UWAGA!

Władze miasta: potrzebny nowy most

 Elbląg, Most Kardynała Wyszyńskiego. W ostatnim czasie zmieniono na nim organizację ruchu
Most Kardynała Wyszyńskiego. W ostatnim czasie zmieniono na nim organizację ruchu (fot. Anna Dembińska, archiwum portEl.pl)

- Przyszedł czas na budowę kolejnego mostu przez rzekę Elbląg – zapowiedział dzisiaj na posiedzeniu komisji gospodarki miasta wiceprezydent Janusz Nowak. Przyznał, że pod uwagę jest branych kilka wariantów jego lokalizacji.

Obecnie dla ruchu samochodowego są otwarte trzy mosty przez rzekę Elbląg w granicach miasta: Unii Europejskiej, kardynała Wyszyńskiego i wiadukt będący częścią obwodnicy Elbląga (Węzeł Południe). Autem nie można przejechać ani przez Most Wysoki, ani Niski na starówce. W godzinach szczytu kierowcy często muszą czekać na przejazd na drugą stronę rzeki w korkach.

- Przyszedł czas na to, by wybudować kolejny most przez rzekę Elbląg. Jest kilka wariantów branych pod uwagę, w tej sprawie muszą się wypowiedzieć projektanci. W grę wchodzę warunki gruntowe, przebiegające przez dany teren sieci, uzbrojenie – mówił Janusz Nowak na dzisiejszym posiedzeniu komisji gospodarki miasta.

W rozmowie z nami dodał, że rozważana jest m.in. lokalizacja w ciągu ul. Dojazdowej z wylotem przy nowym rondzie Leer (koło Castoramy). - Drugim wariantem jest powrót do propozycji budowy dużej obwodnicy i mostu w kierunku Modrzewiny, ale to są już strasznie duże koszty – dodał wiceprezydent w rozmowie z naszą redakcją.

O prace nad tym drugim rozwiązaniem na komisji gospodarki miasta apelował radny Janusz Hajdukowski. - Chodzi o to, by most był jak najbliżej portu, za mostem Unii Europejskiej, by samochody ciężarowe nie wjeżdżały do miasta, a jednocześnie, by bezpośrednie połączenie z siódemką zyskała Modrzewina – apelował radny.

- Była taka koncepcja. Nowa droga musiałaby przejść przez Żuławy, mosty musiałyby być dwa – jeden przez rzekę Elbląg, drugi przez Kanał Jagielloński. Możemy o tym porozmawiać na następnej komisji – dodał Cezary Balbuza, przewodniczący komisji gospodarki miasta.

Zarówno na pierwszy jak i drugi wariant budowy mostu miasto nie ma na razie środków. W budżecie na 2022 rok władze miasta zaplanowały milion złotych na dokumentację, która ma dotyczyć lokalizacji między mostem Wyszyńskiego i obwodnicą Elbląga. Są też pieniądze na szczegółową ekspertyzę stanu technicznego samego mostu Wyszyńskiego.

- Ekspert, który co roku ja wykonuje, stwierdził, że zauważył pewnie niepokojące szczegóły. Dlatego zlecamy bardziej szczegółowe badania firmie, która dysponuje specjalistycznym sprzętem, pozwalającym dokładniej ocenić stan techniczny mostu – stwierdził Janusz Nowak.

RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Dopiero co Pan doszedł do wniosku, że most niski jest zamknięty dla ruchu a był otwarty ?
  • Fajnie, a jak cos to będzie gadka, że nie mają kasy w budżecie przez PiS i gotowe. A czemu nie można poszerzyć mostu UE, znaczy zbudować dwupasmówki? No i co z rządowym programem "Mosty dla regionów"? Czy wladze Elbląga ubiegaly się o środki?
  • zbliżają się wybory czy co? oczywiście temat dość ważny, natomiast widząc kto się do tego zabiera, efekt jest do przewidzenia już dziś. .. wybór wykonawcy za horrendalną cenę, wzięcie kasy, rozpoczęcie robót, wybór podwykonawców i podwykonawców podwykonawców (tak żeby się przepychać odpowiedzialnością)następnie upadłość podwykonawcy i podwyk. .. podwyk. .. .no i na sam koniec wstrzymanie robót z powodu nieopłacalności i złego, zaniżonego (a i tak horrendalnego)kosztorysu. ..
  • tego typu inwestycje powinny być realizowane tylko i wyłącznie przez przedsiębiorstwa państwowe
  • Potrzebny most w centrum bo tu wlasnie sie tworzą korki bo ludzie chca dojazdu do Castoramy oraz wylot na Malbork / A1 autostradę. W dodatku niedlugo powstanie biurowiec za kanalem.
  • Nim zbudujecie ten most, APELUJEMY UPRZEJMIE żeby udostepnic dla aut osobowych ten most na starówce (Most wysoki). .. chociaz w jedną strone jak to na poczatku bylo! Chociaz osobówki do 1,5 tony dopuście. W koncu po to wydano miliony na jego remont by cos moglo sie po nim poruszac. .. .a tymczasem mamy az 2 mosty tylko dla pieszych gdziie akurat ruch pieszy z kazdym rokiem zamiera
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    78
    12
    MOST WYSOKI DLA AUT !!!(2021-12-27)
  • "zauważył pewnie niepokojące szczegóły"- uuuuu tajemnice! Podzielcie się tym niepokojącym szczegółem :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20
    5
    Tralala(2021-12-27)
  • a znasz takowe z branży budowa dróg i mostów ?
  • Żadna tam modrzewina - budować drugi jako przedluzenie alei 1000-lecia bo to wyspa intensywnie zagospodarowywana będzie w najbliższych latach (a bez mostu żaden inwestor nie wejdzie na wyspę i dalej będzie wtedy świecila pustkami)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19
    9
    Tak dla wyspy spichrzów(2021-12-27)
  • I to jest w końcu DOBRA decyzja!!!!! Most i pociągnąć 2 pasy aż do wylotówki DK22 z Elbląga! Oczywiście przerabiać skrzyżowania na RONDA!!!! Połączenie Elbląga siecią rond skutecznie rozkorkuje miasto, a sam przejazd przez miasto stanie się mniej uciązliwy! Brawo za pomysł długo oczekiwanego 2 mostu!!!!
  • @MOST WYSOKI DLA AUT !!! - Obydwa te mosty powinny być drożne dla ruchu osobowego 3,5t. jeden był prawidłowo jednokierunkowo otwarty to kostka się poddała na gwarancji i po gwarancji. .. .estetyka mozaiki a la drewienko ponad funkcjonalność i wartość użytkową mostów.
  • Róbcie pierwszy wariant czyli w ciągu ul. Dojazdowej z wylotem przy nowym rondzie Leer (koło Castoramy).
Reklama