Budowa torowiska na ul. 12 Lutego i Grota Roweckiego według planów ma się zakończyć pod koniec września. Jej efektem będą zmiany dotyczące funkcjonowania tramwajów oraz autobusów. Zanim jednak to nastąpi Zarząd Komunikacji Miejskiej zapytał mieszkańców, które rozwiązanie najbardziej im odpowiada. Czego chcieli elblążanie a co budziło ich sprzeciw? Co dalej z wynikami sondażu?
Głosować można było przez miesiąc, od 10 lipca do 10 sierpnia, poprzez stronę internetową ZKM, a także za pośrednictwem papierowych arkuszy, dostępnych w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża. Do wyboru były cztery warianty, a ich wspólnym mianownikiem była zmiana trasy linii tramwajowej nr 4 w taki sposób, by biegła ona po nowym odcinku torowiska na ul. 12 Lutego i Grota Roweckiego (opis wszystkich wariantów można znaleźć m.in. na stronie ZKM, a także w tekście "ZKM pyta mieszkańców: jak będzie lepiej?"). W ankiecie umieszczonej na stronie spółki udział wzięło 1612 osób, największą popularnością cieszył się wariant nr 3 (46 proc. głosów) oraz wariant nr 1 (45,3 proc.). Natomiast w sondażu prowadzonym w Centrum Obsługi Klienta zagłosowało 26 osób. Dziewiętnaście głosów oddano na wariant nr 1, pięć głosów na wariant nr 3 i dwa głosy na wariant nr 2 A.
- Podczas trwania sondażu ZKM otrzymał od mieszkańców kilkadziesiąt różnego rodzaju uwag i sugestii dotyczących przede wszystkim rozpatrywanych wariantów. Najczęstszym tematem była przyszłość linii nr 9, a dokładniej chęć pozostawienie trasy w obecnym kształcie lub tylko nieznaczna jej modyfikacja oraz niechęć do wprowadzania tras i rozkładów linii nr 8, 12, 14 i 17 – informuje Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Biorąc pod uwagę wyniki sondażu, a także uwagi i sugestie płynące od elblążan, ZKM rozważa obecnie możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania, które w pewnym stopniu połączy najbardziej popularne warianty i będzie kompromisem. ZKM analizuje pod względem finansowym i organizacyjnym możliwości wprowadzenia innych, alternatywnych rozwiązań tak, aby uwzględnić możliwie jak najwięcej otrzymanych uwag i sugestii. Szczegółowe informacje na temat wdrażanych zmian będą dostępne najpóźniej w połowie września.
- Podczas trwania sondażu ZKM otrzymał od mieszkańców kilkadziesiąt różnego rodzaju uwag i sugestii dotyczących przede wszystkim rozpatrywanych wariantów. Najczęstszym tematem była przyszłość linii nr 9, a dokładniej chęć pozostawienie trasy w obecnym kształcie lub tylko nieznaczna jej modyfikacja oraz niechęć do wprowadzania tras i rozkładów linii nr 8, 12, 14 i 17 – informuje Michał Górecki z Zarządu Komunikacji Miejskiej. - Biorąc pod uwagę wyniki sondażu, a także uwagi i sugestie płynące od elblążan, ZKM rozważa obecnie możliwość wprowadzenia takiego rozwiązania, które w pewnym stopniu połączy najbardziej popularne warianty i będzie kompromisem. ZKM analizuje pod względem finansowym i organizacyjnym możliwości wprowadzenia innych, alternatywnych rozwiązań tak, aby uwzględnić możliwie jak najwięcej otrzymanych uwag i sugestii. Szczegółowe informacje na temat wdrażanych zmian będą dostępne najpóźniej w połowie września.
mw