UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Jak dostać się do urzędu? Kierowcy łatwo nie mają

 
Elbląg, Jak dostać się do urzędu? Kierowcy łatwo nie mają
Fot. Michał Skroboszewski

- Departament Spraw Obywatelskich i Referat Obsługi Kierowców UM, ten przy dworcu PKS, jest niedostępny dla interesantów. Nie można załatwić żadnej sprawy - pisze nasz Czytelnik. Zaznacza, że do urzędu trudno się dostać, a próby kontaktu telefonicznego i mailowego zawodzą.

Nasz Czytelnik twierdzi, że niemal nie sposób dodzwonić się na podane przez urzędników numery telefonu. - Cudem raz się dodzwoniłem po godzinie 13, to mi wspaniałomyślnie zakomunikowano, że już nie przyjmują zgłoszeń na terminy i urząd już dziś nie pracuje. Jak to? Godzina 13 i Wydział Komunikacji nie pracuje? Przecież ma pracować do 16, tak jest tam napisane na drzwiach – mówi. Przypomnijmy, że nowa forma obsługi interesantów związana z wcześniejszym umawianiem się została wprowadzona ze względu na pandemię COVID-19.

W ubiegłym tygodniu postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja przy Placu Dworcowym 4, gdzie mieści się departament. Przy wejściu do urzędu uwagę zwracały kartka z napisem „NIECZYNNE! Wyłącznie kontakt telefoniczny” i spis numerów telefonów. Dziewięć numerów dla interesantów chcących zarejestrować pojazdy i po dwa dla chcących załatwić sprawy związane z prawem jazdy i transportem. Krótko po godz. 9, pod drzwiami departamentu było kilka osób, z czasem zaczęły się pojawiać kolejne. Część z nich próbowało uparcie dodzwonić się na podane w spisie numery telefonów.

- Mam już 77 połączeń na telefonie, żeby się tu dodzwonić – mówił jeden z interesantów. - Kolega ostatnio przekroczył 100 połączeń – dodał. - Ciekawe, czy tak jest w innych miastach – zastanawiał się. - A dzisiaj i tak jest mało osób.

- Ja już mam z 50 telefonów. Jak nikt nie odbiera, to jak coś załatwić – pytał inny.

Elblążanie pod zamkniętymi drzwiami urzędu chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z dostępnością tego miejsca dla interesantów, żywo wymieniali też swoje odczucia między sobą. Pozostaje oddać im głos:

- Jest tu pan za drzwiami, który cofa interesantów. Trzeba umawiać się na godziny. Ostatnio miałem na 12.30, wszedłem o 13.

- Od trzech dni próbuję się tu dodzwonić, w końcu przyszedłem na miejsce, żeby spróbować się dostać.

- Rozumiem sytuację z koronawirusem, ale tam w środku jest sporo miejsca. Odpowiednie odległości mogą być zachowane – mówiła jedna z pań stojących w kolejce.

Takich przemyśleń było oczywiście dużo więcej: "Wesela można do 150 osób robić, w kościele jeden przy drugim siedzi. Coś na uspokojenie powinniśmy tu dostać" – mówił jeden z oczekujących. "Mam sygnał pod tym numerem" – rzucił ktoś inny. "O, a ja mam pod tym" – stwierdziła osoba obok. "Ja tu przyszedłem wymienić dowód, ja tu mam pięciominutową sprawę do załatwienia” i tak dalej...

- Proszę pana, ja jestem umówiona na 9.30, mam pukać, czy będzie pan wołał – pytała jedna z interesantek, która pod drzwiami departamentu pojawiła się przed chwilą.

- Będę panią wołał – odpowiedział pracownik i zamknął drzwi.

Jak widać, oczekiwania w kolejce, prób kontaktu telefonicznego i związanych z tym odczuć w ostatnim czasie było na Placu Dworcowym 4 sporo. O komentarz w związku z problemami dotyczącymi dostępności Referatu Obsługi Kierowców dla interesantów zwróciliśmy się do Urzędu Miejskiego.

- Urząd Miejski, w tym Referat Obsługi Kierowców, od początku pandemii nie przerwał pracy. Od 25 maja br. umożliwiono interesantom wejście do budynku urzędu i ich bezpośrednią obsługę przy odpowiednio przygotowanych stanowiskach - zaznacza Łukasz Mierzejewski z biura prasowego UM w Elblągu. - Na chwilę obecną załatwianie spraw urzędowych jest możliwe zarówno osobiście, jak również poprzez komunikację elektroniczną, np. sprawy dotyczące zawiadomienia o nabyciu lub zbyciu pojazdu można załatwić poprzez platformę e-PUAP - podkreśla. - W celu zapewnienia wzajemnego bezpieczeństwa, wizyty odbywają się wyłącznie po uprzednim ustaleniu terminu spotkania pod wskazanym numerami telefonu, przy zachowaniu wysokich wymogów sanitarnych, tj. zakryciu ust i nosa przez interesanta, który dodatkowo wchodząc do budynku jest zobowiązany do dezynfekcji rąk i zachowania bezpiecznej odległości od innych osób. Urzędnik bezpośrednio obsługujący interesanta jest właściwie wyposażony w środki ochrony osobistej - dodaje urzędnik.

