UWAGA!

Alfabet kibica Olimpii (część 2)

To będzie weekend po znakiem Olimpii! W sobotę prezentacja zespołu na starówce, w niedzielę pierwszy mecz w sezonie, a już dzisiaj Aflabet Kibica, czyli to, o czym każdy fan żółto-biało-niebieskich wiedzieć powinien. W piątek dotarliśmy do hasła spod litery K, dzisiaj dokończenie.

L jak Legionovia Legionowo
       Pierwszy rywal Olimpii w nowym sezonie. Inauguracyjne spotkanie już w najbliższą niedzielę w Elblągu o godz. 17. W poprzednim sezonie z Legionovią nie przegraliśmy. Na wyjeździe padł remis, na Agrykola 8 - po szalonym meczu - Olimpia wygrała 4:3. Patrz filmik obok. Wszyscy na stadion!
      
       Ł jak Łuk
      
Wspominaliśmy już pod “K” o konkursach związanych z zakupem karnetów. Sklep Kibica - Olimpijczyk.net również zachęca do nabywania wejściówek przypominając, że tym sposobem na stadion wchodzisz omijając kolejkę, oszczędzasz pieniądze i stajesz się sponsorem klubu. Dodatkowo Olimpijczyk.net przygotował konkurs. dla wszystkich osób, które kupią karnet na trybunę Łuk we wspomnianym sklepie kibica. W przerwie niedzielnego inauguracyjnego meczu odbędzie losowanie dwóch zwycięzców, którzy otrzymają nową kibicowską koszulkę.
      
       M jak marketing
      
Od jubileuszowego sezonu marketing i PR klubu wskoczył na niespotykany dotychczas poziom, co nie oznacza, że jest idealny. Jednak od 2015 roku w kwestii szeroko rozumianego marketingu zmieniło się wiele, chociażby w social media. Klub postawił na stały rozwój najbardziej popularnej platformy social - Facebook. Współpraca z profesjonalnym grafikiem, interakcja z kibicami i ilość postów na niespotykanym wcześniej poziomie.
       Geotargetyzacja postów, posty sponsorowane, stałe powiększanie grona obserwujących i lubiących. Olimpia jest także na Instagramie i Twitterze, gdzie w charakterystyczny dla danej platformy tworzy przekaz, założył także konto na youtube - patrz “R”.
       Olimpia współpracuje z elbląską drukarnią Opegiek, która systematycznie dostarcza klubowi ulotki (direct marketing) zapowiadające mecze lub akcje promocyjne. Ulotki są dystrybuowane w różnych lokalizacjach (sklepy, klatki schodowe), także na stadionie.
       Sprzedaż internetowa: Olimpia podąża za duchem czasu i rozwinęła możliwość zakupu wejściówek na mecze. Od 2015 roku kibice mogą kupować bilety za pomocą internetu.
       Akcje promocyjne: odwiedziny w elbląskich szkołach, spotkania w kinach, organizacja Olimpijskiej Ligi Mistrzów, organizacja Olimpijskiego Dnia Dziecka itp. wszystko ma na celu promowanie Olimpii i wychowywanie kolejnych pokoleń kibiców żółto-biało-niebieskich
       Promocja samych meczów odbywa się także na różnych płaszczyznach: najbardziej znane, czyli plakaty, promocja w internecie, ekrany LED. Marketing to jednak nieograniczone pole manewru i promocji, które wciąż będzie wdrażane w Olimpii. Jedynym ograniczeniem są - jak zawsze - koszta.
      
       N jak nagłośnienie
      
Bolączka stadionu miejskiego w Elblągu. Panująca sytuacja na A8 nie zadowala nikogo: kibiców, władz Olimpii oraz MOSiR. W nadchodzącym sezonie sytuacje, że spiker jest ledwo słyszalny w początkowej części trybuny A1 oraz na trybunie ŁUK przejdzie do historii. Rozwiązaniem na inauguracyjny mecz, będzie wzmocnienie obecnego nagłośnienia dodatkowymi kolumnami estradowymi. Odzwierciedleniem zapowiadanej sytuacji jest pamiętny mecz barażowy z Motorem Lublin.
       Na kolejnych meczach stadion miejski będzie już wyposażony w nowo zakupione głośniki i tym samy problem z nagłośnieniem powinien zostać rozwiązany.
      
