UWAGA!

Przyszłość drogi nr 22 jest w naszych rękach! (opinia nadesłana)

 Elbląg, Głosowanie na hit czy kit dotyczy propozycji GDDKiA
Głosowanie na hit czy kit dotyczy propozycji GDDKiA
388
Głosuj na hit
108
Głosuj na kit
Głosowanie wymaga zalogowania. Link do logowania znajduje się na dole strony.

To jak będzie wyglądała przebudowa drogi krajowej numer 22 na odcinku Elbląg - Fiszewo zależy od nas, to jest mieszkańców regionu i użytkowników drogi. Dlatego gorąco proszę wszystkich czytających ten artykuł o swoją opinię w sekcji komentarzy, który jasno określi potrzeby, co do przebudowy DK22 – pisze nas Czytelnik, pan Michał. Czy obecny projekt przebudowy DK22, proponowany przez GDDKiA, to Waszym zdaniem hit czy kit?

O przebudowie drogi krajowej numer 22, słychać już od wielu lat. Już w lutym 2018 roku portEl.pl informował o „prostowaniu zakrętów śmierci”, następnie w marcu 2019 roku - o podpisaniu przez olszyński oddział GDDKiA umowy na zaprojektowanie przebudowy drogi. Inwestycja miała się zakończyć w 2022 roku - do jej realizacji nie doszło. Następnie w lipcu 2021 roku GDDKiA zrobiła kolejne podejście do przebudowy odcinka, tym razem wybrano firmę, która dokona dokumentacji projektowej dotyczącej DK22 (do podpisania umowy z firmą przez GDDKiA nie doszło).

Pod każdym artykułem o przebudowie drogi w sekcji komentarzy pojawia się fala krytyki pod adresem olsztyńskiego oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, który działa wbrew deklaracjom mieszkańców. Opinia publiczna jasno i świadomie deklaruje swoje potrzeby, jak powinna wyglądać projektowana droga krajowa nr 22. Zależy nam na bezpieczeństwie, przepustowości, oraz szybszym przemieszczaniu się na odcinku Elbląg - Fiszewo. Takie rozwiązanie gwarantuje budowa czteropasmowej(2+2) drogi w klasie „S”, czyli dobrze znanej nam „ekspresówki” z oddzielonymi pasami ruchu za pomocą barierek energochłonnych, wiaduktów, etc.

Jak to natomiast inwestycję widzi GDDKiA i czy to ma pewno ich pomysł? Chcą wcisnąć nam bubel, który przewiduje budowę kolizyjnej drogi w systemie naprzemiennie 2+1 (dwa pasy w jednym kierunku + 1 pas w przeciwnym), bez barierek energochłonnych oddzielających pasy ruchu, rondem, itp. Jedynym plusem jest budowa obwodnicy Jegłownika, który faktycznie poprawi bezpieczeństwo na tym odcinku.

Skąd olsztyński odział GDDKiA bierze pomysły i dlaczego tak bardzo różni się on od oczekiwań mieszkańców? Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze i nie inaczej jest w tym przypadku. Z moich ustaleń jasno wynika, że to oczernianie GDKKiA jest niewinne tej marnej inwestycji, a Ministerstwo Infrastruktury obecnego rządu, który nie chce dać pieniędzy na inwestycję, która zapewni nam bezpieczeństwo, komfort i będzie motorem dla rozwoju całego regionu. Należy się Nam ta droga jak psu buda.

Ministerstwo infrastruktury z Panem Andrzejem Adamczykiem na czele zrobiło jeszcze jeden cwany krok w kierunku „oszczędności”, tj. zwiększyło wymogi natężenia ruchu dróg, które kwalifikują się do budowy drogi ekspresowej w systemie 2+2 z oddzielonymi pasami ruchu.

Wynik tego zabiegu jest oczywisty - powstanie mniej dróg ekspresowych, co pozwoli na „oszczędności”, ale czy można oszczędzać na bezpieczeństwu i innowacyjności regionu? Dalej będziemy jeździć powoli, dalej będzie niebezpiecznie (niestety DK22 znana jest z ogromnej liczby wypadków w tym śmiertelnych, spowodowanych przez piratów drogowych).

Zaproponowałem GDDKiA, aby pasy ruchu na ww. odcinku były na całej długości oddzielone barierkami/słupkami linowymi, które wyeliminują zachowania typu wyprzedzanie na „czołówkę”, oraz wypadanie na sąsiedni pas ruchu innych pojazdów (dobrym przykładem jest ostatnie zdarzenie drogowe, w którym ciężarówka wypadła z drogi, przecinając sąsiedni pas ruchu; to, że nie uderzyła w inny pojazd to czysty przypadek).

Mój pomysł został przyjęty z zainteresowaniem. Jak się dowiedziałem - budowa drogi 2+1 z oddzielonymi pasami ruchu to prawie takie same koszta, co budowa drogi ekspresowej 2+2, więc jak już budować, to coś co będzie miało sens i służyło na lata, respektując wszystkie Nasze postulaty tj. bezpieczeństwo, przepustowość i zwiększoną prędkość podróży.