- Należy podkreślić, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 czerwca br. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. 2020 poz. 1066 ze zm.), zostały wprowadzone przepisy określające zasady oraz zadania, jakie urząd administracji publicznej jest zobowiązany do wykonania – zaznacza Łukasz Mierzejewski. - Paragraf 15 ust. 2 tego rozporządzenia - w urzędach administracji publicznej wykonujących zadania o charakterze publicznym - do odwołania - wskazuje dopuszczalną liczbę interesantów. W tym samym czasie i w jednym pomieszczeniu - stanowisku obsługi powinna przebywać 1 osoba załatwiająca swoją sprawę (oczywiście z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów) -  podkreśla Łukasz Mierzejewski. - W związku z panującą epidemią Referat Obsługi Kierowców funkcjonuje za zasadach określonych ww. rozporządzeniu oraz w komunikacie prezydenta Miasta Elbląga dotyczącym obsługi interesantów. Codziennie wyznaczony pracownik jest odpowiedzialny za odbieranie telefonów i umawianie interesantów na określony termin z jednodniowym wyprzedzeniem. Pracownicy dokładają starań, aby oprócz osób umówionych na konkretny termin obsłużyć osoby, które oczekują bez umówienia (np. po odbiór stałego dowodu rejestracyjnego). Ponadto w rozmowach telefonicznych udzielane są informacje o dokumentach potrzebnych np. przy rejestracji pojazdu. Jednocześnie prosimy naszych klientów o wyrozumiałość. W tym szczególnym czasie najważniejsze jest zachowanie rygorów bezpieczeństwa sanitarnego wobec naszych interesantów, jak również wobec pracowników Urzędu.

TB
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • Zwolnić ich wszystkich!!! Nie pracują to za co biorą pensje. I znieść te idiotyczne świstki i opłaty urzędowe!
  • Piękny przykład, jak w Polsce funkcjonuje biurokracja. Mamy XXI wiek, a wciąż nie można zarejestrować auta online. Żenada. Ale dla betonu trzeba trzymać stołki przecież. Państwo z dykty.
  • Nie chcemy urzędów! Nie chcemy opłat, podatków i zaświadczeń!
  • Dzwoniłem ponad 300 razy po 4 godzinach dowiedzialem sie że nie przyjmują na dziś proszę próbować jutro. Przecież to chore otwórzcie wiecej stanowisk
  • Powiem wam tak. .. Masakra. Ja od miesiąca próbuje się dodzwonic w godzinach porannych. I jak się cudem dodzwonię to słychać. .Dziś już nie przyjmujemy zgłoszeń do rejestracji. .Proszę dzwonić jutro. Chore. Nic tylko śmigać na starych blachach.
  • Czy ktoś się wreszcie wezmie za te święte krowy i pogoni urzędników do roboty?.
  • Grają w pasjansa nic nie robią.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    0
    Hospital(2020-07-07)
  • @pies na idiotów - właśnie za co biorą urzędasy kasę ja się pytam? to samo placówki i ajencje PKO BP wszystko czynne do godziny 16,do cholery jasnej a jak ktoś pracuje do 16 to co? bank który miał 4 miliardy zysku netto, a panie siedzą tam jak za kare
  • To jest chore. Po prostu chore aby izolować się od petentów ale podstawę prawną mają dziady. Każdy ośrodek może być zakluczony do odwołania, skrzynka wrzutowa, umawianie interesantów na godziny a przecież wiemy jaki ruch jest w wydziale komunikacji. To tak jakby oddziały banków zamknęli na klucz do odwołania i zero operacji na sali obsługi. .
  • Do wszystkich standaryzowanych i pracowników jednostek samorządowych informacja iż jeszcze przed urlopem jaśnie panującego włodarza miasta podjęto decyzję wypłaceniu nagrody dla szefów instytucji oraz wąskiej grupie urzędników UM. To tak zgodnie z zarządzeniem prezydenta miasta z kwietnia 2020 o wstrzymaniu wszelkiej formy premiowania, wzrostu wynagrodzeń, zatrudniania pracowników ? Jednym słowem oszczędności poza KASTĄ.
  • @standaryzowany - jeśli to prawda to Wróblewski już totalnie przegina, czy radni nieporadni mogą to sprawdzić, za coś do cholery bierzecie te diety
  • To wszystko jest tak chore, że szkoda nerwów. Zabarykadowali się na amen. U nich totalna psychoza, pandemia totalna, ciekawe jak Panie urzędniczki funkcjonują na co dzień, kwarantanna permanentna ? Dom - sterylna praca - dom. Podkładkę prawną daje rząd i drzwi mogą być zakluczone do odwołania. No ale na wybory to zapraszamy, premier zaprasza, ogłasza zerowe zagrożenie epidemią, epidemia już minęła, zapraszamy 60+, 70+ do głosowania na PAD bo słabo z frekwencją było.
Reklama