UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Gmina Elbląg ma własną komunikację

2021-01-01
Aktualizowany 2021-01-04 11:10
 
Elbląg, Większość linii gminnych zatrzymuje się na dworcu
Większość linii gminnych zatrzymuje się na dworcu (fot. Anna Dembińska)

1 stycznia to początek nie tylko rewolucji w komunikacji dla mieszkańców Elbląga, ale też wiejskiej gminy Elbląg. Na trasy wyjechały autobusy linii od 41 do 45, a po feriach mają ruszyć kolejne od linii 51 do 56. Dowożą mieszkańców podelbląskich miejscowości do miasta oraz szkół.

- Jestem optymistą jeśli chodzi o przyszłość tych linii. Jest ich aż 11. Mają za zadanie dowozić mieszkańców gminnych miejscowości do Elbląga i z powrotem. Do szkoły i pracy. Godziny kursowania autobusów tak zostały ułożone, by jak najbardziej pasowały mieszkańcom - mówi Zygmunt Tucholski, wójt gminy Elbląg. 

Od 1 stycznia na trasy wyjechały linie od nr 41 do 45, w czasie nauki szkolnej będą także kursować linie od nr 51 do 56. Wiele z nich będzie zajeżdżać na elbląski dworzec. Bilet jednorazowy kosztuje 4 złote, ulgowy 2 zł, można je kupić u kierowców i przesiadać się w ciągu godziny dowolną liczbę razy (ale tylko w ramach komunikacji gminnej). Koszt biletu miesięcznego to 100 zł,  a w przypadku ustawowych ulg jego cena to odpowiednio 51 zł (49 proc. ulgi), 49 zł (51 proc.) i 63 zł (37 proc.). Przewozy świadczą dwie elbląskie firmy - Noir i PKS. Dokładne trasy poszczególnych linii komunikacji gminnej można sprawdzić tutaj. Rozkłady jazdy - jak zapewniają gminni urzędnicy - pojawiły się na przystankach i w najważniejszych punktach poszczególnych miejscowości, są też już na stronie internetowej gminy. 

Formalnie organizatorem komunikacji na terenie gminy Elbląg jest Starostwo Powiatowe w Elblągu, któremu wiejski samorząd przekazuje dofinansowanie na ten cel.

  Elbląg, Gmina Elbląg ma własną komunikację
fot. Anna Dembińska

- Trudno dzisiaj dokładnie powiedzieć, ile będzie nas kosztować ta komunikacja, bo nie wiemy, jak będzie wyglądać sprzedaż biletów. Z szacunków wynika, że powinniśmy do niej dopłacać ok. 260 tysięcy złotych rocznie - dodaje wójt Tucholski. - Gdy uwzględnimy rządowe dofinansowanie przekazywane na ten cel, to mogę powiedzieć, że koszt uruchomienia jedenastu linii, dodając do tego koszty dofinansowania linii nr 11 i 16, które nadal funkcjonują na terenie gminy, powinien być niższy niż nasze dotychczasowe wydatki na organizację dowozu dzieci do szkół i dofinansowanie do kursów ZKM. Różnica może wynieść nawet 100 tys. złotych rocznie. Pierwsze sygnały, jakie spływają do nas od mieszkańców, są pozytywne. Tym bardziej że wiele miejscowości było dotychczas pozbawionych np. wieczorami zorganizowanego dojazdu do miasta. Dziękuję całej Radzie Gminy za wsparcie w sprawie uruchomienia gminnej komunikacji - dodaje wójt. 

Przypomnijmy, że od 1 stycznia zostały wprowadzone rewolucyjne zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej w Elblągu, o czym już wielokrotnie informowaliśmy.  Dzisiaj  - w pierwszy dzień roboczy nowego roku, nasz reporter na własnej skórze sprawdza, jak funkcjonuje po zmianach i o swoich wrażeniach wkrótce napisze. 

 

Warto zaznaczyć, że bilety na komunikację miejską nie obowiązują w komunikacji gminnej i odwrotnie. 

 

Nowe rozkłady jazdy ZKM w Elblągu znajdziecie również na portElu

RG, TB
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

  • Jeszcze oddzielne bilety na tramwaj zróbcie. Ale żenada
  • Autobusową linię nr 11 PRZYWROCIĆ NA STARYCH ZASADACH-LUDZIE DOJEZDZJĄ DO PRACY Z CENTRUM MIASTA -RUBNO, NOWAKOWO TO działalnośc gospodarcza-istnieją różne firmy. DZIECI DOJEZDZJĄ SAMODZIELNIE DO SZKÓL W centrum miasta /SzP nr 12,SzP NR 19,SzP nr 4,LO II, TE, TB, TM/ul. Bema, ul. Saperów, ul. Grottgera, ul. KOMEŃSKIEGO/
  • Z bogaczewa muszę kupić bilet za 4 zł i dojechać na dworzec. Potem muszę kupić bilet zkm linii 17 za 2.80 zl. Dzienny koszt 13.60 a miesieczny to 272 zł !!! Chory Elbląg
  • Jakaś masakra z tym nowym rozkładem z zawady do szpitala nie można dojechać czemu 13 i 17 nie dojeżdża do zawady nie każdy ma samochód a jest tu dużo starszych osób
  • Do pracy mam na godzinę 5.00 czyli o tej godzinie mam być w pracy jak ???? czym????? dojechać z dworca na ulicę Stoczniową ktoś mi może wytłumaczyć nie ma żadnego autobusu ani tramwaju po godz 4
  • Zapomnieli że ludzie dojeżdżają do innych miast do pracy Gdańsk, Olsztyn a nawet Pasłęk i mają pociągi ok 5 rano, ale co tam mogą iść z buta, najlepiej zlikwidujcie wszystkie linie i tak strach tymi złomami rano na lini nr. 1 na dworzec było jechać o 4.48 z Browarnej.
  • Zawsze była jest i będzie lipa w emblongu !!! Lepiej sobie kupić pasaretti w ddi buhahahaha
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17
    12
    Wieśniak Bobi(2021-01-04)
  • Dramat ten nowy rozklad jazdy !!!!! Do zmiany!!!!
  • No dobrze a gdzie są dostępne w takim razie rozkłady dla gminy Elbląg?
  • RobertKoliński Czy nieudolne władze elbląskiego ratusza czytają? Czy widzą, jak można efektywnie i rozumnie organizować transport publiczny na swoim terenie? Czy zauważają, że nie musi on przynosić ponad 20-milionowych strat rocznie? Czy dostrzegają, że jest to realizacja jednego ze sztandarowych postulatów Lewicy dot. rozwoju transportu publicznego w gminach go - dzięki neoliberalnej, łupieżczej polityce styropianów - pozbawionych? Czy muszę odwoływać się do Argumentum ad Kolejum Nadzalewum?; PS. Nowy rozkład jazdy ZKM to porażka - w weekend mieszkańcy np. Kamionki mogą sobie po 21-ej co najwyżej. .. iść spać; oddawać 7-kę, złodzieje!; [zdj. A w mającym mądrzejsze władze Olsztynie inwestycyjna robota wre!] Hashtagi: #samorzad, #nieudolnosc, #KolejNadzalewowa, #ZKM
  • za to wszystko zapłacicie radni i prezydencie!!!! referendum 2021!!!! won ze stołków! zwalniam was !!!!!
  • @RobertKoliński - Patrzcie ! Stary bolszewik pluje na swoich :)
Reklama