[ X ]
Nie ma wolnej prasy bez finansowego wsparcia reklamodawców. Wszystko co publikujemy poniżej dostajesz w zamian za oglądanie banerów.To chyba nie jest wygórowana cena? Może wyłącz więc AdBlocka?

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

„Twój bilet do kina” – konkurs dla szkół podstawowych

Elbląg, „Twój bilet do kina” – konkurs dla szkół podstawowych

W Multikinie od października trwają zajęcia trzeciej edycji Akademii Filmowej. To największy program edukacji filmowej w Polsce, który wspierany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Pokazom filmowym w ramach Akademii Filmowej zawsze towarzyszą prelekcje, gry i ciekawe konkursy, przede wszystkim plastyczne, które dzieciom dają możliwość rozwijania myślenia obrazem, ćwiczenia zdolności manualnych, a organizatorowi okazję nagrodzenia najciekawszych pomysłów. Dlatego Multikino chce zaangażować najmłodszych fanów kina (szkoły podstawowe, klasy I-VI) i zaprasza ich do udziału w konkursie, którego tematem jest „Twój bilet do kina”.
       Jak powinien wyglądać bilet do kina? - na to pytanie odpowiedzą najmłodsi uczestnicy Akademii Filmowej. Zarówno interpretacja tematu, jak i technika, w której wykonane zostaną prace, jest całkowicie dowolna. Mali autorzy najciekawszych prac zostaną nagrodzeni zestawami książek i kolorowankami z bohaterami ulubionych filmów.
       Termin nadsyłania prac do wybranego Multikina upływa 30 marca.
      
       Akademia Filmowa w marcu:
      
       Klasy I, II, III – 5 marca
       Temat zajęć: Rzecz o nieprzemijających wartościach.
      
       „Łowcy smoków”
       Wytrwałość, odwaga (choćby bronienia własnych przekonań), lojalność, odpowiedzialność, szacunek dla uczuć innych – czyż nie są to wartości, które proponujemy na co dzień wpajać naszym podopiecznym? „Łowcy smoków” są skarbnicą tych podstawowych, społecznych wartości, podanych w przyjemnej, śmieszno-strasznej historii o śmiałkach, którzy porwali się na smoka o przydomku „Pożeracz Świata”. „Nie mogę wyjść z podziwu. Jak to możliwe, że ta historia nie ma swojego początku na kartach kanonicznej literatury fantasy? Na Zachodzie – Dryfująca Wioska, nieopodal – Morze Chmur. W epicentrum gorących wydarzeń troje sympatycznych bohaterów i naprawdę potężny przeciwnik (…). Wychodzi na to, że Europa wcale nie musi spoglądać z zazdrością w stronę czarodziei animacji z Ameryki” – pisali recenzenci.
      
       Klasy IV, V, VI – 3 marca
       Temat zajęć: Co w baśniach piszczy?
      
       „Tajemnica Rajskiego Wzgórza”
       Film Gabora Csupo pełnymi garściami czerpie inspiracje z najlepszych dokonań filmu familijnego, baśni filmowych oraz literatury dziecięcej. Znajdziemy tu odwołania do „Tajemniczego ogrodu”, „Czarnoksiężnika z krainy Oz” czy „Harry Pottera”. W „Tajemnicy Rajskiego Wzgórza” szczęśliwie brakuje intertekstualnych odwołań i aluzji w stylu „Shreka” – jest to opowieść stworzona dla młodego widza i w tym tkwi jej siła. Klasycznie opowiedziana intryga opowiadająca o przełamywaniu samotności, szukaniu własnej drogi i odnajdywaniu w sobie odwagi, by cały czas iść naprzód, będzie znakomitą propozycją dla widzów tęskniących za baśniowymi historiami w tradycyjnym stylu.
      
       Gimnazjum – 19 marca
       Temat zajęć: Gdy kino igra z tradycją, czyli wprowadzenie do popkultury.
      
       „Ostatni Samuraj”
       Widowiskowy obraz schyłku epoki samurajów skłonił Edward Zwicka, specjalistę od wielkich epickich przedstawień („Wichry namiętności”), do refleksji na temat cywilizacji, tradycji, nowoczesności i postępu. Film ma wiele fabularnych, kulturowych i psychologicznych uproszczeń, ale są to zabiegi uzasadnione: dzięki nim widzimy świat pełniej, razem z bohaterem przezywamy fascynację dalekowschodnią kulturą i dyscypliną ducha Japończyków. W „Ostatnim Samuraju” obserwujemy też pięknie ukazaną relację uczeń – mistrz, przy czym ani mistrz nie jest tu wiekowym starciem, ani uczeń nieopierzonym żółtodziobem. Ta popkulturowa refleksja na temat istoty dialogu ma w sobie coś obezwładniającego: jest przekonująca niczym wyrafinowany traktat i sugestywna niczym najcelniejsze w swej puencie haiku.
      
       Szkoły ponadgimnazjalne – 11 marca
       Temat zajęć: Prawa człowieka w filmie.
      
       „Hotel Ruanda”
       Jeden z recenzentów nazwał „Hotel Ruanda” kinowym leksykonem na znieczulicę społeczną, jaka jakiś czas temu masowo opanowała świat. To prawda. Film jest wstrząsający i powoduje, że inaczej patrzymy na dramatyczne wydarzenia oddalone od nas o bezpieczną odległość wielu tysięcy kilometrów i kilku stref klimatycznych. Film Terry George’a koncentruje się na brutalnym konflikcie pomiędzy plemionami Tutsi i Hutu, który rozpoczął się w afrykańskiej Ruandzie w 1994 roku i pochłonął ponad milion istnień. To opowieść o strasznej tragedii, ale i o tym, że nawet w najgorszych czasach można zachować człowieczeństwo – jak bohater filmu, który ocalił życie 1200 osobom.
      
      
      
Marcin Derecki, Multikino
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama