UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Kanał przez Mierzeję bliżej elbląskiego portu

 
Elbląg, Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślaną, materiały prasowe NDI/Besix
Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślaną, materiały prasowe NDI/Besix

Podczas piątkowej (22.01) konferencji prasowej senator Jerzy Wcisła (KO) poinformował o „dobrej decyzji Ministerstwa Infrastruktury dla Elbląga”, która dotyczy budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną. - Kanał będzie się kończył dokładnie 2 km bliżej nabrzeży portowych - mówił senator Wcisła.

Senator Jerzy Wcisła 18 stycznia został poinformowany przez Ministerstwo Infrastruktury (w odpowiedzi na swoje pismo) o „wprowadzeniu do realizacji nowego zadania pod nazwą: Wejście do portu w Elblągu roboty pogłębiarskie od P1 do P2.

- To dobra informacja dla Elbląga i ma przełomowy charakter. Kanał dochodzi do portu w Elblągu. P1 to punkt, gdzie miała się inwestycja kończyć, znajduje się on na wysokości oczyszczalni ścieków,  zaś P2 to punkt, gdzie kończy się według obecnych planów i jest na wysokości rozwidlenia rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.

 

Tam ma powstać obrotnica. Zatem kanał będzie się kończył dokładnie 2 km bliżej nabrzeży portowych – wyjaśniał senator Wcisła.

Nadal jednak pozostaje, jak podkreślał senator Wcisła, między innymi kwestia budowy obrotnicy dla statków w porcie w Elblągu.

- Brakuje około 600 metrów toru wodnego wzdłuż nabrzeży oraz brakuje obrotnicy. Koszt: 30 mln zł obrotnica, razem 60 - 100 mln zł. 13 stycznia wystosowałem kolejne pytania do Ministerstwa Infrastruktury dotyczące m.in. budowy obrotnicy, dostępności do elbląskiego portu jednostek o parametrach, dla których budowany jest kanał przez Mierzeję oraz czy główny tor wodny zostanie przystosowany do parametrów kanału przez Mierzeję. Czekam na odpowiedzi - mówił senator Wcisła.

My również przesłaliśmy dzisiaj pytania do Ministerstwa Infrastruktury w tej sprawie. 

 

 

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama