UWAGA!

Tu mieszkańcy nie czują się bezpiecznie

 Elbląg, Przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej jest postrzegane jako jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc
Przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej jest postrzegane jako jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc (fot. Michał Skroboszewski, arch. portEl.pl)

Najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie: płk Dąbka/Węgrowska. Najbardziej niebezpieczne przejście dla pieszych: na al. Grunwaldzkiej przy wyjściu z Elzamu. Te miejsca wskazali mieszkańcy w ankiecie przygotowanej przez elbląskich policjantów.

Policja zapytała mieszkańców Elbląga o ich poczucie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Na ankietę odpowiedziało 268 elblążan, z czego niemal 75 proc. stanowiły osoby, które określiły się, że w ruchu drogowym najczęściej występują jako kierujący. Wyniki ankiety przedstawiono dzisiaj na konferencji w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Elblągu.

Jednym z pytań była kwestia najbardziej niebezpiecznych miejsc w ruchu drogowym.

- To nie jest statystyka, tylko miejsca, w których subiektywnie elblążanie nie czują się bezpiecznie – mówił komisarz Robert Papierowski, zastępca komendanta komisariatu Policji w Pasłęku, który przedstawiał wyniki ankiety.

Jak się okazało, najtrudniejszym elementem w ruchu drogowym jest... przejechanie skrzyżowania. W swoistym „rankingu” najtrudniejszych zwyciężyło... skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Węgrowskiej.

- W ankietach padło stwierdzenie, że to dziwne skrzyżowanie nawet mieszkańców wprowadza w błąd, nie mówiąc o przyjezdnych – mówił komisarz Robert Papierowski.

Kolejne miejsca zajęły rondo przy ul. Browanej, Robotniczej i Teatralnej, skrzyżowanie ul. Fromborskiej z ul. Królewiecką oraz skrzyżowanie ul. Kościuszki, Piechoty i E. Orzeszkowej.

W „kategorii”  niebezpiecznych przejść dla pieszych elblążanie wskazali to przy Elzamie na al. Grunwaldzkiej oraz przejścia dla pieszych na ul. Nowowiejskiej. I to mimo że w tych miejscach od niedawna istnieją dodatkowe sygnalizacje ostrzegające kierowców.

SM

Najnowsze artykuły w dziale Społeczeństwo

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • dobrze że ankiety o Elblągu nie przedstawił policjant z Katowic
  • RobertKoliński Tak to już bywa, kiedy władze miejskie (od lat, bo przecież to nie tylko władze obecne, choć wiadomo powszechnie kto tu zarządza od dekad)projektują miasto i jego rozwiązania komunikacyjne pod samochodziarzy, nie zaś pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozwoju transportu publicznego oraz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Potem pojawiają się właśnie problemy ze skrzyżowaniami, "dziwnymi"rondami, brakiem miejsc parkingowych w mieście czy kilometrowymi korkami na drogach. Przedstawiałem już wielokrotnie naszym włodarzom rozwiązania przyjęte w Jaworznie, modelowym przykładzie w naszym kraju, mówili o nich elbląscy aktywiści/tki ale - wiadomo - krew w piach. Przypomnę zatem jeszcze raz: "W tym mieście od 18 miesięcy nie było ani jednego śmiertelnego wypadku samochodowego. Nie działa tam fotoradar. Jak tłumaczą władze Jaworzna, poprawa bezpieczeństwa wynika ze zwężenia dróg. - Ulice mają być przede wszystkim dostosowane do funkcji jaką mają pełnić. Błędna jest teza, że gdy jest szeroko, to jest bezpiecznie - zaznacza Tomasz Tosza, zastępca dyrektora ZMDiM w Jaworznie. Pomogło także wyprowadzenie ruchu z centrum miasta. - Spowodowało to spadek ilości samochodów, a za tym szły kolejne zmiany, czyli np. postawienie na komunikację publiczną - zaznacza Tomasz Tosza. "
  • RobertKoliński Polecam lekturę, jest tego pełno w sieci, np. tu: "Jaworzno jak Skandynawia. Tu już wiedzą, co zrobić, żeby na drogach przestali ginąć ludzie. "Co więcej, władze Jaworzna same chętnie udzielają informacji na temat i dzielą się swoimi doświadczeniami. Tylko trzeba chcieć słuchać. Hashtagi: #TransportPubliczny,#KomunikacjaMiejska
  • Przejście przy Szpitalu Zespolonym też jest bardzo niebezpieczne, bo kierowcy wyjeżdżający spod szpitala w lewo mają bardzo mało czasu w trakcie "luk"między sznurami samochodów i często nieuważnie pakują się wprost na przechodzących (te same "luki")pieszych. Przejście koło Elzamu jest niebezpieczne, bo kierowcy za szybko tamtędy jeżdżą. Gdyby ustawić sygnalizację na całej Grunwaldzkiej (kilkanaście lat temu była tak ustawiona), żeby przepisowo jadąc mieć "zieloną falę", to problem by zniknął. Przejście na wysokości hotelu Arbiter jest równie niebezpieczne co to pod Elzamem. A skrzyżowanie w kształcie ronda, to już mistrzostwo świata. Nie zdziwię się, jeśli kiedyś okaże się, że zamówili je w ratuszu elbląscy blacharze lub złomiarze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20
    8
    PawełG(2019-12-11)
  • Koliński, idźże w końcu do diabła, co?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    31
    14
    PawełG(2019-12-11)
  • 12-go lutego - Grota Roweckiego - Armii Krajowej - gdy tylko jest problem z sygnalizacją kierowcy dostają małpiego rozumu, podobnie skrzyżowanie wyżej czyli Teatralna -Królewiecka-Dąbka-Nowowiejska. Jednym słowem kierowcy nie potrafią jeździć. Ulice tylko z sygnalizacją (najlepiej kierunkową) a samochody z abs, czujnikami ruchu etc.
  • W tekście jest ulicy Borowanej :)
  • @Tomasz85 - Ale co jest nie tak ze skrzyżowaniem Teatralnej z Dąbka, Królewiecką i Nowowiejską? Jeżdżę tamtędy bardzo często i jedyny problem to zakorkowanie. .. i mądrale blokujący ruch. Nie piszę o tych, którzy nie wpuszczają włączających się ze strony Nowowiejskiej w prawo, chociaż to denerwujące, ale o tych, którzy po wjechaniu pod koniec zielonego stoją na środku i grzecznie (aczkolwiek bezczelnie i nieprzepisowo)czekają aż samochody przed nimi podjadą do przodu przy kolejnym zielonym, za nic mając kierowców, którym zablokowali drogę.
  • Rondo na Browarnej jest ok. Nawet bardziej od skrzyżowania na Dąbka, na które ciągle ktoś się skarży, że przystanek zasłania samochody. Moim zdaniem nie zasłania, tylko trzeba uważać i myśleć do przodu. Na kursie powinni tego uczyć. ..
  • @PawełG - btw. Dąbka nie jest trochę dalej?
  • portel znów ma jakiś problem z moim komentarzem. Napisałem 3 kolejne, w tym 1 podobnej długości i zostały przeposzczone przez cenzurę, a tamtego nadal nie ma.
  • Przecież wiesz dobrze że ta pseudo władza samorządowa nie jest nic dobrego zrobić dla lokalnej społeczności,zatrzymali się w roku 1997 ,zaprzedali się dla olsztyna ,i tylko knują w swoim " Układzie Zamkniętym",zostaje nam tylko jedno przymierze wszystkich sił nie ważne czy się lubimy czy nie ,dla dobra miasta tych ludzi musimy odwołać.
Reklama