Pragnę zadeklarować, że nie jestem opłacanym „trollem” opozycji, nie należę do żadnego ugrupowania politycznego i nie pobieram żadnych świadczeń oraz korzyści pisząc ten tekst.

Jestem świadomym i wymagającym obywatelem, uczciwie pracującym i płacącym podatki, który nie da wcisnąć sobie kitu. Raz jeszcze zachęcam do określenia swojej opinii w sekcji komentarzy, jako głos w sprawie dla rządzących.

Michał (nazwisko do wiadomości redakcji)

Opis do zdjęcia:

Zdjęcie S22 to przykład drogi w systemie 2+1 bez barierek oddzielających pasy ruchu. Dokładnie taką drogę na odcinku Elbląg - Fiszewo chce zbudować obecnie olszyński GDDKiA. Zdjęcie DK20 (obwodnica Kościerzyny) to przykład drogi w systemie 2+1 z barierkami oddzielającym pasy ruchu, który zaproponowałem w oddziale GDDKiA – napisał pan Michał.


Najnowsze artykuły w dziale Hit czy kit?

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Strzał w 10-tkę tekst! DK22 powinna być 4 pasmowa i to bez dwóch zdań! Ministerstwo ma Nas gdzieś!
  • Popieram autora tekstu w 100%. Pasy powinny być oddzielone barierkami, bo to co się dzieje na tej drodze to dramat. Na czołówkę wyjeżdżają jak kamikadze…
  • powinna mieć dwa pasy w jedną strone, a nie jak zwykle PISowskie GDDKiA wybuduje bubel, który za 10 lat będą rozwalać, aby zrobić 4 pasy :****
  • No i sprawa się wyjaśniła…PiS na socjal rozdaje miliardy, a bezpieczeństwo i rozwój na drugim planie! Drogi 4 pasmowej nie będzie, zrobią jakiś bubel, ratowników medycznych tez nie będzie, jak Ci któryś wyjedzie na czołowe powodując wypadek. Ale socjal? 1000 plus? To pierwszorzędne potrzeby PiSu. Autor tekstu super tekst!
  • Ruch na odcinku Elbląg - Fiszewo jest tak duży, że standard 2+2 jest jak najbardziej potrzebny. Jest to jedna z głównych dróg dojazdowych do Elbląga i powinna mieć taki układ. Układ 2+1 na pewno będzie lepszy od tego co jest obecnie, ale pod warunkiem, że pasy będą oddzielone barierami i to jest wg mnie minimum do jakiego trzeba dążyć. I abstrahując od odcinka Fiszewo - Elbląg, DK22 powinna mieć standard S na całym odcinku, z obwodnicami włącznie, ale nie wiem czy tego dożyję.
  • Poraz dodać do listy kolejną złośliwość czy nawet rzucanie kłód pod nogi ze strony olsztyńskiej instytucji. Ciekawe czy u siebie na Warmii i Mazurach też robią taką fuszerkę?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    54
    1
    Do_pomorskiego(2021-09-09)
  • Wyprostowanie zakrętów, 4 pasmowa jezdnia i przebudowa skrzyżowania przed wiaduktem na wjeździe do Elbląga - ruch na DK22 coraz większy, a z lewej wskakują z kolejki na Elbląg z kierunku Żurawca.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    55
    1
    Risto(2021-09-09)
  • Powinni zrobić drogę S czteropasmową od granicy do Starogardu Gdańskiego, to by służyło na lata, teraz jest taki ruch że strach wyprzedzać traktor
  • A co się dzieje gdy na tym jednopasmowym odcinku wydarzy się wypadek ? Nie ma miejsca na korytarz życia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    52
    0
    Gienio(2021-09-09)
  • Całkowicie się zgadzam z autorem. DK 22 z Elbląga do Malborka powinna być dwujezdniowa, z czterema pasami ruchu i w miarę możliwości bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Niestety GDDKIA forsuje inną infrastrukturę regionu z Olsztynem w centrum. Znam osobiście mieszkańców Olsztyna, którzy jadąc do Gorzowa Wlkp albo dalej do Niemiec wybierają drogę przez Elbląg i Malbork. A przecież ma powstać nowy odcinek dwupasmowej drogi z Olsztyna i Olsztynka do autostrady A1.No to jak można pozwolić aby jakaś tam dk 22 wspierała rozwój jakiegoś Elbląga i okolic?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    75
    0
    Ja też tu mieszkam(2021-09-09)
  • Nic nie da obwodnica bo przy zwężeniu do jednego pasa będą korki, wypadki, wpychanie się na siłę by jak najwięcej wyprzedzić, nie ma w naszym kraju kultury jazdy na suwak, droga będzie się korkować. Gdyby każdy jeździł przepisowo nie było by wypadków na zakrętach.
  • nie to co się dzieje tylko kto i jak jeździ prawko cała rodzina w chrupkach wydrapała
Reklama