UWAGA!

Jak pozyskiwać więcej zapytań ze strony internetowej?

 Jak pozyskiwać więcej zapytań ze strony internetowej?

Podstawowym celem posiadania firmowej strony www jest oczywiście nawiązywanie kontaktu z klientami. Firmom chodzi o to, by potencjalny klient po wejściu na witrynę i zapoznaniu się z jej treścią, napisał wiadomość z prośbą o ofertę lub po prostu chwycił za telefon. To jednak nie jest takie proste. Nawet dobrze zaprojektowana strona niekoniecznie będzie konwertować. Dlatego warto zastosować na niej kilka skutecznych trików, dzięki którym możliwe będzie pozyskiwanie znacznie większej liczby zapytań.


       „Klikalny” adres e-mail

      
       Klientom nie zawsze chce się przepisywać lub kopiować adres e-mail umieszczony na stronie firmy. Dlatego dobrym pomysłem będzie dodanie przycisku, po którego kliknięciu automatycznie uruchomi się klient pocztowy. Ten sposób zadziała jednak wyłącznie w sytuacji, gdy użytkownik ma na komputerze czy urządzeniu mobilnym zewnętrzną aplikację do obsługi wiadomości elektronicznych (np. Outlook).
      
       Rada

      
       Jest to rozwiązanie szczególnie polecane firmom, którym zależy na pozyskiwaniu zapytań od użytkowników smartfonów i tabletów.
      
       Dobrze widoczny numer telefonu

      
       Należy go umieści albo na górze, albo na samym dole strony, czyli tam, gdzie spodziewają się go znaleźć użytkownicy. Numer musi od razu rzucać się w oczy – tutaj także można zastosować opcję „klikalną”. Wówczas naciśnięcie przycisku z numerem automatycznie uruchomi Skype’a.
      
       Bardzo dobrym pomysłem będzie także dodanie krótkiej informacji zachęcającej do tego, by rzeczywiście skontaktować się z firmą telefonicznie. Może to być np. „Telefon czynny 7 dni w tygodniu”. To z pewnością zadziała w przypadku klientów, którzy chcą skorzystać z oferty w weekend.
      
       Rozbudowany formularz kontaktowy
      
       Formularz powinien być oczywiście maksymalnie przejrzysty i nie przytłaczać treścią. Warto jednak zastosować tutaj prosty trik, mianowicie umożliwić użytkownikom wybór adresata wiadomości. Nawet jeśli prowadzisz firmę jednoosobową, to możesz zaproponować, aby klient przesłał zapytanie do „działu handlowego” czy „działu obsługi”. Wygląda to bardziej profesjonalnie i z pewnością zachęci część klientów do skorzystania z formularza.
      
       Gwarancja odpowiedzi w ciągu 24 godzin
      
       Jest to znakomity sposób na zyskanie przewagi nad konkurencją. Wciąż wiele firm nie obsługuje klientów w weekend. Niektóre są też święcie przekonane, że klienci nie mają nic lepszego do roboty, niż czekać w nieskończoność, aż ktoś łaskawie odpowie na ich zapytanie. Jeśli umieścisz na stronie informację, że klient ma gwarancję otrzymania oferty czy wyceny w ciągu 24 godzin, to z pewnością konwersja wyraźnie wzrośnie. Pamiętaj jednak, że nie może to być deklaracja bez pokrycia!
      
       Zastosuj te proste triki na swojej stronie lub wspomnij o nich wykonawcy witryny, a przekonasz się, że wzrost liczby zapytań będzie tylko kwestią czasu. Sprawdzone!
      
       Andrzej Weiss
       Agencja reklamowa Soluma Interactive.
      
       Więcej bezpłatnych poradników dla biznesu (prowadzenie firmy, założenie firmy, marketing): tutaj

      
---- materiał komercyjny-----
 

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie