UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Widzę, że mój post juz tu nie byl potrzebny. Trudno, stało sie.
  • czytając Waszą dyskusję, panowie, narzuca się wręcz pytanie o miejsce Zarządu Portu Elbląg, jako jednostki gospodarczej powołanej do zorganizowania, funkcjonowania i odpowiedzialnej za ekonomiczną strone przedsięwzięcia; nie jest najważniejsze, kto jest właścicielem (miasto czy wojewoda) ale najistotniejsze jest funkcjonowanie portu; odpowiednio przygotowany do eksploatacji port (czy każda inna jednostka gospodarcza) winien przynosić jakieś dochody, a odpowiedzialny za to jest szef firmy - przecież znany!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    qaz(GK)(2002-01-27)
  • Dyrektor firmy ma realizować zalecenia rady nadzorczej. Zalecenia mogą być inne niż dochód firmy i miejsca pracy. Jednym z członków rady nadzorczej jest osoba o takich poglądach Stowarzyszenie PAX Ośrodek Myśli Społeczno-Ekonomicznej V SEJMIK MORSKI Elbląg 11-12 maja 1989 Warszawa 1990 Krzysztof LUKS Nadmorskie położenie ziemi elbląskiej- szanse i uwarunkowania Aby w przedstawionych warunkach celowe było rozpatrzenie możliwości budowy morskiego portu handlowego musi być spełniony jeden, a najlepiej oba, z następujących warunków: - Szczególnie dogodne położenie nowego portu względem przedpola i zaplecza oraz szczególnie korzystne, w stosunku do wchodzących w rachubę starych portów , możliwości terenowe, pozwalają na uzyskanie odpowiedniej zdolności przeładunkowej przy niższych nakładach oraz skróceniu odległości i zwiększenia sprawności dowozu i odwozu. - Zapewnienie przez własny rozwój regionu, w którym taki port powstaje, odpowiedniej podaży ładunków uzasadniających podjęcie nakładochłonnych inwestycji. W przypadku Elbląga żaden z tych warunków nie jest spełniony Polak to brzmi dumnie nie w kazdym przypadku
  • Aborygenie, nie bądź nożycami. Akurat nie Ciebie miałem na myśli :-)
  • a tam może by zrobił coś żebyśmy w konću nie musieli się obawiać o pracę bo on nic w tym kierunku nie robi
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MARYSIA LUFA(2002-01-27)
  • Przed zgoła 100 laty elbląski Wojewoda Z.Olszewski zwołał posiedzenie na które zaprosił zainteresowane środowiska, tematem: „Port w Elblągu”. W dyskusji proponowano: „Trzeba aby Ministerstwo zrobiło Port Morski w Elblągu! Tu muszą wpływać statki morskie jak ówcześniej „Columbus”!” Młody jachtowy sternik morski przyniósł na to spotkanie aktualne morskie mapy Zalewu Wiślanego i Kaliningradzkiego oraz Zatoki Gdańskiej, Locję Bałtyku nr 502 z uzupełnieniami i poprawkami oraz obszerną analizę politechniczną głębokości Zalewu Wiślanego/Kaliningradzkiego. Dyskutowano 2 godziny, przez następne 2 godziny żeglarz prezentował stan nabrzeży portowych, podejścia do portu (1. rzeka Elbląg – Zalew Wiślany/Kaliningradzki – Cieśnina Bałtijska, Zatoka Gdańska; 2. Przegalina – Przekop Wisły – Gdańska Głowa). Żeglarz omówił kto i co podówczas wozi barkami do elbląskiego portu oraz z jakimi należy się liczyć kosztami jednorazowymi i corocznymi aby „Columbusy” mogły tu wpływać. Wyszło na to, że potrzeba 3-4 roczne budżety Ministerstwa Transportu i Gospodarki Wodnej. Profesor LUKS (wtedy jeszcze nie fatalnie zlustrowany poseł) konkludował: „Port morski można i w Zakopanem zbudować, ale po co? Rolą elbląskiego portu i Zalewu Wiślanego jest TURYSTYKA oraz transport lokalny (kruszywo, węgiel... małe barki)”. Rzygać mi się chce jak Was czytam! 