Przechadzając się uliczkami Starego Miasta możemy usłyszeć rozmowy nie tylko w języku polskim. Jako ostateczny cel podróży, bądź dłuższy przystanek na trasie, Elbląg oferuje odwiedzającym zabytki oraz inne atrakcje.
- Ruch turystyczny w Elblągu zwiększył się od czasu majówki. W dniach 1- 3 maja Punkty Informacji Turystycznej mieszczące się w Ratuszu Staromiejskim oraz w Bramie Targowej odwiedziło 1330 zainteresowanych – przyznaje Aneta Bożyczko z Centrum Informacji Turystycznej w Elblągu. – Przychodzą do nas osoby, które wiedzą, co chcą zobaczyć, ponieważ wcześniej czytały o naszym mieście, ale też tacy, którzy są tu tylko „przejazdem”, więc pytają o najciekawsze obiekty, by zwiedzić je w krótkim czasie.
Punkty Informacji Turystycznej, kierowane przez PTTK w Elblągu, prowadzą statystyki odwiedzających nasze miasto. Informacje o celu wizyty oraz o czasie pobytu są bardzo przydatne w planowaniu ofert, które zainteresują jak najwięcej turystów.
- Przeważają Niemcy. Odwiedzają nasze miasto, szukając swoich korzeni – mówi Aneta Bożyczko. – Chcą koniecznie zobaczyć miejsce, gdzie się urodzili bądź wychowali.
W Informacji Turystycznej można również zakupić pocztówki lub plakaty.
- Dużym zainteresowaniem cieszą się figurki oraz magnesy ręcznie malowane przedstawiające najpopularniejsze obiekty w Elblągu – wyjaśnia Aneta Bożyczko. - Odwzorowano Bramę Targową, katedrę św. Mikołaja, Centrum Sztuki Galeria EL oraz trzy kamienice: przy ul. Studziennej, ul. Wigilijnej oraz Dom Królów. Przewidziana jest także sprzedaż koszulek z nadrukiem „Elblągue”, popularnych ostatnio wśród mieszkańców.
Na miasto można również spojrzeć z góry - po wdrapaniu się na najwyższe piętro Bramy Targowej oraz katedry św. Mikołaja na wytrwałych czeka nagroda w formie pięknej panoramy Elbląga i okolic.
Najbliższymi imprezami, które mogą zachęcić mieszkańców do wyjścia z domu, ale także skusić turystów, są Bieg Piekarczyka, Garmin Iron Triathlon 2018 oraz Dni Elbląga połączone z Turniejem Miast Kopernikańskich.
Punkty Informacji Turystycznej, kierowane przez PTTK w Elblągu, prowadzą statystyki odwiedzających nasze miasto. Informacje o celu wizyty oraz o czasie pobytu są bardzo przydatne w planowaniu ofert, które zainteresują jak najwięcej turystów.
- Przeważają Niemcy. Odwiedzają nasze miasto, szukając swoich korzeni – mówi Aneta Bożyczko. – Chcą koniecznie zobaczyć miejsce, gdzie się urodzili bądź wychowali.
W Informacji Turystycznej można również zakupić pocztówki lub plakaty.
- Dużym zainteresowaniem cieszą się figurki oraz magnesy ręcznie malowane przedstawiające najpopularniejsze obiekty w Elblągu – wyjaśnia Aneta Bożyczko. - Odwzorowano Bramę Targową, katedrę św. Mikołaja, Centrum Sztuki Galeria EL oraz trzy kamienice: przy ul. Studziennej, ul. Wigilijnej oraz Dom Królów. Przewidziana jest także sprzedaż koszulek z nadrukiem „Elblągue”, popularnych ostatnio wśród mieszkańców.
Na miasto można również spojrzeć z góry - po wdrapaniu się na najwyższe piętro Bramy Targowej oraz katedry św. Mikołaja na wytrwałych czeka nagroda w formie pięknej panoramy Elbląga i okolic.
Najbliższymi imprezami, które mogą zachęcić mieszkańców do wyjścia z domu, ale także skusić turystów, są Bieg Piekarczyka, Garmin Iron Triathlon 2018 oraz Dni Elbląga połączone z Turniejem Miast Kopernikańskich.
Magdalena Jaworska