UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Autobusowy problem nie tylko z „siódemką”

 
Elbląg, Autobusowy problem nie tylko z „siódemką”
(fot. Anna Dembińska)

Arriva od kilku dni ma problem z obstawianiem linii autobusowych w Elblągu. Z rana autobusy linii nr 7 nie przyjeżdżają, podobnie jest na linii nr 31 – poinformował nas jeden z Czytelników. Sprawdziliśmy: Zarząd Komunikacji Miejskiej nałożył na Arrivę karę finansową. Co jest przyczyną problemów przewoźnika?

Czytelnik poinformował nas o problemach jednego z przewoźników już 6 listopada. - Od kilku dni zauważyłem, że Arriva, jeden z przewoźników komunikacji miejskiej, ma problem z obstawianiem linii autobusowych. Z rana autobusy linii 7 albo nie przyjeżdżają, albo potrafią przyjechać nawet dwa pod rząd. Mało tego - na linii 31 również nie pojawiają się autobusy Arrivy – pisał nasz Czytelnik. - Pamiętają Państwo sytuację z firmą Warbus czy będzie tak samo? Zauważyłem, że zamiast autobusów Arrivy na linii 7 czy 31 możemy spotkać autobusy miejskie firmy PKS Elbląg, która jak zawsze ratuje sytuację i naprawia problemy.

Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do Zarządu Komunikacji Miejskiej i Arriva Bus. Na odpowiedzi czekaliśmy odpowiednio aż siedem i cztery dni.

- Ze względu na serię wydarzeń losowych operator Arriva Bus Transport Polska Sp. z o.o. nie zdołał w ostatnim czasie zapewnić obsługi powierzonych linii na satysfakcjonującym poziomie. ZKM w Elblągu podjął działania w celu zdyscyplinowania ww. operatora (zostały nałożone dotkliwe kary przewidziane w umowie na świadczenie usług przewozowych). Ponadto ZKM wystąpił do PKS w Elblągu Sp. z o.o. o przejęcie części najbardziej istotnych zadań (w tym konkretnym przypadku była to „połowa” linii nr 7) – potwierdza Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Według zapewnień Arrivy, sytuacja w przyszłym tygodniu wróci do normalności. Za utrudnienia związane z tą sytuacją przepraszamy i jednocześnie informujemy,  że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (art. 62 ustawy z dnia 15listopada 1984r. prawo przewozowe), każdy pasażer ma prawo wystąpić do operatora linii o zwrot kosztów poniesionych wskutek braku kursu np. kosztu przejazdu taryfą. Pismo zawierające opis sytuacji, kopię rachunków oraz dane kontaktowe należy kierować bezpośrednio do operatora danej linii. Informacje teleadresowe znajdują się m.in. na stronie ZKM w Elblągu.

Za zaistniałą sytuację przeprasza również Arriva Bus. - Wspomniane zmiany spowodowane były przejściowymi ograniczeniami technicznymi i miały charakter jednostkowy. W związku z powyższym od przyszłego tygodnia obsługa linii przez Arriva będzie odbywać się bez zakłóceń.

Pasażerów za wszelkie utrudnienia najmocniej przepraszamy – napisała do nas Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy Arrivy.

Jakiej wysokości były "dotkliwe kary", o których pisze ZKM?  - W ostatnim okresie rozliczeniowym w wysokości 48 409,80 zł. Dla zobrazowania jest to blisko 1/5 przychodu tego operatora z tytuł świadczonych usług przewozowych - dodaje Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej. 

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

  • tak to jest z przetargami, bierzesz najtańszego dziada i potem problemy, w Elblągu linie powinny być obsadzone przez miejską spółke czy nawet PKS a nie PRZETARGI
  • Pasażer ma prawo, a kłopoty były przejściowe. Jaką trzeba mieć czelność aby o tym w taki sposób pisać. Dopóki miasto nie weżmie doopy w garść i nie przywróci własnej komunikacji, takie kwiatki są i będą. A na bieżąco, z przystanku to można co ? nic. Przecież każda z tych firm ma swoich dyspozytorów, nr. telefonów na przystankach nie ma, bo po co ? i to jest tylko wierzchołek tej góry lodowej. Śpijcie spokojnie, tam w UM, do następnych wyborów.
  • Wkuźony - masz prawo być wkurzony. Obok tego, że nie znasz ortografii to także nie masz pojęcia o prawie przetargowym. Zgodnie z nim zamawiający przetarg musi wybrać najtańszą ofertę. Przy ocenach zgłoszeń jest to najważniejszy czynnik, a prawo traktuje wszystkich przystępujących do przetargu jako odpowiedzialnych i nie zezwala na swobodny wybór, według własnego uznania czy przekonań o korzystniejszej ofercie.
  • RobertKoliński Dlaczego w Elblągu nie ma jednej spółki przewozowej dla transportu autobusowego, skoro i tak co roku dorzucamy do miejskiego transportu po 20-kilka milionów złotych? Nie dość, że jedna spółka to mniejsze koszty i mniej problemów organizacyjnych, to w dodatku za te pieniądze finansowalibyśmy przynajmniej swoją, komunalną spółkę a nie kolejnych prywaciarzy, na których widać właśnie, jak można polegać; Hashtagi: #transport, #samorzad, #GdzieLogika
  • A tak się fachowcy kłócili ze mną w poprzednim artykule, że PKS nie pomaga Arrivie w utrzymaniu linii gdyż sami nie ogarniają tematu. .. Na miejscu szefa PKS bym się na nich wypiął i niech miasto radzi sobie samo skoro wybrało takiego przewoźnika jak Arriva. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    22
    9
    Zorientowany(2020-11-13)
  • @RobertKoliński - Łatwiej dorzucić 20 milionów niż brać sobie na łeb i własną odpowiedzialność firme komunalną.
  • Metaamfetarriva
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    2
    Siesta777(2020-11-13)
  • RobertKoliński Jak się ma laików zamiast fachowców, to pewnie tak. Przy czym te ~20 mln zł to tylko taki coroczny bonus, bo zdaje się sam kontrakt na dodatkowe ~45 mln zł opiewa, nie tak? Inwestując za to w porządną komunalną spółkę przewozową to za 5 lat mamy w Elblągu transport miejski z prawdziwego zdarzenia, no ale do tego to potrzeba wizji i rozumu, bo kwestię odpowiedzialności i fachowców już omówiliśmy; Hashtagi: #samorzad, #transport, #nieudolnosc
  • A dlaczego na zdjęciu autobus PKS-u? PKS przejął część linii nr 7 Arrivy. Zdjęcie jest wyznaczone.
  • Ten czytelnik musi mieć wyjątkowo nudne życie aby zwracać uwagę na takie rzeczy, jakiej spółki podjechał autobus na jakiej linii. Niech może zwróci jeszcze uwagę na średnią ilość gapowiczów na poszczególnych liniach w zależności od faz księżyca i czy jest rynek oraz dnia tygodnia. .
  • @WKUŻONY - Po to są przetargi żebyś rzetelnie wydatkował pieniądze. Publiczne pieniądze. A po co są słowniki ortograficzne z uprzedzeniach mobilnych ? Rzebym ja to widział tesz jestem wkużony. Na maxa wkużony. .. ; )
  • Warto było w latach 90 rozwalać miejska spółkę autobusowa towarzyszu Wróblewski?
Reklama