UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Morąg, Braniewo i Miłki

W ubiegłym tygodniu w Szkole Podstawowej nr 1 odbył się Wojewódzki Konkursu Języka Polskiego dla szkół podstawowych. Drugie miejsce zajęła w nim Gabriela Harasim ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Braniewie. Najwyższe miejsce spośród elblążan zajęła Paulina Starańczak ze Szkoły Podstawowej nr 12 - na początku drugiej dziesiątki.

Do konkursu na etapie rejonowym przystąpiło ok. 700 uczniów z 22 powiatów województwa warmińsko-mazurskiego, spośród nich wyłoniono 74 uczestników etapu wojewódzkiego. W finale wojewódzkim zwyciężyła Zuzanna Kowalik ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Morągu (nauczyciel Elżbieta Ziółkowska). Drugie miejsce ex aequo zdobyły Gabriela Harasim ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Braniewie (nauczyciel Genowefa Jarmoła) i Eliza Supińska ze Szkoły Podstawowej w Miłkach powiat giżycki (nauczyciel Regina Siekierda). Wśród 22 laureatów konkursu znalazła się uczennica Szkoły Podstawowej nr 12 w Elblągu Paulina Starańczak (nauczyciel Katarzyna Kurek).
     Żeby zakwalifikować się do etapu wojewódzkiego uczniowie musieli m.in. wykazać się znajomością lektur: „Oskar i pani Róża” Erica-Emmanuela Schmitta, „Sposób na Alcybiadesa” Edmunda Niziurskiego i „Momo” Michaela Endego a także dokonać analizy i interpretacji wiersza Wisławy Szymborskiej. Na etapie wojewódzkim trzeba było m.in. wykazać się umiejętnością odczytywania dzieła malarskiego i znajomością terminów związanych z filmem i teatrem. Na koniec uczniowie musieli napisać pracę na jeden z wybranych tematów, odwołując się do przeczytanych lektur i innych tekstów kultury.
     - Poziom tegorocznego konkursu był wyrównany. Członkowie jury byli pod wrażeniem dojrzałości sądów, erudycji i umiejętności językowych najlepszych uczestników konkursu - mówi Marlena Derlukiewicz z Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu, przewodnicząca jury i autorka konkursowych pytań.
     

 

PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
Reklama