10 LAT KRAKANIA, a nadzalewowe gminy nie zrozumiały, że toalety i prysznice trzeba postawić w marinach! „Fekalia na każdej kei!” To hasło: Elbląga, Nowakowa, Osłonki, Kątów, Przebrna, Krynicy, Piasków, Pasłęki, Fromborka, Tolkmicka, Kadyn, Suchacza, Kamienicy i Rubna! Miejsca pracy dla szkutników, hotelarzy, restauratorów i babć klozetowych? Po co? Są zasiłki dla bezrobotnych i jakże atrakcyjny temat wyborczy!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Drzazga(2002-01-28)
  • Czy w tym zapale do nowego inwestowania nie chodzi przypadkiem o obrywy z unijnych [pieniędzy .Nie ważne czy cos to będzie pływało czy nie. Liczy si9ę to że uda się podpisac pare zleceń i pare przetagów.Zal sciska jak się patrzy na niedowład obecnej władzy . Szkoda ze portelowi internałci mają dostęp tylko do takigo forum. I jeszcze pra prośba do przedmówców NIE MAMAWIAJCIE DO PODAWANIA ROZWIAZAŃ I POMYSŁÓW .NIE DAWAJCIE ICH TYM KTÓRZY ICH NIGDY NIE MIELI I MIEĆ NIE BĘDĄ .POCZEKAJCIE NA WASZE PIĘC MINUT JEŻELI KTOŚ WAM JE DA. Choć na pewno nie dobrowolnie.
  • Chociaż nie znam się na sprawie wskrzeszenia portu w naszym miescie, to popieram panów komentujących wypowiedż H. S., a dlaczego? Już mówię , bo nasi urzednicy i politycy sami przyznają sie do niewiedzy. A więc jeśli nie znają się tak jak, np. ja, to niech zasięgną opinii fachowców! I to szybko, bo niedługo może być za długo! Do roboty! Działajcie, róbcie tak, żeb ywszystko odbylo się najmniejszym kosztem, z korzyścią dla naszego miasta! FACHOWCY, pomóżcie wszystkim laikom i POWODZENIA!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    aktywni z elbląga(2002-01-28)
  • he, he, pewnie admin nie pozwala mi na replikę,
  • Kto oprócz Pana Pezydenta stawia na terminal do którego nie mozna dopłynąć Kto się podpisał za przyznaniem 25 % z naszych podatków na inwestycję delikatnie mówiąc bez uzasadnienienia. Jak można wpłynąć na zalew Jerzy i Marco Kulińscy ZALEW WIŚLANY przewodnik dla żeglarzy wydanie II GDAŃSK 2000 Po Zalewie Wiślanym mogą żeglować jachty żaglowe i motorowe tylko w porze dziennej, które mają ważną KARTE BEZPIECZEŃSTWA wystawioną przez Urząd Morski w Gdyni, Urząd Morski w Szczecinie lub Urząd Morski w Słupsku na żeglugę co najmniej w rejonie PT( żegluga portowa i na akwenach treningowych).Aby uzyskać w/w Kartę należy: 1.1.Zarejestrować jacht w Zarządzie Polskiego Związku Żeglarskiego w Warszawie (ul.Chocimska14) u pani Teresy Semreu tel. 848-53-29.Tam następuje zatwierdzenie niepowtarzalnej nazwy jachtu. Nazwę należy namalować (nakleić ) w części dziobowej kadłuba jachtu po obu burtach. Jachtowi zostanie nadany numer rejestracyjny POL-dddd ( np.POL-4837) Numer Pol-dddd jachtów żaglowych umieszcza na żaglu a jachtów motorowych na kadłubie w części rufowej burty. 