UWAGA!

Przebudowa "siódemki" na finiszu

 Elbląg, Hubert Kowalski, inżynier rezydent inwestora zastępczego ZBM
Hubert Kowalski, inżynier rezydent inwestora zastępczego ZBM

Do końca lipca ma zostać zakończona przebudowa drogi szybki ruchu od Jazowej do Elbląga. Taki termin określa aneks do umowy z lutego 2007 r., przedłużający wykonanie zadań o pięć miesięcy. Na kilka dni przed upływem terminu, Andrzej Minkiewicz rozmawia z Hubertem Kowalskim, inżynierem rezydentem inwestora zastępczego budowy Zakładu Budownictwa Mostowego.

Andrzej Minkiewicz: Kilometrowe zatory na tzw. drodze szybkiego w kierunkach Warszawa i Gdańsk, odczuwalne zwłaszcza w czasie weekendów są zmorą dla kierowców. Czy określony w aneksie do umowy termin 31 lipca zostanie dotrzymany?
     Hubert Kowalski: Trudne pytanie. Może pan to zobaczyć w terenie i sam ocenić, czy zostanie dotrzymany. Powiem tak, wykonawca deklaruje, że roboty zostaną zakończone w określonym w aneksie terminie. Wykonawca zna warunki kontraktu w którym przewidziano kary umowne za niedotrzymanie terminów.
     
     Do inwestora zastępczego musiały docierać informacje o trudnościach występujących na tej budowie. Co sprawiało najwięcej problemów wykonawcom poszczególnych zadań?
     Największą trudnością okazało się pozyskanie materiałów do wykonania nasypów. W okolicach Elbląga brakuje dobrych na te zadania materiałów, były one sprowadzane nawet z odległości 50 km od terenu budowy. Notowano też przerwy w dostawach cementu, kruszyw, mas bitumicznych, a jedną z bolączek dla wykonawców była i przyszłego administratora drogi będzie fakt usytuowania drogi na podmokłych terenach Żuław.
     
     Jaki jest powód tych ostrzeżeń adresowanych do administratora drogi. Drogę budowano, jak sądzę, z zachowaniem wszelkich uwarunkowań wynikających z projektu.
     To prawda. Projekt zakłada uregulowanie wszystkich stosunków wodnych, bo przebudowywana droga przebiega na dziale wodnym. Jednak w jej okolicy od wielu lat poniechano regulacji melioracji szczegółowej zwłaszcza na rowach położonych na terenach prywatnych. My zbudowaliśmy cały system odwodnieniowy "siódemki" z założeniem, że jest on funkcjonalny. Ale wystarczy udać się na kilkadziesiąt metrów od drogi, by stwierdzić, że rowy są zanieczyszczone i w związku z tym mogą wystąpić problemy z odprowadzaniem wód z seperatorów w prawidłowych kierunkach.
Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • nreszcie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    orangutan(2007-07-26)
  • Pozdrawiam Panią rejestratorkę z Przychodni Ortopedycznej Wojewódzkiego Szpitala przy ul Królewieckiej w Elblągu, która w dniu 26 lipca o godzinie 10, za otrzymane czekoladki skraca terminy oczekiwania na wizytę do lekarza specjalisty. Na pewno strajkowała domagając sie podwyżek za swoją ciężką pracę. Tak niestety w praktyce wygląda system zarządzania jakościa, wypadało by jeszcze ty zacytować "misję" Szpitala Wojewódzkiego. Cóż więcej dodać? "SŁUŻBA" ZDROWIA.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Mile obsłużony pacjent(2007-07-26)
  • niby dobre wiesci, ale znajac realia polskich budowlancow drog, to zaraz po oddaniu ''7'' wejda ponownie zeby naprawiac to co spitolili....:((( wiec sam nie wiem czy sie cieszyc czy nie....
  • W Elblągu robią juz dobre drogi. Miejmy nadzieję, że i E7 będzie dobra...
  • Człowiek wygląda na zestesowanego i trudno się dziwić. Musi odpowiadać na pytania redaktora.
  • CHyba do Kazimierzowa bo dalej sie zweza i te fajne wysepki.Jeszcze niech postawia co 800 metrów fotoradar i droga ekspres.
  • do mile obsłużonego ta przychodnia jest prywatna tylko siedziba jest w szpitalu , szpital do niej nic nie ma nie na temat
  • sprawa zwezenia A7 pod pozorem remontu za ogromne pieniadze nadaje sie dla ABW.
  • Hubert wypowiada bardzo ciekawe sformulowania pod koniec , ze zalozono i zbudowano "caly system odwodnieniowy" ale od razu zaznacza ze rowy dookola drogi nie sa funkcjonalne , a takie zalozenie zrobil projektant. Nie nazywajmy wiec tego systemem skoro nie ma w nim wlasnych zbiornikow retencyjnych , to tak jak by zbudowac duze osiedle mieszkaniowe a cala kanalizacje wpuscic w stare rury i sie dziwic ze to nie dziala. Interesujaco sie zapowiada utrzymanie tej drogi , skoro juz teraz wiadomo ze jest duza szansa na erozje ze wzgldu na wadliwie zaprojektowane rozwiazanie stosunkow wodnych
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    niezastepczy(2007-07-27)
  • najlepsza wypoweidz pana huberta "niech pan sam idzie i zobaczy" no ludzie pelna profeska
  • Nie ABW a CBA powinno się zająć tą inwestycją. Drogą szybkiego (sic) ruchu nie była, nie jest i nie będzie. Jest wąsko, paskudnie i baaaaardzo drogo. To jest chyba najdroższy chodnik w Europie (234 ml zł za tak krótki odcinek i to przebudowy a nie budowy). Za tak dużą kasę to można wybudować autostradę a nie to co jest teraz. A termin 31 lipca - ha ha ha wolne żarty może lata im się pomyliły - na 2008 to się zgodzę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Stojący wiecznie w korku(2007-07-27)
  • ta firma ZBM to porażka,firma Strabag to też porażka,ich wzajemne stosunki to największa porażka tej budowy,no i jeszcze projektant Europrojekt(sic!) sieroty nie projektanci.oczywiscie tylko tu akurat-nie chce oceniac wszystkich ludzi z danej firmy w skali kraju.ale nie moge sie pozbyc wrazenia ze ekipy tych 3 firm jakby sie ucza swojego rzemiosla.jedno dla mnie jest pewne fachowcy to to nie sa i ta droga poplynie oj poplynie,nie wytrzyma okresu gwarancyjnego moge sie zalozyc!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    marmur(2007-07-27)
Reklama