Przekop Mierzei Wiślanej pod unijnym znakiem zapytania

Jak informuje Radio ZET, urzędnicy Komisji Europejskiej chcą zbadać decyzję środowiskową, która pozwala na przekop Mierzei Wiślanej. Chcą przeanalizować argumenty przemawiające za realizacją inwestycji. Do tego czasu proszą o wstrzymanie prac.
Pismo w tej sprawie trafiło do Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Dyrektor biura prasowego resortu Michał Kania potwierdził jego otrzymanie w rozmowie z Radiem ZET. Jest w nim mowa o wstrzymaniu robót budowlanych do czasu wyjaśnienia wszystkich wątpliwości.
Kilka dni temu zarząd woj. pomorskiego i organizacje ekologiczne złożyły odwołania od decyzji środowiskowej do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Jak zapowiada resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł; będzie finansowana w całości z budżetu państwa.
Według rządu przekop Mierzei Wiślanej to inwestycja kluczowa, która ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury, a jednocześnie projekt ten realizowany jest pod kątem bezpieczeństwa państwa.
Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m.
Kilka dni temu zarząd woj. pomorskiego i organizacje ekologiczne złożyły odwołania od decyzji środowiskowej do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Jak zapowiada resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł; będzie finansowana w całości z budżetu państwa.
Według rządu przekop Mierzei Wiślanej to inwestycja kluczowa, która ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury, a jednocześnie projekt ten realizowany jest pod kątem bezpieczeństwa państwa.
Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m.
źródło: Radio ZET