UWAGA!

Komunikacja miejska liczy straty. "Gwałtowny spadek liczby pasażerów"

 Elbląg, Komunikacja miejska liczy straty. "Gwałtowny spadek liczby pasażerów"
Fot. Michał Skroboszewski

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu rozpoczął liczenie strat, jakie poniesie w związku z pandemią koronawirusa. Te związane są z gwałtownym spadkiem liczby pasażerów, a co za tym idzie ze znacznym zmniejszeniem wpływów ze sprzedaży biletów.

Branża transportowa to jedna z gałęzi gospodarki, która najdotkliwiej odczuła skutki pandemii koronawirusa. Kryzys nie ominął również publicznego transportu miejskiego. Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu podsumował już straty: na koniec kwietnia szacuje się, że będą one mieściły się w granicach od 1,3 do 1,5 mln zł.

- Wynikają one z gwałtownego spadku liczby pasażerów, na który miało wpływ zamknięcie szkół, uczelni, czy miejsc pracy oraz spadku liczby sprzedawanych biletów, zarówno okresowych jak i jednorazowych. Sprzedaż biletów w pojazdach wstrzymana została już 17 marca - wyjaśnia Michał Górecki, kierownik Działu Zarządzania Komunikacją w ZKM w Elblągu.

Jak podkreśla Michał Górecki, trudno obecnie prognozować, jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość publicznego transportu zbiorowego.

- Wiadomo natomiast, że oprócz utraconych wpływów ze sprzedaży biletów, następuje dodatkowy odpływ pasażerów oraz rosną obawy przed korzystaniem z przestrzeni publicznej, w tym także korzystania z publicznego transportu. Są to dodatkowe, trudne do zmierzenia straty dla elbląskiej komunikacji miejskiej – dodaje Michał Górecki.

Górecki zaznacza także, że aktualnie „nic nie wiadomo, kiedy mogłyby zostać poluzowane obostrzenia dotyczące transportu publicznego".

- Nie chcę spekulować, kiedy to mogłoby nastąpić. Takich informacji na ten moment nie mamy – mówi Michał Górecki.

Przypomnijmy, że obostrzenia sanitarne, które obowiązują od 25 marca, zobowiązały przewoźników organizujących transport publiczny, by liczba pasażerów w autobusie czy tramwaju nie przekraczała połowy miejsc siedzących.

daw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • lepiej chodzić na piechotę niż wozić się złomem, upadniecie przez waszą polityke!!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    41
    16
    Janusz Emiracki(2020-05-04)
  • czas zlikwidowac bezplatne przejazdy dla emerytow. Powinni miec co najwyzej ulgowe
  • Oczywiscie liczy straty nieba zysku bo Dyrektor Kierownik premie wzieli po 7 tysi. a reszta zaciska pasa
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    38
    6
    Elektryk kk(2020-05-04)
  • Jakie ulgowe?!powinni płacić 200%, odechciałoby się im wtedy podrózy od lidla do biedronki i z powrotem.
  • Ojojj jaka bieda w naszym mieście. Niestety ale to nie dotyczy tylko elblążkowa lecz całego kraju. Znając możliwości naszych radnych i Witolda mściwego to może cofniecie podwyżki wywalczone przez tramwajarzy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    14
    Phihihi(2020-05-04)
  • W dobrze zarządzanych miastach od dawna komunikacja miejska jest bezpłatna!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    33
    10
    Elblążanin 2020(2020-05-04)
  • No i jest pretekst, na następne 128 lat, żeby nic nie robić, bo przecież pandemia była !
  • 99% z was nie wie jak działa komunikacja miejska, że jest to system naczyń połączonych - miasto straciło ok 30 tyś mieszkańców a więc potencjalnych pasażerów którzy zapłacą za bilet albo dostaną mandat za jego brak, a skoro straciło pasażerów a reszta nie za bardzo jeździ bo bilety są drogie bo tak się spółka ratowała podnosząc ceny to powoduje że jeszcze mniej ludzi jeżdzi a jak jeszcze mniej ludzi jeździ to powoduje jeszcze większe straty a i pracownicy chcą podwyżek i mają rację bo każdy chce wiecej zarabiać a więc znowu straty więc tnie się koszty - remont torów itd co powoduje znowu straty bo ludzie widzą melinę i tym bardziej wolą iść z buta lub iść na taxi, błędne koło się zamyka, a wystarczyło utrzymać rynek pracy i zwiększać liczbę mieszkańców ale po co ? przecież panowie u władzy od 89 wiedzą lepiej no to jak tak to ok, macie atrapę miasta, a cel jest taki żeby ta wieś miała 80 tyś ludzi i plan będzie wykonany
  • Co by nie mówić tramwaje są podobno bardziej ekologiczne niż autobusy, ale w E. kompletnie nieopłacalne. Trzeba więc było postawić na tramwaje rozbudowujac ich linię albo na autobusy. Tymczasem wyszło na. to, że i tak źle i tak niedobrze. Zmorą w polityce, samorządowej również jest to, że działa się w krotkiej perspektywie, od wyborów do wyborów. Ach, aż się tych oczywistości powtarzać nie chce, bo i tak. szans na zmianę nie widzę. Chyba, że katastrofa ekonomiczna, która włodarzy może obudzić z przyjemnego snu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    2
    Beta24(2020-05-04)
  • Cena biletów miesięcznych ta sama, a częstotliwość kursowania jak w soboty. Tak trudno to zobaczyć ? Chcieliby wypuszczać po jednym tramwaju i autobusie, a kasować jak zawsze. O dezynfekcji pojazdów też milczą.
  • dajcie więcej autobusów ruszyły już ogrody zaraz ruszą przedszkola !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    3
    gośśćć(2020-05-04)
  • Tu nie chodzi o koronawirusa. Tu chodzi o ten wasz wstyd na kółkach. Nieklimatyzowany (w 2020r!!!)i brudny. I te wasze legendarne próchno w postaci Złomstali. Żałosne. No i pan niedorzecznik Górecki który zawsze ma odmienne zdanie niż pasażerowie i 10.000 wymówek. To jest prawdziwy powód spadku zainteresowania waszymi marnymi usługami.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    26
    4
    BjakBiedrąg(2020-05-04)
Reklama