       O jak obrona
      
Najbardziej przebudowana formacja w Olimpii. W żółto-biało-niebieskich barwach już nie zagrają: Kubowicz, Bukacki czy Pietroń, ale w ich miejsce przyszli Kiełtyka, Klepacki, Kop-Ostrowski, Balewski (dołączył z juniorów), Rozumowski (dołączył z juniorów) i przede wszystkim Lewandowski. To w nim pokładane są największe nadzieje. Bagaż doświadczeń ogromny, potwierdzeniem jest chociażby poprzedni sezon w I lidze, gdzie rozegrał 21 meczów. O ważnej roli Lewandowskiego świadczy również fakt, że został wybrany nowym kapitanem drużyny.
      
       P jak prezentacja
      
W tym roku prezentacja drużyny odbędzie późno, ale nie mogło być inaczej, skoro ruchy transferowe trwały jeszcze do poprzedniego tygodnia. W każdym razie okazja do poznania “nowej” Olimpii już w najbliższą sobotę na placu katedralnym na Starym Mieście. Oprócz ceremonii prezentacji całej kadry pierwszej drużyny, w okolicach sceny powstanie klubowe stanowisko, przy którym będzie okazja na zakup karnetów na zbliżający się sezon. Prezentacja o godz. 17., sprzedaż karnetów od 16:30.
      
       R jak relacje TV Olimpia
      
Projekt koordynowany przez TV Olimpia Elbląg na YouTubie. Działa od dwóch lat. Debiutował za czasów gry Olimpii Elbląg w III lidze, potem była relacja live z pamiętnego barażu (słupki oglądalności sięgały naprawdę wysoko), następnie sezon 2016/2017 w II lidze. TV Olimpia Elbląg to relacje z prawie wszystkich wyjazdowych spotkań Olimpii (zdarza się tak, że klub gospodarz nie wyrazi zgody, więc relacji nie ma), relacje live z meczów w Elblągu, wywiady, skróty, materiały video. Nie brakuje także relacji live z meczów sparingowych! Dziś TV Olimpia Elbląg to wciąż rozwijający się projekt z sporą liczbą subskrybentów.
       Przez ponad 24 miesiące zdarzyły się dwie rysy w działalności TV Olimpia. Niemożność obejrzenia meczu Pucharu Polski w Zdzieszowicach oraz meczu III ligi z Działdowie. W obu przypadkach połączenie z internetem było zbyt słabe. Nie trzeba dodawać, że Olimpii oberwało się i to znacznie. Klub dokłada jednak wszelkich starań, aby podobne sytuacje się nie powtarzały. Stąd akcja ze szczegółami pod tym linkiem: https://patronite.pl/olimpiaelblag
      
       S jak spiker 
       PZPN - jako przykład od górny - wciąż dąży do profesjonalizacji piłki nożnej w kraju. W ostatnim czasie spikerzy PZPN otrzymali wiadomości, że stare uprawnienia spikera zawodów wydane przez PZPN, tracą ważność i do prowadzenia meczów szczebla centralnego wymagana jest aktualizacja uprawnień na Centralnym Kursie Spikerskim.
       Uspokajamy. Certyfikat spikera Olimpii został zdobyty w roku 2016, zatem komunikat PZPN Elbląg omija. Co ciekawe, najwyższe uprawnienia spikerskie, posiada jeszcze dwóch pracowników Klubu.
       Nowością od zbliżającego się sezonu będzie wyjście spikera na płytę boiska. Olimpia postawiła na model pracy 1+1 polegający na uatrakcyjnieniu spotkań domowych poprzez pracę spikera plus wodzireja. W stanowisku na trybunie A2 pozostanie DJ, zaś spiker będzie pracować bliżej płyty boiska.
      
