Poniedziałek 21-01-2019, imieniny Agnieszki, Jarosława. Dzień Babci
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Przekop Mierzei Wiślanej pod unijnym znakiem zapytania

 
Elbląg, Przekop Mierzei Wiślanej pod unijnym znakiem zapytania fot. wizualizacja Urząd Morski w Gdyni
Rek

Jak informuje Radio ZET, urzędnicy Komisji Europejskiej chcą zbadać decyzję środowiskową, która pozwala na przekop Mierzei Wiślanej. Chcą przeanalizować argumenty przemawiające za realizacją inwestycji. Do tego czasu proszą o wstrzymanie prac.

Pismo w tej sprawie trafiło do Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Dyrektor biura prasowego resortu Michał Kania potwierdził jego otrzymanie w rozmowie z Radiem ZET. Jest w nim mowa o wstrzymaniu robót budowlanych do czasu wyjaśnienia wszystkich wątpliwości.
     Kilka dni temu zarząd woj. pomorskiego i organizacje ekologiczne złożyły odwołania od decyzji środowiskowej do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
     Jak zapowiada resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł; będzie finansowana w całości z budżetu państwa.
     Według rządu przekop Mierzei Wiślanej to inwestycja kluczowa, która ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury, a jednocześnie projekt ten realizowany jest pod kątem bezpieczeństwa państwa.
     Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m.
źródło: Radio ZET
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Macie UE, ekologów i tych z Pomorskiego. Co krok to buc.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    76 25
    (2019-01-10)
  • Ewidentnie PO z Donaldem za tym stoją. POmóc nigdy nie POmogą, ale zaszkodzić. .. .*
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    81 35
    pampi-ZAWADA(2019-01-10)
  • Wychodzi na to, że PO umożliwi PIS-owi wycofanie się z twarzą z przekopu mierzei
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    28 53
    (2019-01-10)
  • je*** PISIORY Będziecie jeszcze płakać jak będziecie suchy chleb żreć. .jak tak dalej sobie Paniska Kaczyska będą pensje wypłacać i afery tuszować. Na 500 + już pieniędzy brak. .. tylko w PIS TV wiadomości wszystko pięknie - Polska krajem jak z bajki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    49 62
    Patryk-10201(2019-01-10)
  • @Patryk-10201 - tobie Patryk amputowali mózg
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    39 17
    (2019-01-10)
  • Proponuję nie przejmować się różnymi politykami pętakami ,A tym bardziej komentatorami o widocznych objawach Manili prześladowczych i robić swoje .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    36 4
    (2019-01-10)
  • To jest właśnie unia = druga komuna. Najlepiej jakby na terenie Polski nie było żadnego przemysłu żadnej produkcji tylko ich markety z szajsem z zachodu i z chin. Bruksela chce żeby ludność Polski była o połowę mniejsza. Kiedyś o wszystko pytaliśmy Moskwy teraz Brukseli. Według jednych i drugich byliśmy i jesteśmy nie podległym Państwem. Szkoda nerw na to wszystko.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    68 15
    D....S...(2019-01-10)
  • @Patryk-10201 - Zgłaszam na milicję antysemityzm!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    6 15
    (2019-01-10)
  • w d.. niech nas pocałują urzędnicy z UE, kopać Jarek i koniec
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    23 6
    jaaaaaaaaaaaa(2019-01-10)
  • To kolejny dowód na bezsens tej inwestycji. UE doskonale zdaje sobie sprawę, że przekop to zagrożenie ekologiczne i powodziowe. Poza tym już w 2005 roku w UE wypracowane dyrektywę o nieekonomiczności małych portów. Stąd w programach unijnych od 2007 roku zlikwidowano wsparcia takich inwestycji. Dlatego obecnie nie ma możliwości uzyskania na ten cel wsparcia finansowego z Unii. Prawidłowość analiz i decyzji unijnych potwierdzają coraz gorsze wyniki takich portów jak Kołobrzeg czy Darłowo, które posiadają obiektywnie lepsze warunki niż Elbląg. Także powinniśmy dać sobie spokój z tym przekopem, gdyż nie ma obecnie żadnych przesłanek potwierdzających zasadność realizacji tego zadania.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    20 60
    Damm(2019-01-10)
  • prosić unia może Jarosław bierz 2000 tyś skazanych nierobów z więzień, baranów nie płacących alimentów i resztę ścierwa łopaty w dłoń i kopać, jeśli dziennie nie wyrobią normy żreć nie dać
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    39 6
    bolekmoler(2019-01-10)
  • Kłamstwa i brednie, Putin i Merkel zbudowali Nord Stream 1 i budują Nord Stream 2, budował most na Cieśninie Kerczeńskiej, Niemcy wycinają puszczę pod budowę kopalni węgla brunatnego i Bruksela cicho siedzi. To sprawka Ruskich i pewnie donosu polskich zdrajców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    30 5
    (2019-01-10)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Serwis i oryginalne części Audi
Citroen HADM Gramatowski już otwarty!
Oryginalne części Peugeot - HADM Gramatowski
Autoryzowany Serwis Skoda Hadm Gramatowski.