1.2. Zgłosić się do inspektora ZNT-PZŻ( wykaz inspektorów do wglądu w PZŻ oraz w nadmorskich OZŻ-etach),który dokona przeglądu jachtu, wystawi Wykaz Wyposażenia Ruchomego Jachtu, a po skompletowaniu tego wyposażenia i ewentualnym sprawdzeniu stateczności- wystawi ORZECZENIE ZDOLNOŚCI ŻEGLUGOWEJ (OZŻ) 1.3. Z pismem o rejestracji jachtu w PZŻ z WWRJ,OZŻ oraz dokumentami potwierdzającymi własność jachtu ( lub oświadczeniem o budowie amatorskiej z rachunkami na podstawowe materiały) należy zgłosić jednostkę do Urzędu Morskiego (Gdynia, Szczecin lub Słupsk) które przeprowadzą inspekcję końcową jachtu i wystawia KARTĘ BEZPIECZEŃSTWA. 2.Niezatapialne jachty śródlądowe, mogące lądować na plaży mogą uprawiać żeglugę przylądową w odległości do 2Mm od brzegu na podstawie ważnego dowodu rejestracji śródlądowej PZŻ. Powyższe wynika z uzgodnień pomiędzy PZŻ a Urzędami Morskimi z 1994 roku i dotyczy także Zalewu Wiślanego. Jachty te niezależnie od wpisu w dowodzie o rejestracyjnym , że są niezatapialne, powinny być wyposażone w kamizelki ratunkowe oraz pławkę dymną pomarańczową. 3.Obecnie jest uzgadniane z Urzędami Morskimi porozumienie, aby jachty żaglowe i motorowe o długości do 8 m metrów mogły uprawiać żeglugę po Zalewie Wiślanym i Zatoce Puckiej na podstawie dowodu rejestracji śródlądowej lub rejestracji w PZŻ ( numer POL-dddd) w okresie od 1 czerwca do 30 września bez Karty Bezpieczeństwa, jeżeli są wyposażone w środki ratunkowe ( pasy ratunkowe lub kamizelki ratunkowe i jedno koło ratunkowe) oraz pławkę dymną pomarańczowy dym. Jak się dowiedzieliśmy od zainteresowanych – Kapitan Portu w Elblągu dopuszcza też jachty śródlądowe do krótkiej, np. dwutygodniowej żeglugi po Zalewie Wiślanym ale po doraźnej inspekcji, podczas której trzeba się wykazać posiadaniem środków ratunkowych (koła, kamizelki typu asekuracyjnego oraz pławka pomarańczowy dym) i czegoś tam jeszcze. Chyba, kompasu ,latarki i mapy. Jeśli inspekcja zakończy się werdyktem „OK.” skip per dostaje specjalne zaświadczenie okazywane później w bosmanatach portów Zalewu. Oczywiście zaświadczenie kosztuje. Ile?- tego rozmówcy nie pamiętali. ”Da się przeżyć” czyli chyba rzeczywiście nie drogo. Kapitan portu jest członkiem Rady Nadzorczej Portu ustanawia prawa dla dyrekrora Zarządu Morskiego Portu Elbląg a jednocześnie pilotem jako prywatna firma. Nadzór nad dzialalnością wszystkich firm i Urzędów działających na terenie Miasta Elbląga sprawuje Prezydent Miasta a jednocześnie Przewodniczący Zgromadzenia Wspólników Zarzadu Portu. Polak to brzmi dumnie nie w każdy przypadku
  • Panie Polak to jakaś paranoiczna wizja świata, która sami sobie zgotowaliśmy - utwierdzając się w przekonaniu, że każda najnędzniejsza nawet biurwa da nam więcej niźli zwyczajna ludzka przyjazność i uśmiech na codzień. Ostatnio pływałem po Morzu Śródziemnym - i mam bardzo przyjazne i miłe skojarzenia, jeśli chodzi o wchodzenie i wychodzenie ze wszystkich napotkanych portów. Po Pańskim anonsie czuje się tak jakbym się obudził w siermiężnym socjalizmie. Nie chciałbym już więcej tego doświadczyć, to jest chwyt poniżej pasa, czy SZLACHETNI ELBLĄŻANIE tego nie rozumiecie, a może nie chcecie?
  • Pozdrowienia dla Asi od Kitty z N.
Reklama