociągli mogły rozwijać prędkość 160 km na godzinę. Większej prędkości na linii 204 prawdopodobnie nie uda się osiągnąć. Trzeba jednak wyraźnie zauważyć, że rozpatrywane będą też mniejsze prędkości – rozpoczynając od tej, która funkcjonuje obecnie.

Gotowe warianty i decyzja PKP PLK, który wariant będzie realizowany zapadnie prawdopodobnie na początku przyszłego roku.

SM
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • jak będą tak szybko jechać to nie zdążą się zatrzymać Hashtagi: #hahaha
  • Warto przypomnieć hasło "Bezpieczny przejazd zależy od Ciebie. ."
  • No to aż się prosi wykorzystać obowdnicę kolejową i nadzalewówkę, ktore przebiegają obok portu. I jak zwykle cala nadzieja we wladach cetnralnych, że coś zrobią dla miasta, bo na bezpłciwoe władze miasta nie ma, co liczyć. Ich wizja to raczej likwidacja tego, co się da w mieście. Ja już nie wierzę, że to krótkowzroczność wladz lokalnych bo ileż razy mozna się pomylić? Wniosek - celowe działanie, żeby zdegradować miasto na tle Olszczyna, żeby nikt nie miał wątpliwości, że stolica jest tylko jedna. A tymczasem w pobliskim pomorskim, z "pazernym Gdańskiem, ktory okrada wszystkie miasta", taki Nowy Dwór dał radę rewitalziwoać wąskotorówkę. To jest właśnie ta przepaść cywilziacyjna i mentalna między szuwarowo-bagiennym, a pomorskim.
  • @Do_pomorskiego - 10000 % w punkt. Wróbel i stado jego zastępców poza pobieraniem pieniążków z naszego lokalnego budżetu nic nie robią dla miasta a dodam więcej ich każda decyzja jest wydana że szkoda dla miasta i mieszkańców. Takie działanie nie może być przypadkowe.
  • To są na razie tylko projekty. Sposób finansowania i szeroko pojęta opłacalność wszystko zweryfikuje. I de facto będzie tak, że to, co państwowe, znowu będzie biedniejsze i gorsze albo - jak to bywało do tej pory - "nieuzasadnione ekonomicznie".
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    4
    doktorwiesław(2021-02-18)
  • Jakiś czas temu pojawił się artykuł o sprzedaży stacji Elbląg Zdrój teraz info że będzie PKP remontować trasę kolejową nr 204 która przebiega przez tą samą stację. Wnioski każdy sobie sam wysnuje. Pozdrawiam myślących samodzielnie i oczekuje fali hejtu
  • jak zwykle srrrranie w baanie i puszczanie starych składów które wycofali z centralnej polski.
  • dyżurne zdjęcie setny raz zamieszczane (ostatnio po potrąceniu pod pasłękiem
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    5
    misiek778(2021-02-18)
  • @zenobiusz - to tak jak sprzedawanie znoszonych gaci
  • A gdzie w tym wszystkim jest coś o remoncie kolei nadzalewowej. To kpina i policzek dla nas Elblążan. Niech czastkowo remontują tory w olsztynie. Do ch****ry.
  • Obwodnica DK22 pomiędzy Gronowem Elbląskim i Jeglownikiem, modernizacja linii kolejowej 204.Już nie ma wątpliwości, że teraz numerem jeden miejsc idealnych na budowę domu dla rodziny z dziećmi są te miejscowości. Rzut beretem będzie samochodem, a i pociągów będzie więcej i jeszcze szybciej pojadą! Pozdrawiam wszystkich, który pobudowali się w kierunku Milejewa i razem ze mną woza dzieciaki do szkoły, baseny, treningi, bo transportu nie ma.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    0
    Milejewa mi się zachciało(2021-02-18)
  • za niemca jeździły szybciej
Reklama