UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Statki 5 tys Md mają zanurzenie 6.5 m, parametry małych stateczków proponuje sprawdzić na stronach armatorów np. Norweskiego Wilson
  • Mylisz się są i takie, które mają ok 5000 to kwestia długości i szerokości, komora śluzy ma mieć 200 m dł więc jest tylko kwestia odpowiedniej długości obrotnicy w Elblągu. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przepłynął statek o długości np 140 m przez tą komorę taki będzie miał już dużo większą ładowność.
  • Ponieważ typowe 5 tys ton się nie mieści (przekop 5m), to tak jak się projektuje panamaksy, albo jeziorowce, będzie się budowało kilkaset statków dla przekopu. Jak je nazwiemy przekopmaksy, elblągmaksy, kaczomaksy, czy jakoś bardziej patriotycznie - orłomaksy albo biało-czerwonomaksy. Ktoś powinien ufundować nagrodę i ogłosić konkurs. Może jakiś program typu Wielkiego Brata TVPIS przeprowadzi? A tymczasem 2 metrów do istniejących portów nie daje się utrzymać. Tylko jeden port nad Zalewem jest chroniony od fali. Nie ma chętnych na pływanie z Elbląga do jakiegokolwiek portu nad Zalewem. Głupi ludzie. Trzeba będzie nakazać każdemu Elblążaninowi raz w roku popłynąć. Inaczej podatki mu podwyższymy kilkukrotnie. Za wyjątkiem swoich, bo tych za darmo powieziemy. Co tydzień na partyjną popijawę.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    entuzjasta(2019-09-18)
Reklama