       T jak trybuna B
       - „Ja jako kibic od 35 lat, który siedziałem zawsze w tym samym miejscu, jestem zniesmaczony, że nie będę mógł korzystać z tej właśnie trybuny i zapewne nie jestem sam. Dlaczego wobec tego ta trybuna ma być zamknięta, skoro jest w dużo lepszym stanie technicznym, chociażby ma zamontowane na całości krzesełka niż dostępna trybuna „łuk”?

  Elbląg, Potwierdzenie decyzji PZPN od zamknięciu trybuny B
Potwierdzenie decyzji PZPN od zamknięciu trybuny B (fot. Olimpia Elbląg)


       Dlaczego elbląscy szalikowcy mogą decydować że chcą kibicować na „łuku”, a innym fanom odmawia się korzystania z trybuny „prostej”, oraz zmusza się ich do oglądania meczu na blaszaku, w ścisku i pod słońce?” - zastanawiał się ostatnio kibic Olimpii w otwartym liście do naszej redakcji. Odpowiedzią niech będzie potwierdzenie Komisji Licencyjnej, które prezentujemy na zdjęciu obok.
      
       U jak ultras
      
Nadchodzące emocje piłkarskie są wyczuwalne wśród kibiców odpowiedzialnych za doping. Na ich stronie czytamy: ”Mobilizujcie swoich znajomych, rodzinę, zabierz ze sobą kogoś, kto nigdy nie był na Olimpii albo był kiedyś i trzeba mu przypomnieć. Od nas wszystkich zależy, jak będą wyglądać mecze Olimpii w tym sezonie, więc włóżmy w to trochę serca i zaangażowania. OLIMPIA TO MY!!”. Czyli oni będą w niedzielę, a Ty?
      
       W jak wzmocnienia
      
Zawsze gorący temat. Ktoś powie, że z drużyną pożegnały się postaci pierwszoplanowe, przede wszystkim: Kubowicz, Pietroń, Sokołowski, Bukacki i Piceluk. Inny stwierdzi, że pożegnaliśmy zawodników nasyconych, którzy z Olimpią najważniejsze dokonali. Awans do II ligi, a potem potwierdzenie formy i wysokie piąte miejsce w roli beniaminka. Odejście ww. piłkarzy to także odciążenie klubowej kasy, a powstałe luki dały miejsce na dopływ świeżej krwi. Do Olimpii przyszli: Michał Kiełtyka, Mateusz Szmydt (obaj z Concordii Elbląg), Filip Kop-Ostrowski (Salos Szczecin), Piotr Kurbiel (Lech Poznań), Tomasz Lewandowski (Pogoń Siedlce), Szymon Klepacki (Korona Kielce). Tylko czas pokaże, czy faktycznie okienko trwające okaże się wzmocnieniem, czy będzie zupełnie inaczej. Nie czas i miejsce na podsumowania.
      
       Z jak zmiana
      
Chodzi o zmianę terminu rozgrywania meczów. Sobotni termin, do którego jest przyzwyczajona większość kibiców Olimpii, został zmieniony na niedzielne popołudnie. Wbrew pozorom i opiniom niektórych kibiców, do tej decyzji Olimpia namawiana była od dłuższego czasu, głównie przez SLO klubu i jego środowisko. Głównym argumentem za zmianą jest oczywiście wolny dzień od pracy, co ma zwiększyć frekwencję na stadionie. W sobotę duża część kibiców pracuje, stąd prośba o zmianę. Niedziela ma być magnesem przyciągającym na stadion, bo zazwyczaj tego dnia nie mamy większych obowiązków. To czas rodzinny, idealny na odwiedziny Agrykola 8. Czy teoria znajdzie potwierdzenie w rzeczywistości, zależy chociażby od Ciebie! Już w niedzielę inauguracja sezonu!
      


       Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl jest patronem medialnym ZKS Olimpia Elbląg
      
OL

Najnowsze artykuły w dziale Olimpia

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama