UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @ RobertKoliński- jaką część Elbląga uważa pan za śródmieście? a o śródmieściu i jego modernizacji drogowej mowa. Którędy wytyczyłby pan tę trasę śródmiejska. Jak pan sam zauważył Jaworzno ma dwa razy większą powierzchnię, więc jest łatwiej wybudować nową drogę, a Elbląg ma o 30 tys ludzi więcej. Jaworzno składa się z kilkudziesięciu dzielnic(w skład niektórych wchodzą osiedla)(często dawnych samodzielnych miast lub wsi), bez wyraźnych granic pomiędzy nimi. Rozchodzą się one gwiaździście od centrum, Tak na prawdę to była wioska, która prawa miejskie uzyskała w XX wieku. Szkoda że nie ma wyliczeń ile aut przejeżdża, przez tę trasę śródmiejska, a ile w Elblągu np AL. Grunwaldzką. Poza tym to nie do polityków Jaworzno miało szczęście, tylko do węgla, dzięki któremu są tam elektrownie i kopalnie. Pod koniec XX wieku Jaworzno było miastem z największą liczbą elektrowni na świecie – funkcjonowały 3 elektrownie.
  • RobertKoliński @ilDEB - Przecież Elbląg jest bardzo podobną wioską, tylko nieco starszą, która również składa się z od czapy pobudowanych na obrzeżach dawnego miasta osiedli-sypialni wiadomo-po-co włączonych w granice miejskie w ostatnich 30 latach. Co zresztą też jest "zasługą"bezmyślnych włodarzy kolejnych kadencji, całe to niepotrzebne "spuchnięcie"miasta i dzisiejsze problemy - komunikacyjne i finansowe. Nie ma specjalnie znaczenia ilość miejsca na wytyczanie nowych tras, bo tam też nie wytyczano ich od podstaw, ale precyzyjnie projektowano w tym, co jest. Do tego zwężanie nie wymaga zwykle dodatkowej przestrzeni, prawda? Cały myk polega na tym - i to jest najważniejsze przesłanie artykułu - że tam projektowaniem ruchu drogowego i siatki komunikacyjnej zajęli się specjaliści, a nie ludzie cyt. "których jedyną kwalifikacją jest posiadanie prawa jazdy". I dokładnie to samo należałoby uczynić w Elblągu. Nie mówię przecież o bezmyślnym kopiowaniu rozwiązań, ale dostosowaniu ich do elbląskich warunków - to na tym polega mądre planowanie, nie na ślepym naśladownictwie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    3
    RobertKoliński(2019-12-11)
Reklama