UWAGA!

Kreatywna Europa, czyli jaka? – posłuchaj!

 
Elbląg, Sopocka konferencja odbyła się w ramach kampanii „We are more!” oraz projektu Otwarty Kurort Kultury, realizowanego w ramach oficjalnego programu kulturalnego polskiej prezydencji w UE
Sopocka konferencja odbyła się w ramach kampanii „We are more!” oraz projektu Otwarty Kurort Kultury, realizowanego w ramach oficjalnego programu kulturalnego polskiej prezydencji w UE (fot. Agnieszka Jarzębska).

29 czerwca Komisja Europejska przedstawiła projekt unijnego budżetu na lata 2014-2020. Znamy też nazwę nowego programu kulturalnego, która brzmi Kreatywna Europa. O finansach i o tym, jak lobbować na rzecz kultury, rozmawiali w Sopocie uczestnicy międzynarodowej konferencji „We are more – Więcej kultury!”.

Program Kreatywna Europa obejmie trzy obecnie istniejące programy: Kultura, Media i Media Mundus. W latach 2014-2020 unijne wsparcie dla sektorów kultury i kreatywnego ma w ramach tego programu wynieść 1,6 mld euro. Priorytetem przy rozdziale pieniędzy ma być pomoc dla organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorstw, które działają na skalę międzynarodową i są silnie związane z promowaniem różnorodności kulturowej i językowej.
       Ludziom kultury z krajów należących do Unii Europejskiej zależy na tym, by zmobilizować i zachęcić do dyskusji o przyszłości kultury i jej finansowaniu wszystkich ludzi, którym na kulturze zależy, a także polityków i decydentów różnych szczebli. Jak mówią, właśnie teraz, kiedy będą zapadać decyzje o priorytetach Unii na najbliższe lata i o nowym budżecie, jest na to odpowiedni moment.
       Pomóc ma w tym ogólnoeuropejska kampania „We are more!”. Ma ona uświadomić zwykłym ludziom i politykom, jak ważną rolę w rozwoju społeczeństw pełnią kultura i sztuka, przekonać polityków do zapewnienia wsparcia dla kultury w nowym budżecie UE i zwiększyć uczestnictwo w kulturze wszystkich obywateli Unii.
       Koordynatorem kampanii jest Culture Action Europe – organizacja zrzeszająca ponad 6 tysięcy instytucji i stowarzyszeń związanych z sektorem kultury i sztuki, która ma siedzibę w Brukseli. Partnerem strategicznym jest Europejska Fundacja Kultury z siedzibą w Amsterdamie.
       Sopocka konferencja, która odbyła się w dniach 28-30 lipca, była częścią kampanii „We are more!”, a zarazem jednym z elementów projektu Otwarty Kurort Kultury, realizowanego w ramach oficjalnego programu kulturalnego polskiej prezydencji w UE. Sesję zorganizowało Nadbałtyckie Centrum Kultury, we współpracy z Culture Action Europe. Polskimi partnerami byli: Narodowy Instytut Audiowizualny, władze Sopotu i Stowarzyszenie Kultura Miejska.
       Z Lidią Makowską ze Stowarzyszenia Kultura Miejska rozmawiała Agnieszka Jarzębska.
      
eswiatowid.pl
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama