UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Reklama w Elblagu
Rek

Księgowych ze szkół czeka przeprowadzka

 
Elbląg, W tym budynku ma się mieścić Centrum Usług Wspólnych
W tym budynku ma się mieścić Centrum Usług Wspólnych (fot. Michał Skroboszewski)
Reklama

Władze miasta chcą utworzyć Centrum Usług Wspólnych, w którym będą pracować wszyscy księgowi z poszczególnych szkół i innych placówek oświatowych. CUW ma powstać 1 kwietnia w pomieszczeniach po Centrum Kształcenia Ustawicznego przy ul. Saperów. Decyzję o tym radni mają podjąć na czwartkowej sesji.

- Celem jest przede wszystkim podniesienie finansowego bezpieczeństwa szkół. Już w 10 placówkach mamy problem ze znalezieniem księgowych, niektóre zatrudniają emerytów, by miał kto prowadzić takie sprawy – mówi Edward Pietrulewicz, wiceprezydent Elbląga, odpowiedzialny za oświatę. - Powstanie CUW pozwoli usprawnić procesy decyzyjne i ujednolicić programy księgowe, stanowiska pracy i zadania księgowych. Nikt z księgowych nie straci pracy, przejdą w nowe miejsce na tych samych warunkach, a w przyszłości w zależności od wykonywanych zadań ich pensje mogą rosnąć. Od razu poprawią się za to warunki pracy.

Centrum Usług Wspólnych ma się mieścić w pomieszczeniach po Centrum Kształcenia Ustawicznego przy ul. Saperów 14c (przed laty mieścił się tam również Zespół Szkół Handlowych). Powinno powstać 1 kwietnia przyszłego roku. Do tego czasu pomieszczenia przejdą remont (szacowany na 550 tys. złotych), a samorząd zakupi nowe komputery i oprogramowanie, co zostanie sfinansowane - jak zapewnia Małgorzata Sowicka, dyrektor departamentu edukacji – z części oświatowych projektów unijnych.

Elbląg przy organizacji CUW-u korzysta z doświadczeń Torunia, w którym taka instytucja istnieje od kilku lat i to rozwiązanie się tam sprawdziło. Jak będzie w Elblągu? - o to szczegółowo pytali radni podczas ostatniego posiedzenia komisji oświaty, kultury, sportu i turystyki. - Proszę porozmawiać z księgowymi w szkołach, bo wielu z nich nie wie, co ich czeka. Żeby nie było tak, że CUW powstanie, a nie będzie komu w nim pracować – przestrzegał radny Bogusław Tołwiński.

Z kolei radny Paweł Kowszyński podawał przykład Olsztyna, w którym CUW nie powstał, a samorząd zainwestował w nowe oprogramowanie, które ujednoliciło systemy księgowe w szkołach i ułatwiło zarządzanie takimi sprawami w miejskiej oświacie.

- Systematycznie spotykam się w szkołach z pracownikami księgowości i płac, wyjaśniam wszystkie wątpliwości. Jeszcze trochę szkół do odwiedzenia mi pozostało – odpowiedział Edward Pietrulewicz.

Do CUW zostałoby przeniesionych 89 etatów z elbląskich szkół i innych placówek oświatowych: 56 księgowych, 33 – dotyczących płac. Średnie wynagrodzenie wśród tych pracowników to 3470 zł brutto. Nową jednostką będzie kierował dyrektor, który wkrótce ma być wybrany.

W czwartek plany dotyczące utworzenia CUW mają przegłosować radni na sesji. Miasto już ogłosiło przetarg na remont pomieszczeń przy ul. Saperów 14c. Otwarcie ofert zainteresowanych firm nastąpi 2 grudnia.

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Panie drogi. Co za bajki pan odpowiadasz? Ogłoście konkursy na księgowe, a na pewno się znajdą. Może niektóre księgowe nie chcą odejść? Jest w mieście taka jednostka, gdzie księgowa odeszła na emeryturę, wzięła odprawę, a później została GŁOWNĄ księgową na cały etat.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    32 3
    (2019-11-27)
  • Za komuny też tak było. Dyrektor żeby mieć kontrasygnate to latał do takiego CUW tamtych czasów. Dodatki na paliwo dla dyrektorów przewidujecie? Korki na Bema, więc dyrektorzy więcej czasu będą spędzać w trasie między szkołą a Saperów. Przyjdzie taki moment ze miasto sie z tego bedzie wycofywać rakiem, bo te przykłady działań cuwow jakie znam Nie nastrajaja optymistycznie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    32 2
    (2019-11-27)
  • Zrobić mieszkania!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 2
    (2019-11-27)
  • No to wszystkie księgowe w szkołach muszą być szczęśliwe, że trafią do jednej fabryki a UM chce stworzyć stanowisko dyrektorski dla kolegi lub koleżanki.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    32 4
    mieszkaniec elb(2019-11-27)
  • Kolejny urojony pomysl umiejskiego i poszukiwania znalezienia stolka dla kolegi...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    36 3
    Gosc1(2019-11-27)
  • Co łoni wymymyślajo, a na co komu to??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 1
    (2019-11-27)
  • Mogą tramwajem przyjechać - korona z głowy nie spadnie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    9 9
    ogrodniczka(2019-11-27)
  • Szanowna redakcjo. Prześledżcie proces w wyłanianiu etatu głównej księgowej podczas łączenia CSB z MOSiRem. Ja niczego nie sugeruję. Zwróćcie się po prostu z zapytaniem jak tam było z wyłonieniem etatu głównej księgowej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    25 2
    (2019-11-27)
  • W miejsce 3 LO ich przenieść na Saperów 14 F a ten budynek po Zespole Szkół Handlowych przeznaczyć pod mieszkaniówkę. Nie będzie takich problemów jak z dawnym 3 LO, bo drogi pożarowe będą zapewnione. Wykorzystać stary budynek 3 LO a ten po handlowym jeszcze się nadaje do remontu na mieszkania.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13 1
    Saperów 14 F(2019-11-27)
  • Bzdura jak węzeł przesiadkowy. Tetaz nabór na księgowych, dyrektorów,zastępców. Budynek duży pomieści biurokratow. KOMPUTERY ISTNIEJA JUZ. 2019 rok nie PRL.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    19 3
    (2019-11-27)
  • Ten Kowszański coś mądrego kiedyś powiedział?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    17 8
    (2019-11-27)
  • Remont budynku jego utrzymanie pensja dyrektora jego fanaberie, mozna lepiej spożytkować pieniądze ktorych przecież nie ma.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 2
    (2019-11-27)
Reklama